MojAndroid

Dnes už nie je potrebné spoločnosť Xiaomi nikomu predstavovať. Pre Slovákov krkolomný názov, pre technologických gigantov skutočná hrozba. Ako je to ale možné? Lei Jun, súčasný CEO, založil spoločnosť v roku 2010. Išlo pritom iba o startup, hoci spoločnosť mala veľký potenciál. Jej heslom bolo “vyrobme čo najlepšie zariadenie za čo najnižšiu cenu.” Toto predsavzatie ale posunul čínsky výrobca na úplne novú úroveň. Aj iné spoločnosti vyrábajú slušné zariadenia strednej triedy, ktoré zvládnu väčšinu toho, čo vlajkové lode a nestoja pritom slovenskú mesačnú výplatu. Xiaomi ale vyrába produkty, ktoré sa predávajú za polovičnú cenu oproti rovnako výkonným zariadeniam konkurencie a tento fakt nemohol ostať bez povšimnutia.

V roku 2010 začínala spoločnosť na nule. Vlani predala už 61 miliónov smartfónov, a to operuje iba na niektorých vybraných trhoch. Tieto vysoké čísla sa premietli aj do celkového trhového podielu, ktorý vzrástol globálne na 5,3 % na konci minulého roka z 2,1 % na začiatku tohto roka. Jedným z najväčších úspechov spoločnosti je dosiahnutie prvenstva v predajoch v Číne, kde spoločnosť vytlačila dlhodobého lídra Samsung. Možno práve to bol okamih, keď už naozaj každý prestal pochybovať o tom, že Xiaomi je skutočná hrozba na trhu s technológiami a že nikto by tento čínsky startup nemal podceňovať. Mimochodom, vedeli ste, že s hodnotou okolo 46 miliárd dolárov ide o najhodnotnejší startup na svete?

CEO spoločnosti Xiaomi Lei Jun v známej póze Steva Jobsa.
CEO spoločnosti Xiaomi Lei Jun v známej póze Steva Jobsa

Úspech v predajoch smartfónov na seba nemohol nechať dlho čakať. Aktuálna vlajková loď Xiaomi Mi4 už v čase svojho príchodu na trh cenovo podkopávala drvivú väčšinu podobne výkonných zariadení. Štýlový dizajn, špičkový výkon a obľúbená nadstavba MIUI si získala aj nás v redakcii. Predchádzajúci model Mi3 bol na tom tiež veľmi dobre, oproti vtedajšej konkurencii sa predával za zlomok ceny a poskytoval prakticky všetko, čo aj ostatné high-end smartfóny. Spoločnosť chce ale naviazať na úspech z posledných rokov a už v januári predstavila niekoľko zaujímavých zariadení. Najnáročnejších zákazníkov majú uspokojiť modely Mi Note a Mi Note Pro, ktoré sú vybavené naozaj špičkovo. Xiaomi má ale vo svojom portfóliu aj skvelé dostupné zariadenia, ako napríklad Redmi 2, ktorý bol predstavený počas výstavy CES v januári. Spoločnosť možno neponúka každý rok desiatky rôznych modelov smartfónov, no každý z nich je zaujímavý pre inú skupinu zákazníkov. Okrem toho, nadstavba MIUI vytvára zaujímavý ekosystém, kde si môžu užívatelia v Ázii zakúpiť rôzne témy a doplnkový softvér, vďaka čomu sa následne vracajú k zariadeniam od tejto spoločnosti.

