MojAndroid

Mobilný operátor O2 sa môže pochváliť medziročným nárastom zákazníkov o 6 %. Koncom roka 2019 ich malo už takmer 2,15 milióna. Medziročne vzrástli aj výnosy, a to takmer o 2 % na 295 miliónov eur. Dátové výnosy patri do skupiny tých najrastovejších, medziročne sa zvýšili takmer o 27 %. Samotný zisk O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o 16 % na 121 miliónov eur.

13 rokov na trhu a každým rokom novinky

„O2 má za sebou ďalší rok v jeho už 13-ročnej histórii, ktorého úspech odzrkadľujú tak finančné a nefinančné ukazovatele, ako aj zavŕšenie našich vnútorných procesov, ktoré nám umožňujú posunúť sa na inú úroveň. Minulý rok bol opäť v našom ponímaní bohatý na udalosti, vstupovali sme na nový trh online elektronických registračných pokladníc s našim riešením O2 eKasa. 

Rovnako sme počas roka prinášali zákazníkom zvýhodnené možnosti získavania ďalších zariadení za cenu jedného, či možnosti získavania dátových objemov navyše. Ale čo nás najviac teší je to, že sme inovovali naše produktové portfólio o nové druhy paušálov, ktoré zákazníkom nepridávajú len vysoké objemy dát, ale aj prístup k  exkluzívnemu obsahu platených aplikácií ako sú HBO GO, Tidal Music, či spravodajských webov denníkov SME, Denníka N a Denníka E. To samo o sebe naznačuje, že mobilný paušál pre nás nie sú už len minúty, správy, či gigabajty, ale zákazník získava u nás aj kvalitnú hodnotu a nové zážitky. 

Okrem toho ste o nás počuli aj v súvislosti s témami spoločenskej zodpovednosti. Kampaňou Nebuď pirát sme upozorňovali na bezpečnosť na cestách formou odmeny za bezpečnú jazdu bez použitia mobilného telefónu. Tiež sme si pripomenuli výročie 17. novembra aj formou podpory projektov, ktoré si k 30. výročiu tohto dňa pripravili niečo špeciálne. To všetko a ešte omnoho viac sme stihli za jeden jediný rok. Už teraz sa tešíme na to, čo našim zákazníkom predstavíme v roku 2020,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2.

Prehľad prevádzkových ukazovateľov

K 31. 12. 2019 vzrástol v porovnaní s rokom 2018 počet zákazníkov o 6 % na 2,15 milióna. Rástol tak počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorí tvorili takmer 65 % z celkového počtu. Priemerná mesačná platba zákazníka za poskytované služby v roku 2019 bola 10 eur.

O2 v číslach 2019 2018 Zmena
Výnosy (v mil. eur) 295 290 2%
EBITDA (v mil. eur) 121 104 16%
Aktívne SIM karty (v tis.) 2 149 2 028 6%
Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %) 64,7 62,6 2,1 p.b.

Prehľad udalostí v roku 2019

O2 sa podarilo už po jedenástykrát zvíťaziť v nezávislej ankete „TECHBOX roka 2019“, v ktorej čitatelia hlasujú v kategórii najlepšieho operátora na Slovensku za predchádzajúci rok.

Február 2019

O2 v čase valentínskeho týždňa pridávalo zákazníkom, ktorí si zobrali k Zlatému alebo Platinovému O2 Paušálu smartfón Huawei P20 Lite aj druhý smartfón ako darček. Navyše zákazník získal aj zľavu na ďalší z O2 paušálov alebo O2 Dáta vo výške 5 eur mesačne. 

Zároveň ohlásilo vstup na trh elektronických registračných pokladníc. Systém O2 eKasy je založený na skúsenostiach zo susednej Českej republiky i Chorvátska.

Marec 2019

Aktualizovaním systémov sa zrýchlila obsluha zákazníkov na predajniach. Takto O2 zavŕšilo proces úplného prechodu na inovatívny systém asistovanej samoobsluhy.

V rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne odštartovala kampaň Nebuď pirát. Jej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania smartfónov počas šoférovania. O2 v rámci kampane motivuje vodičov k zodpovednej jazde odmenou vo forme dát. Všetko prebiehalo v spolupráci so Sygicom.

V aplikácii O2 Extra výhody bola integrovaná navigácia Sygic vylepšená o monitoring povolenej rýchlosti a dotykov displeja počas jazdy. Kampaň od spustenia zaregistrovalo až 60 % mladých vodičov. Súčasťou iniciatívy Dátuj slobodne O2 neumiestňuje od februára 2019 bilboardy ani bigboardy pri rýchlostných cestách.

Druhý kvartál roku 2019

Máj/Jún 2019

Tieto dva mesiace sa niesli v duchu získania druhého zariadenia značky Huawei (P30 Pro, P30, P30 Lite a P Smart) v rámci ponuky 1 + 1 len za úvodnú platbu 2 eurá pri využití špeciálneho mesačného bonusu. 

Služba O2 Poistka umožnila získať od mája zákazníkom poistenie voči náhodnému poškodeniu, zničeniu či krádeži na jeden mesiac bezplatne. Poistenie je možné uzatvoriť na 25 mesiacov, pričom služba je bez viazanosti.

Projekt O2 Športová akadémia Mateja Tótha, ktorého cieľom je všeobecná pohybová aktivita detí na základných školách, je známa už svojím tretím rokom. Akadémie získalo pre aktuálny školský rok až 40 základných škôl po celom Slovensku.

