MojAndroid

Orange mal na konci roku 2017 už 2,834 milióna aktívnych zákazníkov mobilných a 193-tisíc zákazníkov fixných služieb. Do tohto počtu sa zahŕňa aj 67-tisíc zákazníkov digitálnej TV. Zákazníci mobilných dátových služieb vzrástli o 3% na 1,39 milióna a počet klientov pevného internetu sa zvýšil o 9 % na 176-tisíc.

Náš tip
Orange: Najpredávanejšie Android smartfóny za január 20188

Okrem nárastu zákazníkov dátových služieb však Orange dosiahol aj nárast zákazníkov, ktorí okrem hlasového paušálu využívajú aspoň jednu ďalšiu službu. Ich počet sa medziročne zvýšil o 1,2 % na 345-tisíc. K rastu kombinovaných služieb prispievajú hlavne konvergentné ponuky. Takýto balík služieb predstavuje Love s vopred nakombinovanými mobilnými a fixnými službami.

„Rok 2017 sa v Orangei niesol nielen v znamení uvedenia užitočných služieb, ktoré uľahčujú život rodinám, ale aj technologických noviniek. Som rád, že sme to boli práve my, kto predstavil viaceré inovácie, ktoré rezonovali celým telekomunikačným trhom ako napríklad spustenie VoLTE, VoWiFi, či predstavenie možnosti siete novej generácie – 5G,“  hodnotí rok 2017 Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orangeu.

Investície do 4G aj optickej siete

Orange nezabudol v uplynulom roku ani poriadne investovať. Z investícií vo výške 96 mil. eur išlo vyše 69 mil. eur do sietí. Aj vďaka tomu sa rozšírila dostupnosť rýchleho mobilného internetu v 4G sieti v roku 2017 na 90 % populácie. Optickú sieť operátor rozšíril do 11 nových miest s vyše 21-tisíc ďalšími domácnosťami na Slovensku.

Operátor investuje do rozvoja sietí aj preto, že objem prenesených dát všeobecne neustále stúpa. Koncom roka preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 32 % viac dát, pričom už takmer polovica z celkového objemu 20,2 mil. GB dát bolo prenesených v 4G sieti. Tento objem prenesených dát v 4G sieti predstavuje 1,5-násobný medziročný nárast dátovej prevádzky.

„Za uznanie kvality našej siete považujeme aj záujem o jej využívanie konkurenčnými operátormi. Minulý rok sme sprístupnili našu 2G sieť aj zákazníkom 4ky a O2,“ dopĺňa Lančarič.

Prenos čísel ku konkurencii klesol

Pozitívne sa vyvíjal počet prenesených čísel ku konkurencii. Oproti minulému roku klesol o 5 % a dosiahol 83-tisíc portácií. Svoje číslo si v roku 2017 do Orangeu prenieslo vyše 53-tisíc zákazníkov. Medziročne tak došlo k zvýšeniu o 15 %.

Orange má za sebou úspešný rok. Aj vďaka spomínaným prevádzkovým aktivitám sa po 8 rokoch poklesu zaznamenal medziročný nárast. Výnosy k 31.12. 2017 dosiahli 554,7 mil. eur, čo medziročne predstavuje nárast o 0,5 %. 22,2 % z výnosov za mobilné služby boli výnosy z mobilných dátových služieb. Tie predstavujú hodnotu 92,3 mil. eur. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 % a medziročne zvýšili o 9,3 % na 27,6 mil. eur.

Zdroj: tlačová správa

  • Libor

    Sa dosť čudujem , keďže sú dosť drahý . Ja u nich končín na začiatku Augusta keď skončí moja viazanosť. Treba si oddýchnuť od 40€ faktúr a prejdem na 4-ku kredit.Najviac ma mrzí že po nedávnom predstavení paušálov zvyšovali dátové balíčky a podmienkou na prechod za rovnakú cenu ako platím teraz bol predĺženie viazanosti a nemožnosť kombinácie fup 768kbps . Namiesto 500MB je 2GB a potom razantné spomalenie .

+