Recenzia-Xiaomi Mi4-5
Vlajková loď Xiaomi Mi4

Náš tip
RECENZIA | Xiaomi Mi4 – Velikán z Číny

A tu sa dostávame k samotnému jadru celej dnešnej Témy. Prečo je Xiaomi takým strašiakom pre gigantov, ktorí majú neporovnateľne väčšiu hodnotu a dlhoročnú tradíciu? Je to počtom predaných zariadení? Možno áno, veď Xiaomi plánuje v tomto roku predať 100 miliónov smartfónov a postupne sa rozrastá na ďalšie a ďalšie trhy. Skutočný problém ale môže byť naozaj v tom, že Xiaomi vytvára plnohodnotný ekosystém. Spoločnosť už totiž dávno nie je iba predajcom smartfónov či tabletov. Na začiatku marca priniesol výrobca akčnú kameru Yi Action Camera, ktorá je plnohodnotná konkurencia pre GoPro Hero. Stojí ale o polovicu menej a sľubuje lepší výkon. Ešte na konci minulého roka sa objavili informácie, že Xiaomi plánuje aj výrobu počítačov, pričom aj v tomto prípade sa chce spoločnosť sústrediť aj na dizajn svojich zariadení. Očakávať môžeme aj to, že počítače od Xiaomi sa budú predávať za zlomkovú cenu oproti aktuálnym modelom na trhu. Okrem toho ale Xiaomi vyrába aj príslušenstvo pre smartfóny a tablety a iba nedávno predstavila spoločnosť aj 40″ Smart TV so systémom Android s cenou necelých 300 EUR.

xiaomi-mi-tv-2
40″ televízia s Androidom za 300 EUR? V Xiaomi je to možné.

Náš tip
RECENZIA | Xiaomi PowerBank 10400 a 5200 mAh

Keď k tomu pridáme Bluetooth herný ovládač, Set-Top Box, inteligentnú dokovaciu stanicu určenú na meranie tlaku či extrémne dostupný fintess náramok, dostaneme celý rad produktov, ktoré skutočne vytvárajú jeden obrovský ekosystém. Vďaka tomu sú užívatelia podvedome naklonení k tomu, aby si kupovali ďalšie zariadenia od známej a overenej spoločnosti. Kvalita produktov je, mimochodom, ďalšou silnou stránkou zariadení od Xiaomi. Hoci ich cena je neporovnateľne nižšia, kvalitou sú takmer na úrovni tých najdrahších zariadení na trhu. Nejde tak o tradičné čínske zariadenia, ktoré uprednostnia nízku cenu pred všetkým, vrátane spracovania a spoľahlivosti.

Xiaomi bola jednou z dlhého radu spoločností, ktoré mali veľké vízie, no iba minimum prostriedkov. Úspech sa ale dostavil takmer okamžite a v priebehu jedného či dvoch rokov začal výrobca vytŕčať spomedzi množstva ďalších podobných malých čínskych spoločností. Tie pomaly, ale iste upadajú do zabudnutia, zatiaľ čo Xiaomi žne všetku slávu. Tento rok tiež spoločnosť prezradila, prečo si môže dovoliť také nízke ceny svojich zariadení. Podľa všetkého je to spôsobené tým, že zariadenia spoločnosti sú na trhu veľmi dlho a Xiaomi tak získava veľké množstevné zľavy od výrobcov súčiastok. Výhodou je tiež to, že spoločnosť predáva svoje zariadenia priamo zákazníkom a odpadá tak medzičlánok v podobe operátora či iného predajcu. Okrem toho, Xiaomi výrazne narúša štandardy, ktoré stanovili technologickí giganti. V Číne predáva výrobca svoje zariadenia bez podpory pre služby od Google, čo je pre internetového giganta veľký problém. Xiaomi tiež významne konkuruje zariadeniam od Apple, no kvôli výrazne nižšej cenovke má často navrch. Apple naďalej odmieta pripraviť dostupné zariadenia a sústreďuje sa výlučne na luxusný tovar, čo znamená, že proti Xiaomi hrá už dopredu prehratý boj.

Pokiaľ sa trochu zaujímate o technológie, zrejme si uvedomujete zaujímavé postavenie spoločnosti Xiaomi na trhoch, kde operuje. Pre bežného Slováka je ale zrejme ťažké predstaviť si niekoho, ako Xiaomi. Väčšina z nás si stále kupuje zariadenia od operátorov a keď tam nejaká značka nie je, často si myslíme, že je za tým nespoľahlivosť alebo zlé meno tejto spoločnosti. Opak je však pravdou a čoraz viac výrobcov predáva svoje zariadenia priamo. Predstavte si, že si teraz môžete kúpiť vlajkovú loď od výrobcu, za ktorú v priebehu dvoch rokov zaplatíte neraz aj 600 a viac EUR. Alebo si môžete kúpiť rovnako výkonnú vlajkovú loď Xiaomi za niečo vyše polovicu tejto ceny. Predstava je to veľmi pekná a nám zostáva iba dúfať, že sa dočkáme a Xiaomi narobí rozruch aj na našom trhu.

