MojAndroid

O tom, že Netflix plánuje zaviesť nové, lacnejšie predplatné s reklamami, vieme už pomerne dlho. Oficiálny dátum spustenia však stále nepoznáme. Jedným z hlavných dôvodov, prečo bude v ponuke aj takéto predplatné, je to, že streamovacia služba v tomto roku stratila viac ako 1 milión používateľov predplatného.

Nové, lacnejšie predplatné, má tento trend zvrátiť. Otázkou zostáva, či budú používatelia ochotní za menej peňazí odpustiť aj reklamy a pravdepodobne trochu osekaný obsah. V každom prípade, bežné balíčky predplatného bez reklám zostanú stále dostupné.

Podľa portálu Theguardian by sme sa mohli nového balíčka dočkať už 1. novembra tohto roka. Očakávame, že nové predplatné bude najskôr spustené na domácom, americkom trhu, a neskôr by sa mohlo dostať aj k nám. Netflix sa zatiaľ k téme vyjadril veľmi stručne:

“Stále prebieha rozhodovanie o tom, ako uviesť na trh možnosť s nižšou cenou a podporovanou reklamou, no zatiaľ sme neprijali žiadne finálne rozhodnutie.”

Netflix: Predplatné s reklamami prinesie ešte jeden háčik. Používateľom sa to páčiť nebude

21.7.2022

Obľúbenej streamovacej službe Netflix v poslednom období ubúdajú predplatitelia. Dôvodov môže byť viacero, napríklad silná konkurencia. Netflix chce proti tomuto trendu bojovať rôznymi zbraňami. Napríklad tým, že prinesie lacnejšie predplatné s reklamami. Novinky k tejto téme priniesol portál Deadline.com.

Nový variant predplatného doplní tie existujúce, takže používateľ si bude môcť vybrať či chce platiť menej a prežije nejaké tie reklamy alebo radšej si zaplatí viac pre zážitok úplne bez reklám. 

Problémom nového lacného predplatného však nebudú len reklamy. Vyzerá to tak, že tu bude chýbať aj nejaký obsah. Jednoducho povedané, ponuka filmov a seriálov bude v porovnaní s drahšími predplatnými osekaná.

To je síce nepríjemná správa, ale len pre tých, ktorí chcú platiť najmenej. Stále sú k dispozícii aj vyššie verzie predplatného, ktoré tieto nedostatky nemajú.

Netflix sa spojí s Microsoftom. Prinesú nové predplatné s reklamami

18.7.2022

Vyzerá to tak, že informácie o tom, že Netflix plánuje zaviesť reklamy, sú pravdivé. Potvrdila to už aj samotná streamovacia služba. Pomôcť by v tom mala aj spolupráca s americkou spoločnosťou Microsoft, uvádza streamovacia služba na svojom blogu.

Lacnejšie, ale s reklamami

Prítomnosť reklám mnohých používateľov pobúrila, no nie je dôvod na obavy. Netflix plánuje predstaviť nový mesačný plán predplatného, ktorý síce prinesie reklamy, ale zároveň bude lacnejší. Očividne tým chce prilákať ľudí, ktorí nie sú ochotní platiť 7,99 € mesačne za základné predplatné. V niektorých krajinách je toto predplatné dokonca výrazne vyššie.

netflix hbo go
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Netflix uvádza, že Microsoft bude jeho obchodným partnerom, a zároveň aj partnerom, ktorý by mal zastrešiť reklamu prostredníctvom svojich technológií. Americká spoločnosť údajne spĺňa všetky požiadavky streamovacej služby spojené so zavedením reklám, a zároveň aj všetky bezpečnostné požiadavky, vďaka ktorým majú byť osobné údaje používateľov v bezpečí.

Cieľ je jasný. Viac možností predplatného, aby si mohol vybrať naozaj každý. Samozrejme, verzie predplatného bez reklám zostanú. To, či sa nejako budú meniť aj ceny, zatiaľ nevieme.

Silná konkurencia na Slovensku

Netflix má nielen vo svete, ale aj na Slovensku silnú konkurenciu. Pred niekoľkými mesiacmi bola na Slovensku spustená streamovacia služba HBO Max a nedávno sme sa dočkali aj Disney+. Práve Disney+ sa zdá byť veľmi silným súperom, pretože sa u nás služba stala veľmi populárnou hneď od začiatku.

