Len nedávno predstavené vlajkové modely spoločnosti Xiaomi tešia používateľov po celom svete. Priniesli zaujímavé špecifikácie, kvalitný softvér, a tak sa pre ich kúpu rozhodli milióny ľudí. Pri takto veľkom množstve používateľov sa vždy nájdu aj takí, ktorí nie sú úplne spokojní so svojim zariadením, často kvôli technickej chybe. Problém modelov Xiaomi 14 a Xiaomi 14 Ultra priblížil tiež portál TalkAndroid.
Početné skupiny používateľov po internete informujú o tom, že sa ich zadné senzory pri určitých podmienkach začínajú zahmlievať. Môže za to skondenzovaná voda, ktorá sa začne vytvárať vo vnútri modulu fotoaparátov. Väčšinou tento problém postihne najmä hlavný snímač, čo je o to väčšia škoda, pretože ten používatelia potrebujú najčastejšie.
Najviac hlásení tohto typu sa nachádza na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia vyjadrujú svoju nespokojnosť na rôznych fórach. Jeden dokonca napísal, že po zistení chyby smartfón vrátil a dostal zaň nový kus. Aj na tom sa mu ale problém vrátil, a preto sa rozhodol siahnuť po konkurenčnom zariadení, pretože podľa jeho slov bol tým pádom smartfón nepoužiteľný.
Čo na to samotné Xiaomi?
Na problém sa portál rozhodol opýtať aj samotného výrobcu. Odpoveď znela nasledovne.
„Smartfóny série Xiaomi 14 sú testované v našich laboratóriách, aby poskytovali ochranu proti vniknutiu prachu a postriekaniu vodou.“
„Uisťujeme vás, že nejde o problém s kvalitou produktu. Namiesto toho je prirodzeným javom stretnúť sa so zahmlievaním objektívu fotoaparátu v dôsledku teplotných rozdielov medzi objektívom a okolitým vzduchom v určitom špecifickom používateľskom prostredí. Toto je bežnejšie v situáciách, keď sa teplota okolia rýchlo mení z vysokej na nízku, pri dlhodobom vystavení vysokej teplote s vysokou vlhkosťou alebo pri poškodení vodou.“
„Ak zaznamenáte zahmlievanie šošovky, odporúčame vám nechať zariadenie na suchom mieste s prúdením vzduchu, ktoré pomôže zmierniť vlhkosť.“
vyjadrenie spoločnosti Xiaomi
Ak máte podobný problém aj vy, dajte nám vedieť. Čo môžete spraviť je, že smartfón budete reklamovať u obchodníka, ktorý vám ho predal. Okrem tohto problému však smartfóny tejto triedy takéto veci obchádzajú, pričom používatelia si ich výrazne pochvaľujú. Je teda na vás, ako sa rozhodnete konať, a či si takýto smartfón ponecháte. Je to určite niečo, čo zbytočne pridáva starosti používateľov. My sme oba modely testovali, no s týmto problémom sme sa nestretli.
Tak bohužiaľ mne sa to stalo na Xiaomi 14 ultra a to som ho mal asi 3 týždne a nebol som s ním v miestach so zvýšenou vlhkosťou. Momentálne sa rieši reklamácia u predajcu.
Treba si kúpiť telefón a nie toto…. Ešte keď aj výrobca sa takto vyjadri k tomu, tak to svedči …. ako si váži svojich zakaznikov. Preto mam SAMSUNG a nemusím riešiť čínske …..
Neuveris, ale take iste stanovisko dava napr. aj apple, asus a aj tvoj drahy samsung pre takyto typ problemu.
Od S2 po S24 Ultra som nemal nikdy tento problem ako ma XIAOMI. Takže neviem o čom pišeš :)Stanovisko možu mať rovnake ale tento problem nikdy nebol.