Zdroje: Time, Xiaomi, TechCrunch, IDC

29.3.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

50 odpovedí na “TÉMA | Xiaomi: Prečo straší čínsky startup technologických velikánov?”

        • Xiaomiforsale je predajca, ktorý chce zarobiť. Aj keď ceny na naše pomery majú celkom dobré a oplatí sa od nich kupovať. ALE ja som veľmi zvedavý aké budú ceny keď Xiaomi konečne začne oficiálne predávať v EÚ. To je veľmi dôležité. V tejto chvíli ak chceš porovnávať objektívne, musíš porovnať ceny S6 a Mi Note PRO v Číne. Tam predávajú obaja oficiálne. No a to je v prospech Xiaomi. ALE (ďalšie ale ☺), môžeš sa kľudne stať a podľa mňa to je naozaj dosť reálne, že keď už Xiaomi bude predávať oficiálne v EÚ, ceny budú nasadzovať vyššie ako doma, v Číne. Uvidíme. Možno nakoniec na náš trh oficiálne ani nedorazia, ale to by ma trochu mrzelo.

          • No pokial sa stane ze xiaomi vstupi na europsky trh tak budu ceny podstatne vysie. Uz len pretoze sa budu musiet riadit zakonmy a zacat platit licencne poplatky. Sa uz zobudte xiaomi si nemusi robyt tasku hlavu s patentami preto tie nizsie ceny. Zatial su len tam gde je vymozitelnost prava nula. Skuste zalovat cinana o dusevne vlasnicstvo. A netvrdim ze samsung je najlacnejsi ale takisto ako kazdy ini virobca ide cast ceny na patenty. A dalej je tu vyvoj ktori stoji tiez nemale peniaze. Ale s timto si nemusia cinany robit tasku hlavu.

            • Chlape ty sa vráť do školy, máš otrasný pravopis. Veď som to napísal. Že ceny na našom trhu budú pravdepodobne vyššie, ak niekedy bude oficiálne zastúpenie. Ale i tak si myslím, že budú nižšie ako u zabehnutých značiek. Veď nemusíme ísť ďaleko. Stačí sa pozrieť na Lenovo alebo Huawei. Obaja majú ceny o dosť lepšie ako Samsung, HTC, Sony… Apple ani nespomínam

            • Kľudne porovnavaj, ale maj na mysli, že to nie je oficiálny predaj. A priamo od Xiaomi sa nedá objednať od nás. Z Činy môžeš objednávať tiež len od resellerov. To už radšej od Xiaomiforsale ☺

  1. Veru tento rok to budú asi Číňania valcovať … Stačí spomenúť len Lenovo, Huawei a v neposlednom rade Xiaomi ;-)
    Tie ceny čo dávajú……niečo neskutočne.
    Kolega kúpil pred pár dňami Lenovo vibe z2 pro a je to neskutočný stroj za 450€…

  2. Čítal som, že čínske firmy ako Xiaomi dosť “kopírujú” od Apple – iPhone. Takéto neoriginálne veci ja nemusím. Číňanov je strašne veľa, cez miliardu, takže aj potenciálnych zákazníkov týchto čínskych firiem je oveľa viac. Vraj majú lacnú pracovnú silu, čo tiež môže mať vplyv na relatívne nižšiu cenu smartfónov. I keď je zrejmé, že v značkových firmách ako napr. Sony (Xperia) a Samsung si človek musí priplatiť aj za tú značku, čo o tých čínskych celkom neplatí. O Apple to platí ešte viac. Ak teda nejaký čínsky smartfón či tablet tak jedine originál, nie kvázi kópiu. A nie s procesorom, ktorý sa príliš zahrieva.

