Huawei a Honor kedysi patrili pod jednu spoločnosť. Huawei ponúkal aj modely vyššej triedy a prvotriedne technológie, Honor cielil na mladých zákazníkov, ktorí uprednostňujú dizajn a dostupnú cenu.
Mohlo by vás zaujímať:
- Nový spôsob nabíjania predĺži životnosť batérií až na dvojnásobok
- Xiaomi Robot Vacuum X20+ vysáva i mopuje. Konkurenciu poráža výrazne nižšou cenou
- Batéria v smartfóne HONOR vás nesklame. Patrí k svetovej špičke
Potom prišli sankcie zo strany vlády USA a Huawei sa ocitol na čiernej listine výrobcov, s ktorými je zakázané obchodovať. Či bola obava o národnú bezpečnosť iba zámienkou kvôli rastúcej sile Huawei na svetovom trhu, sa môžeme len domnievať. Huawei prišiel o možnosť využívať vo svojich mobilných zariadeniach Google služby, čo malo za následok výrazný prepad v dodávkach smartfónov na globálny trh.
Rovnaké sankcie sa vzťahovali na dcérsku značku Honor, a tak nikoho zrejme neprekvapilo, že sa Honor od materskej firmy oddelil a už niekoľko rokov pôsobí ako samostatná značka, a v jeho zariadeniach už Google služby nechýbajú. Stále však na smartfónoch i príslušenstve, či už v dizajne, technológiách alebo používateľskom prostredí, vidno rukopis Huawei.
Postupne sa Honoru začalo dariť a dodávky zariadení rástli, pričom veľký úspech zaznamenal aj na domácom čínskom trhu. Posledné dáta za prvý tohtoročný kvartál z dodávok smartfónov zverejnené analytickou spoločnosťou IDC ukazujú, že Honor (17,1 %) a Huawei (17 %) ovládajú spolu 34,1 % trhu. Medziročne si polepšili obidve značky, Huawei ale oveľa výraznejšie, ten dodávky viac než zdvojnásobil.
Tretím najväčším dodávateľom je značka Oppo, ktorej patrí 15,7 % trhový podiel. Oproti minulému porovnateľnému obdobiu si ale o viac než 15 % pohoršila. V tesno závese za Oppo nasledujú Apple (15,6 %) a Vivo (14,6 %).
Agentúra IDC zverejňuje aj dáta z dodávok na globálny trh. Tam spolu súperia najmä tri značky: Samsung, Apple a Xiaomi. V prvom kvartáli sa na vrchole rebríčka umiestnil Samsung s trhovým podielom 20,8 % a 60,1 miliónmi dodaných smartfónov. Nasleduje Apple, ktorý predal 50,1 mil. iPhonov a patrí mu 17,3 % podiel. Xiaomi ovláda dodaným množstvom 40,8 mil. kusov 14,1 % globálneho trhu.
Na štvrtom mieste je s 9,9 % podielom a dodávkami v objeme 28,5 mil. kusov výrobca Transsion, pod ktorého patria značky Tecno, Infinix a Itel. Prvú päťku najväčších svetových dodávateľov uzatvára Oppo s objemom 25,2 mil. smartfónom a trhovým podielom 8,7 %.