MojAndroid

Xiaomi už nie je žiadnym druhoradým výrobcom mobilov z Číny. Spoločnosť, ktorá sa iba za niekoľko rokov prepracovala na priečku tretieho najväčšieho výrobcu mobilov predala v minulom roku až 61 miliónov zariadeníCieľom tohto čínskeho giganta ale nie sú len zákazníci známych značiek. V roku 2015 chcú expandovať aj na zahraničné trhy a po prvýkrát chcú spolupracovať aj s vybranými operátormi. Za úspechom tejto spoločnosti však nestoja iba dobré marketingové ťahy a rozumné kroky vedenia, ale aj nízke ceny zariadení. Doteraz kolovalo po internete niekoľko dohadov o tom, prečo sú ceny mobilov a tabletov tejto značky tak prívetivé. Xiaomi sa však na túto tému konečne vyjadrilo priamo, prostredníctvom viceprezidenta spoločnosti (inak bývalého zamestnanca Googlu), Huga Barra.

Recenzia-Xiaomi-Mi4-9

Ten sa pre portál TechCrunch vyjadril, že tajomstvom nízkych cien ich produktov je kombinácia malého portfólia zariadení a dlhšej doby ich predaja. Xiaomi predáva svoje zariadenia dlhšie a vždy zníži ich cenu s príchodom nového modelu. Dlhodobé predaje im umožňujú s dodávateľmi súčiastok podpísať výhodnejšie zmluvy, nakoľko vedia, že pre daný typ smartfónu budú potrebovať súčiastky 1 a pol až 2 roky.

Každý z produktov, ktorý zostáva na policiach obchodov po dobu 18 až 24 mesiacov, prejde cez 3 až 4 redukcie jeho ceny. Napríklad Mi2 a Mi2S sú takmer totožné zariadenia, ktoré sa predávali 26 mesiacov. Redmi 1 bol po prvýkrát v predaji ešte v septembri 2013 a až teraz sme predstavili Redmi 2, až po 16 mesiacoch. Dôvodom znižovania cien našich produktov je to, že vyjednávame o znížení nákladov pri výrobe s predajcami súčiastok, čo nám necháva dostatočne veľký priestor na náš čistý zisk z každého zariadenia.

Väčšina komponentov v našich zariadeniach je stále rovnaká, čo spôsobuje, že z pohľadu dodávateľského reťazca a zdrojov komponentov sme stále na úrovni kontraktov, ktoré sme podpísali pri začiatkoch výroby Redmi 1. To znamená, že na jednotlivé komponenty dostávame stále vysoké zľavy za veľký odber. Môžeme tak pokračovať v krivke cien, ktoré sme stanovili už dávnejšie, takže je pre nás dôležité mať neustále malé portfólio. Aj preto každý rok predstavíme len niekoľko produktov, stále iba v dvoch produktových rodinách – Redmi a Mi. – povedal Hugo Barra.

Barra tiež spomenul, že zákazníkov získavajú aj vďaka dlhodobej starostlivosti, kvalitnému servisu a rýchlo vybaveným reklamáciám, ale aj vďaka pravidelným aktualizáciám softvéru, ktoré prichádzajú každý piatok. Veľkou mierou spoločnosti pomáha aj to, že oficiálne zariadenia predáva len online, takže im odpadá povinnosť marže pre predajcov v kamenných predajniach. Tento rok má Xiaomi vysoké ciele a okrem spolupráce s operátormi v Indii, Taiwane, Malajzii a Singapure plánuje aj expanziu na medzinárodné trhy, najmä za hranicami Ázie. Pre rok 2015 si Xiaomi stanovilo cieľ 100 miliónov predaných zariadení a pri tejto politike je ľahké veriť, že túto hranicu aj dosiahnu. Kto z vás sa už stretol so zariadením tejto značky a aký z neho máte pocit?

19.1.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+