    Mňa nedávno s novým smartfónom zaujal taiwanský Acer – Liquid Jade S (HM.HK1EE.003). Zdá sa byť dosť kvalitný, výkonný, nie velmi drahý a asi sa ani “neopičí” po Apple alebo po čom. Samozrejme, všetci sa navzájom ovplyvňujú, to je niečo iné. Čiastočne aj taiwanský Asus so Zenfone, ktorý sa mi zdá byť najlepší po každej stránke. Akurát dúfam že nový zenfone 2 bude aj ten 5″ (displej), keď sa bude predávať, lebo 5,5″ obra nechcem. Aj tak asi skôr než cca o rok si ho nekúpim, keďže zenfone 5 mám len pár mesiacov a stačí mi

    • Áno, Apple je pre Xiaomi veľmi veľká inšpirácia a netaja sa tým. V Číne pôsobia úplne všetci giganti, vrátane Apple a Samsungu, to znamená, že Číňania sú potenciálni zákazníci pre každého, nie len pre Xiaomi ☺. S tou výrobou, úplný každý vyrába v Číne. Či je to Apple, Samsung, Sony, Xiaomi… Xiaomi používa procesory hlavne od Qualcommu (v tablete má Nvidia), tzn. presne tie isté ako takmer všetci ostatní…
      Sorry, ale ak by som mal vybrať medzi Acerom a Xiaomi, tak neváham ani sekundu a beriem Xiaomi. Majú výborne odladený Android s MIUI nadstavbou, každý týždeň aktualizácie. A veľmi sa mi páči ich príslušenstvo, dizajn majú proste pekný ☺.

      • Procesory od Qualcommu ako Snapdragon 800 a vyššie sa zahrievajú ako draci (snapDRAGON) :-D Samozrejme, týka sa to všetkých výrobcov, ktorí ich používajú. Hovorím podla toho čo som o tom viackrát čítal, nemusí to však platiť vždy. Viac sa mi pozdávajú nové Mediateky (k nim novšie grafiky ARM Mali), Intel atom, Exynos…

        • 810 vraj má nejaké problémy, ale o ostatných 800-kách neviem. Vlastne momentálne máme doma 6 zariadení s 800 a 801 a zahrievanie je úplne normálne… Exynos na S3 sa mi myslím zahrieval viac. Je to aj podľa toho ako vyrieši výrobca chladenie. Mediatek by som nechcel :) . To je pre mňa činsky šmejd, nech má akékoľvek skóre na Antutu :D .

          • Tu sú narýchlo dve výrečné citácie užívateľov zariadení so Snapdragon pod článkom o tom, či sa Snapdragon 810 prehrieva:

            “Spravil som chybu, že som zobral Snapdragon 800 s Tab Pro. Zahreje sa to už len pri prehliadaní internetu viac než moja stará S3… čo som držal v ruke Tab S s Exynosom som bol prekvapený, že teplota je úplne v pohode.”

            “Osobně mám Tab Pro 8.4 a zahřívá se méně než Nexus 7 (2013) díky větší ploše… faktem ale je, že stejně jako všechny výkonné Snapdragony (od S4 Plus nahoru) trpí thermal throttlingem… zahřeje se a následně se začne podtaktovávat včetně grafiky, takže hry se začnou sekat. Trpěl tím Nexus 7 (2013) a trpí tím každý výkonnější tablet nebo telefon s čipsetem od Qualcommu.”

            • Prepáč, ale ja mám reálne skúsenosti s 800-kami :) . Vlastne ti nepotrebujem argumentovať, ak sa chceš riadiť fórami, nech sa páči :) . Ja nerád čítam fóra zamerané na technológie. Nie sú to pre mňa dôveryhodné informácie. Väčšinou sa tam vyjadrujú všelijakí nomádi a ja sa popri tom len chytám za hlavu :) . Informácie zbieram z overených stránok :) .

