Začiatkom apríla spustil slovenský mobilný operátor O2 v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne originálnu kampaň Nebuď pirát. Jej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. Kampaň sa zameriavala najmä na mladých vodičov vo veku od 18 do 25 rokov. Táto veková skupina najčastejšie berie svoje mobilné telefóny do ruky aj počas šoférovania.
Kampaň mala pozitívnu odozvu
Agentúra Kantar zistila, že si kampaň od apríla zaregistrovalo až 60% mladých vodičov.
“Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97% mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila ich návyky pri používaní telefónu za volantom. Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech.”
Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia
Podľa prieskumu má takmer 70% mladých vodičov pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov. Až 88% mladých si zároveň myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku
“Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles tých aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ, či telefonovanie.”
Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia
Pozitívne výsledky mala v kampani aj špeciálne upravená navigácia Sygic, ktorá zaznamenávala interakciu s mobilným telefónom. O2 ju pripravilo v spolupráci so Sygicom v rámci aplikácie Extra výhody.
“Od spustenia kampane Nebuď pirát vodiči najazdili vyše 2 miliónov km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39 za jazdu, takže vidíme jednoznačný posun v správaní vodičov, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane.”
Lucia Petrášová, šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia
Aké boli hlavné závery kampane Nebuď pirát?
- Medziročne sa správanie mladých vodičov zlepšilo, s mobilom za volantom manipulujú menej.
- 97% mladých vodičov hodnotí kampaň Nebuď pirát pozitívne.
- 88% mladých vodičov súhlasí s tvrdením, že takáto kampaň je pre spoločnosť prínosom.
- 68% má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvní správanie vodičov.
- 48% mladých vodičov so znalosťou kampane Nebuď pirát deklarovalo, že ich kampaň ovplyvnila pri používaní telefónu za volantom.
- Kampaň zaregistrovalo až 60% mladých vodičov.
- Do kampane sa zapojilo viac ako 20 známych influencerov a tisícky ľudí cez sociálne siete.
Najdôležitejšie je vedieť si všetko zdôvodniť.
mohli ste aj napísať alebo linknúť, čo presne za kampaň to bola lebo ja vôbec netuším…
https://datujzodpovedne.o2.sk