MojAndroid

Sociálna sieť Facebook začína prichádzať o svoju popularitu. Kým doteraz stále zaznamenala nárast používateľov, v uplynulom štvrťroku jej počet aktívnych používateľov klesol prvýkrát od spustenia v roku 2004. Nedarilo sa ani reklamám, ktoré tvoria veľkú časť z príjmov spoločnosti. Téme sa venoval portál The Verge.

Facebook a jeho štatistiky ukazujú pokles z 1,93 miliardy aktívnych používateľov na 1,929 miliardy, pričom ostatné platformy spoločnosti, Instagram a WhatsApp, na tom tiež nie sú veľmi dobre. Meta naprieč všetkými platformami získala v minulom štvrťroku 2,82 miliardy používateľov, čo je len o 10 miliónov viac porovnaní s tretím štvrťrokom 2021.

Facebook Meta
Meta a Mark Zuckerberg | Zdroj: TheVerge.com

V dôsledku tohto poklesu spoločnosť stratila na trhovej hodnote. Hodnota jej akcií klesla zhruba o 20 percent, čím okamžite prišla približne o 200 miliárd dolárov. Zdá sa, že zmena firemnej identity z Facebooku na Meta nestačila na odvrátenie pozornosti používateľov ani investorov od problémov spoločnosti. Pokles počtu aktívnych používateľov mohol byť spôsobený aj faktom, že mladí ľudia preferujú iné sociálne siete, napríklad TikTok.

Meta chce viac investovať do virtuálnej a rozšírenej reality

Aj napriek tomu je Meta stále mimoriadne zisková, len minulý rok dosiahla zisk takmer 40 miliárd dolárov. Na druhú stranu však prichádza o veľa financií kvôli divízii Reality Labs, ktorá sa špecializuje na vývoj virtuálnej a rozšírenej reality či iných technológií súvisiacich so snahou vytvoriť metaverzum. Divízia minulý rok zarobila 2,3 miliardy dolárov, no stratila až 10,2 miliardy dolárov. Aj napriek tomu Mark Zuckerberg plánuje v nasledujúcich rokoch zvyšovať jej výdavky, pretože kombináciu AR a VR považuje za budúcnosť výpočtovej techniky.

Náš tip
Google sa mal spojiť s Facebookom, aby ovplyvňovali cenu reklamy

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+