V bratislavskom Auparku bola otvorená nová, najmodernejšia a najväčšia, predajňa O2 s predajnou plochou až 170 m2. Vybaví sa tak väčšie množstvo zákazníkov, nachádza sa tu i samoobslužná zóna a vystavené je samozrejme i široké portfólio smartfónov a príslušenstva.

o2 prehlad rok 2019

Tretí kvartál roku  2019

Júl 2019

Začiatkom mesiaca boli predstavené nové dátové balíky pre zákazníkov predplatenej karty O2 Voľnosť. Za rovnakú sumu môžu získať až dvojnásobný objem dát, pričom si aktuálne môžu vybrať aj týždňový balík dát. Pribudol aj nový denný objem dát, a to 1 GB za 1 €.

Zákazníci využívajúci mobilnú aplikáciu Moje O2 boli získali počas leta 5 GB bezplatných dát.

O2 ponúka novým zákazníkom O2 Internetu na doma s externou anténou od júla nové riešenie pre lepšiu wifi a smart home funkcie. O2 Smart box nie je len modem, ale môže byť aj srdcom inteligentnej domácnosti. Okrem pripojenia zabezpečovacích senzorov a detektorov rizík, či ovládaním spotrebičov prostredníctvom aplikácie, je aj skvelým dizajnovým kúskom so zabudovanou meteostanicou a zobrazením aktuálneho času.

September 2019

O2 otvorilo 20. septembra 3 vybrané predajne v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach skôr, aby si záujemcovia o najnovšie iPhony mohli prísť pre svoje obľúbené zariadenia v rovnakom čase, ako kdekoľvek inde na svete. V závislosti od zvoleného O2 Paušálu si mohli na nové iPhony uplatniť aj bonus vo výške od 48 do 288 eur.

Čo priniesol záver roka?

November 2019

Začiatkom novembra predstavilo O2 svoju novú ponuku O2 Smart Paušálov. Tie už obsahujú neobmedzené volania, SMS a MMS správy ako samozrejmosť. Okrem toho získajú zákazníci zahrnuté v paušáloch aj veľké objemy dát na vybrané aplikácie a navyše aj predplatné na prémiové aplikácie ako HBO GO, Tidal, či spravodajstvo denníkov SME a Denníka N vrátane Denníka E. O2 Smart Paušál je odstupný v piatich variantoch od cenovej úrovne 15 eur.

Spolu s novými O2 Paušálmi predstavilo O2 aj zvýhodnenú ponuku zariadení, kedy si zákazníci mohli do konca januára 2020 k vybraným smartfónom získať aj druhé, resp. v jednom prípade aj tretie zariadenie, za ktoré mesačné platby neplatia. Tieto zariadenia mohli získať noví aj existujúci zákazníci k akémukoľvek O2 Smart Paušálu, O2 Paušálu, či O2 Dátam.

O2 tradične pripomenulo, že sloboda nie je samozrejmosť. Spustená bola veľká online kampaň realizovaná prostredníctvom influencerov na sociálnych sieťach s cieľom osloviť mladých ľudí, ktorí život pred Nežnou revolúciou nezažili.

Pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie Férová nadácia O2 otvorila špeciálny grantový program Sloboda nie je samozrejmosť, kde podporila 13 kreatívnych projektov v celkovej sume takmer 40 tisíc eur. Podporené boli projekty z oblasti vzdelávania a médií, občianskeho aktivizmu, literatúry, divadelnej a filmovej tvorby, počítačových hier, či virtuálnej reality. 

Vlani podporila Férová nadácia O2 v rámci svojho každoročného zamestnaneckého grantu rekordný počet 35 projektov celkovou sumou 60 tis. eur. Do zamestnaneckého grantu sa môžu zapojiť len zamestnanci, a to prihlásením verejnoprospešných projektov zo svojho okolia a tiež určením ich poradia formou hlasovania.

O2 od začiatku roka 2019 začalo postupne znižovať objem svojej outdoorovej reklamy. Okrem obmedzenia vnemov pri šoférovaní sa O2 podarilo ušetriť za 9 mesiacov takmer dve tony plastu a 215 kg papiera, čo znamená denne takmer 8 kg plastu. Výsledky v podobe dopadu na životné prostredie sú pre O2 motiváciou pokračovať ďalej.

Už v predchádzajúcom roku operátor zrušil používanie PET fliaš vo svojich kanceláriách aj na O2 predajniach, čím ročne ušetrí až 160 tisíc PET fliaš, teda okolo 440 fliaš každý deň. 

December 2019

Koncom decembra 2019 pokrývalo O2 sieťou 4G LTE vyše 97,4 % ľudí na Slovensku. Vlastná 2G sieť bola dostupná už pre 99,7 % ľudí.

Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • no ale toto

    aha super už len výrazne upraviť ceny za dáta..lebo také zderstvo je už choré

    • Kukucar

      v O2 mám 5GB dát za 10€. V Telekome odo mňa ako dlhodobého zákazníka (cca 15 rokov) chceli 15€ za 2,25GB alebo 20€ za 4GB. Tak mi porozprávaj o tom, ktorý operátor zdiera (viac) ;)

      • Jan

        Máš k tomu aj volania a SMS? Či len dáta a nič viac?

+