              • To sú citácie dvoch ľudí pod článkom, asi ako je to tu :-D Podobný časopis. Okrem toho aj od iných užívateľov som o tom čítal v minulosti, napr. v rámci užívatelských recenzií. Nemusí to však platiť vždy a všade

    • Levná pracovní síla? Ano, jenže Samsung/Apple/LG/Sony/HTC atd. vyrábějí ve stejných podmínkách v Číně, takže rozdíl v ceně není kvůli tomuto. Ta vyšší cena u jiných je jenom kvůli tomu, že jsou nenažraní (např. Apple a teď už i Samsung aj.) a musí si nechat zaplatit značku… Takže když tady chceš něco kecat, měl bys o tom aspoň něco vědět… A to s tím kopírováním bys spíš měl psát ke článku s čínskýma firmama typu ZTE/thl atd. který jsou mimojiný takový ty “levný čínský nekvalitní shity”, který dělaj právě tu pověst čínských výrobků a pak takový ti “hovnoznalí” tím označí ty kvalitní jako třeba teď zrovna Xiaomi…

      • Za značku sa platí v každej oblasti, trebárs aj pri oblečení a obuvi (Adidas, Nike…). Keď chceš značku, ktorá by mala byť zárukou kvality, priplať si. A keď chceš niečo lacnejšie, kúp si Xiaomi.

        Čo sa týka toho kvázi kopírovania, tak vraj v Xiaomi nekopírujú, len sa inšpirujú, pretože Apple je pre nich veľká inšpirácia a netaja sa tým. To ťa tí “hovnoznalí” asi nemohli naučiť

  3. Veľmi držím palce Xiaomi a bol by som naozaj rád, ak by sa tento rok rozhodli vstúpiť na EÚ trh. Ich produkty, vrátane veľmi pekne vyzerajúceho príslušenstva, sa mi naozaj páčia a rád by som vlastnil nejaké zariadenie od Xiaomi ☺. Zatiaľ som rád aspoň za resellerov ako je Xiaomiforsale, ktorý majú celkom slušne ceny a aj celkom široký sortiment.

  4. Veľmi pekný článok, ktorý ukazuje ako to je. Páčia sa mi články, ktoré nikoho umelo nepropagujú, ale poukazujú na pravdu.
    Je však škoda, že distribúcia zariadení od Xiaomi pre Slovensko je veľmi nízka. Ak sa aj niekto rozhodne distribuovať zariadenia Xiaomi, tak to dopadne tak, že cena sa rovná cenám zariadení od “veľkých výrobcov” typu Samsung, HTC, LG… A to len kvôli tomu, že predajcovia sú nenažraní a veru, CLO do EÚ tiež nie je malá položka…
    Ak si vezmeme napríklad Alzu (jeden z väčších, ale aj drahších, predajcov na SK trhu), tak pri cene Xiaomi Mi4 za 479€, a Samsung Galaxy S5 465€(nemožno Mi4 porovnávať so S6), sa možno ľudia predsa len rozhodnú pre ten Samsung. Veď na SK je to známejšia značka, s celkom dobrou reputáciou. Tak prečo vyberať “nejakú neznámu Čínu”, keď môžem mať “kvalitný Kórejský výrobok s dlhoročnými skúsenosťami”…
    Mne osobne sa firmy ako Xiaomi, OnePlus, alebo Meizu pozdávajú, páči sa mi ich zmýšľanie pre ľudí(aspoň trochu pre ľudí to určite robia, aj keď každí samozrejme chce iba čo najviac zarobiť) a prajem im veľa úspechov, veľký rast a hlavne úspech. Možno, už potom, čo takéto firmy budú medzi najlepšími a najväčšími na trhu, konečne nastane situácia, že aj my, obyčajní spotrebitelia, nebudeme nútení si vyberať medzi kvalitou a tým, čo si môžme dovoliť. Možno sa za pár rokov dočkáme toho, že budeme skutočne spokojní aj bez toho, aby sme v “obchode s elektronikou” nechali sa kúsok technológie celý mesačný plat tak, ako sa píše v článku…

