MojAndroid

Spoločnosť Sony si nedávno patentovala interaktívny systém, pri ktorom na preskočenie reklamy v televízii bude stačiť zakričať názov spoločnosti, ktorá si za reklamu zaplatila. Informuje o tom portál Snopes.

Dňa 9. januára sa na Twitteri objavila od používateľa @u_m_a_m_i správa, že Sony vlastní patent na tento spôsob preskakovania reklamy. Tento tweet prichádza aj s ilustráciou, na ktorej sa približuje spôsob fungovania patentu.

Po prečítaní tohto príspevku sa mnohým čitateľom vnukla otázka, či ide naozaj o pravdivú informáciu. Podľa investigatívnych novinárov ide o pravdivú informáciu. Jednak Sony vlastní takýto patent a ten tiež funguje presne tak, ako vidíme na obrázku. Obrázok dokonca nevymyslel používateľ, ktorý ho zdieľal. No pochádza priamo z patentu Sony, v ktorom je označený ako Figure 9.

Obrázok je v patente popísaný nasledovne:

  1. Používateľ sleduje film, ktorý má prerušiť reklama
  2. Film je prerušený reklamou. Televízia ho informuje: Zakrič “McDonalds” pre ukončenie reklamy.
  3. Užívateľ plní príkaz a zakričí McDonalds. Zariadenie obsahuje mikrofón, pomocou ktorého sa hlas zaznamená a vyhodnotí.
  4. Reklama je systémovo preskočená a používateľ môže pokračovať v sledovaní filmu.

Čo tento patent od Sony prinesie používateľovi a inzerentovi?

Používateľ je okrem preskočenia reklamy a pokračovaní v prezeraní odmeňovaný aj vecne. Môže ísť o bodový systém, v ktorom sa zbierajú body od jednotlivých inzertných spoločností. Tieto body sa neskôr môžu vymeniť za zľavové kupóny, ktoré sa používateľom odošlú prostredníctvom e-mailu alebo SMS.

Macdonalds reklama sony
Ďalší spôsob preskočenia reklamy | Zdroj: Snopes

Nejde len o jedinú interaktívnu technológiu nachádzajúcu sa v patente od Sony. Ďalšou je fyzické zapojenie používateľa. Na obrázku môžeme vidieť, že pomocou zariadenia s detekciou pohybu môžu byť reklamy ešte interaktívnejšie. V tomto prípade televízia vyzýva zákazníka, aby pomocou ovládača umiestnil uhorku do hamburgeru.

Spotrebitelia z toho teda môžu mať množstvo výhod spojených s konkrétnymi spoločnosťami (okrem rýchleho preskočenia reklamy). Čo z toho majú spoločnosti? Tie sa v prvom rade môžu interaktívnou reklamou odlíšiť od bežných reklám konkurencie. Ako ďalšie si pomocou kupónov a bodov získavajú nových zákazníkov, ktorí by bez takýchto výhod možno ani u danej značky nikdy nenakúpili.

V neposlednom rade má tento typ reklamy neuromarketingový význam, pretože pri kričaní mena spoločnosti sa daná spoločnosť podvedome vrýva do ľudskej pamäte, čo zlepšuje “brand awareness” a “familiaritu” značiek u spotrebiteľov.

Čo myslíte, má takýto typ preskakovania reklamy význam? Prípadne uvítali by ste televíziu s takýmto systémom?

Náš tip
Samsung práve predstavil nový 200 MP snímač. Dostať ho má Galaxy S23 Ultra
18.1.2023

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+