Správa denníka The Financial Times ukázala, že Snapchat, Facebook, Twitter a YouTube stratili okolo 9,85 miliardy dolárov po tom, čo spoločnosť Apple aplikovala zmeny v ochrane osobných údajov v systéme iOS. Minulý rok spoločnosť začala od aplikácií vyžadovať, aby používateľa požiadali o povolenie zbierať jeho údaje. Ak odmietne, stratia prístup k cenným informáciám, ktoré následne používali na zarábanie prostredníctvom reklám. Téme sa venoval portál The Verge.

Facebook svoj nesúhlas so zmenami vyjadril veľmi jasne, dokonca si zaplatil celostránkovú novinovú reklamu, kde Apple skritizoval. Vďaka reportu je teraz jasnejšie, prečo boli lídri tejto spoločnosti tak frustrovaní.
Facebook zo všetkých postihnutých platforiem stratil najviac peňazí, najmä kvôli svojej veľkosti. Avšak celkovo najhoršie dopadol Snapchat, ktorý prišiel o najväčšiu časť svojho majetku. Facebook pred tak výraznou stratou zachránil fakt, že okrem mobilnej aplikácie pre Android má aj verziu pre počítače. Snapchat sa však musí spoliehať len na príjem z mobilných zariadení.
Ak chcú spoločnosti prežiť, budú si musieť nájsť iný zdroj príjmov
Je nepravdepodobné, že by Apple upustil od nových pravidiel v oblasti ochrany osobných údajov, prispôsobiť sa preto budú musieť sociálne platformy a iné zasiahnuté aplikácie. Či už to znamená zamerať sa na zariadenia s Androidom alebo investovať do reklamného biznisu spoločnosti Apple, budú si musieť nájsť iný zdroj príjmov.

Podľa konzultanta Erica Seuferta to však bude náročné, najmä časovo. Napríklad v prípade Facebooku počíta s tým, že vybudovanie novej infraštruktúry úplne od začiatku potrvá najmenej rok, keďže všetky novinky musia byť dôkladne otestované pred nasadením pre veľký počet používateľov.
Nema to chybu 👍👍👍👍👍