Netflix uvažuje o lacnejšom predplatnom v kombinácii s reklamami

27.6.2022

Generálny riaditeľ služby Netflix, Ted Sarandos, minulý týždeň potvrdil, že platforma skutočne plánuje zaviesť nový typ predplatného, ktoré bude lacnejšie, čo však bude kompenzované reklamou. Informoval o tom portál CNBS.

Lacnejšie predplatné s reklamou by malo začať fungovať do konca roku

Tento krok bol už dlhšie očakávaný, pretože druhý riaditeľ spoločnosti, Reed Hastings, v apríli prezradil, že by bol tejto myšlienke otvorený. Plány Netflixu na zavedenie lacnejšieho predplatného boli reakciou na správy, že služba v minulom štvrťroku prvýkrát za viac ako desať rokov začal strácať predplatiteľov Ted Sarandos tiež podľa portálu Deadline prezradil, že spoločnosť chce túto novú možnosť zaviesť do konca roku 2022.

Vynechávali sme veľký segment zákazníkov, medzi ktorých patria ľudia, ktorí zastávajú tento názor: “Netflix je pre mňa príliš drahý a nevadí mi reklama”. Pridáme preto nový (reklamný) variant (predplatného), nepridáme však reklamy do Netflixu, tak ako ich poznáte dnes. Reklamné predplatné pridávame pre používateľov, ktorí chcú nižšiu cenu a sú ochotný sledovať reklamy.

Ted Sarandos


Pôvodný článok 20.4.2022

Streamovacia služba Netflix bola roky vyzývaná k tomu, aby okrem predplatného umožnila jej bezplatné využívanie so zobrazujúcou sa reklamou. CEO Netflixu, Reed Hastings, teraz pri prezentácii finančných výsledkov uviedol, že spoločnosť je otvorená ponúknutiu lacnejšieho predplatného v kombinácii s reklamou. Informáciu priniesol portál TheVerge.

Netflix úvahou o predplatnom s reklamou reaguje na odliv zákazníkov

Spoločnosť zvažuje uvedenie tejto možnosti v priebehu budúceho až dvoch rokov. Hastings pripúšťa, že zavedenie predplatného  podporovaného reklamami by bolo pre spoločnosť veľkou zmenou v jej filozofii. Sám dokonca uprednostňuje v službách jednoduché predplatné bez reklám.

Hastings však túto možnosť predstavuje ako niečo, čo dáva veľký zmysel pre spotrebiteľov, ktorí požadujú nižšiu cenu a sú tolerantní voči reklame. Zmena postoja pravdepodobne súvisí s odchodom niektorých používateľov ku konkurenčným platformám. Generálny riaditeľ Ted Sarandos dokonca načrtol, že by služba mohla spustiť aj dlho špekulované zameranie sa na živé športy.

Netflix by zďaleka nebol jedinou spoločnosťou, ktorá zaviedla predplatné podporované reklamami. Konkurenti ako Hulu, Peacock a dokonca aj HBO Max ponúkajú predplatné, ktoré umožňujú spotrebiteľom platiť menej (alebo v prípade Peacocka nič) výmenou za občasné prerušenie streamu reklamami. A aj Disney už oznámilo, že pridá predplatné s reklamou v službe Disney+ do konca roka.

Aké sú ceny predplatného Netflixu a konkurencie na Slovensku?

Na Slovensku stále platia pôvodné ceny predplatného služby Netflix. To znamená 7,99 eur za základné predplatné, 9,99 eur za štandardné predplatné a 11,99 eur za prémiové predplatné.  Základné predplatné je určené len pre jedného používateľa a ponúka videá len v 480p rozlíšení.

Štandardné predplatné v 1080p rozlíšení je určené pre dvoch používateľov. Najvyššie prémiové predplatné v 4K rozlíšení si môžu vychutnať až 4 osoby súčasne. Treba pripomenúť, že v USA a niektorých ďalších trhoch boli ceny predplatného nedávno zvýšené a podobný osud časom pravdepodobne čaká aj Slovensko.

Od 8. marca je na Slovensku dostupná aj konkurenčná služba HBO Max, ktorá nahrádza svojho predchodcu HBO Go. Tá ponúka jednotné predplatné za 6,99 eur mesačne, no niektorí používatelia ju majú za 4,66 € mesačne, čo je výborná cena. Ešte lacnejšia je na Slovensku služba Apple TV+, ktorá stojí 4,99 eur mesačne. Jej obsah je však oproti konkurencii stále chudobný. A už 14. júna príde na Slovensko služba Disney+ za cenu 7,99 eur mesačne.

Náš tip
Huawei P50 Pro dostáva novú aktualizáciu

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+