MojAndroid

Služba YouTube už dlhší čas profituje zo zobrazovania reklám vo videách a po novom už aj prostredníctvom členstva YouTube Premium. To Googlu ale nestačí a v blízkej budúcnosti z nej plánuje spraviť okrem svetoznámej platformy na pozeranie videí aj istú formu internetového obchodu.

Ako budú nákupy v YouTube fungovať?

Podľa informácií zverejnených na portáli androidpolice.com, žiada Google tvorcov o označovanie propagovaných produktov vo videách, aby ich mohol Google následne prepojiť so svojim nákupným nástrojom. Hlavným zámerom tohto kroku je predávať rôzne položky priamo cez YouTube a nie iba pomocou odkazov na produkty. Hovorca služby YouTube potvrdil, že spoločnosť testuje túto funkciu v spolupráci s niekoľkými kanálmi, no bližšie informácie však poskytnúť odmietol.

youtube

Existuje vysoká pravdepodobnosť, že táto funkcia bude založená na systéme Google Shopping, ktorý je už integrovaný vo vyhľadávači Google. Služba Google Shopping je akýmsi typom nástroja, ktorý združuje ponuky rôznych obchodov, od malých až po veľké. Patria medzi ne napríklad Best Buy, Target, Costco, Overstock a okrem nich aj množstvo iných malých obchodov. Jedným z gigantov, ktorý služby Google Shopping v roku 2019 odmietol, je obchodná sieť Wallmart.

YouTube
YouTube
Developer: Google LLC
Price: Free
  • YouTube Screenshot
  • YouTube Screenshot
  • YouTube Screenshot
  • YouTube Screenshot
  • YouTube Screenshot

Myslíme si, že tento krok spoločnosti Google je na mieste. Dôvodom je jednoznačne veľké publikum, ktoré by podobnú funkciu určite využilo. Predpokladá sa, že integrácia Google Shopping do služby YouTube  je rozumným rozhodnutím, vďaka ktorému by sa do spomínaného nástroja mohlo zaregistrovať viacero obchodov. Keďže podrobnejšie informácie zatiaľ dostupné nie sú, nedá sa s určitosťou povedať, kedy bude táto funkcia spustená.

Náš tip
Youtube Shorts: Google v Indii spúšťa konkurenciu TikToku

13.10.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+