  5. xiaomi vs apple – dopredu prehraty boj ? :D no ja neviem… ake ma pocty predanych kusov saomi vs apple ? ake ma trzby saomi vs apple ? kolko vykazuje saomi zisk vs apple ? vychadzajuc z cisel, vo vsetkom ma jablko navrch, zda sa ze clanok pisalo nejake android decko.
    btw – saomi ma uspech lebo kopiruje apple, co priznal aj ceo saomi, takze autor sa ani nemusel unuvat a rozpisovat “bla bla bla saomi bla bla bla apple” na 2 ci 3 strany
    osobne saomi fandim, mozu byt zdravou a dobrou konkurenciou k apple aj ostatnym vyrobcom

    • Mal by si sa este zamysliet nad tym co pises a zobrat do uvahy ako dlho je na trhu Apple a ako dlho je tu Xiaomi a potom tu vytahovat cisla ze spolconost ktora je na trhu od 90. rokov ma vyssie zisky ako spolocnsot ktora je tu 5. rok a ma mensie portfolio vyrobkov-zatial.

      • a co ze apple je tu od 70-80 rokov??? pozri sa an financne vysledky apple z roku 2006-2007 pripadne predchadzajuce roky, apple za svoju historiu 2x skrachoval, az model iphone 3G vystrelil apple do oblakov a to bol rok 2008 !!!! dalsia nemenej podstatna vec je ze apple ma 90% trzieb prave z telefonov (to len ak by si chcel argumentovat predajmi inych hardware) byt tebou radsej nepisem nic ak neviem vecne argumentovat

        • jedine s cim suhlasim je, ze je velmi odvazne tvrdit ze je to dopredu prehraty boj. To este nevie nikto. Clanok je hlavne o tom ako Xiaomi ohrozuje gigantov ktori su na trhu uz o dost dlhsie a ze sa to Xiaomi podarilo v tak kratkej dobre.

          Dopredu prehraty boj je mysleny hlavne k tomu ze Xiaomi tlaci na cenu a Apple nema velke sance prekonat Xiaomi co sa tyka ceny, ak bude vyrabat nadalej same drahe zariadenia. Apple robilo skvele produkty, no Steva Jobsa len tak nenahradia. K vecnej argumentacii mas tu clanok http://investorplace.com/2015/01/xiaomi-mi-note-death-knell-for-apple-aapl-stock/#.VRmBA_msXg0 ktory sa zaobera podobnou temou ako tento.

          Chceli len poukazat ze sa daju vyrabit kvalitne a vykonne vyrobky s normalnou cenou a peknym dizajnom bez priplatku za logo. K tomu vystreleniu do oblakov.. rok 2008 je uz dlhsie prec a ked uz chces vecne argumentovat, tak som si trochu pozeral akcie Apple a v roku 2008 zaznamenali pokles oproti roku 2007.

        • Nechcem ťa uraziť ani nič… Neviem čo vieš o Apple ale podľa tvojich faktov zhruba nič ale to nevadí. Pred tím čo ti napíšem nevlastím nič od applu iba som ich fanúšik kvôli tomu ako to majú prepracované a ako to dokázal vymyslieť jeden človek tak sito cením Pixar pre tú istú vec.

          NEviem odkiaľ si sa dočítal že Apple skrachoval 2 krát ale len raz a to v 80 rokoch. Ked Scullej ako CEO vytlačil Jobsa von z firmy a od vtedy firma zarábala iba na prvom Macintoshi a iba ho minimálne upravovala. Dalej ked sa Jobs vrátil v roku 1997 Našiel mladého Jona Ive. Najlepšieho priemysleného dizajnéra na svete ktorý vymyslel všetko ako aj prvý Imac ktorý bol krásnej modrej priesvytnej farby. No najväčší progres zažil Apple v roku 2002 (samizdá tento rok). Ked vyšlo 1000 skladieb vo vrecku (ich reklama) na prvý Ipod ich obrovský úspech následne to bol Itunes. To bola firma už dávno vystrelená v oblakoch. a V roku 2007 sa vyrobil prvý Iphone a to vystrelilo Apple ešte vyššie kvôli multytouchu. Následne v roku 2010 Pán Jobs vymyslel Ipad. A takto si firma išla. Pixar uznávam preto lebo ich spojil v to čo ich spojil JOBS. Naštuduj lepšie :)

Pridaj komentár

+