Používatelia YouTube vyjadrujú čoraz väčšiu nespokojnosť s rastúcim počtom reklám na platforme, napriek tomu YouTube plánuje rozšíriť svoju knižnicu. Počas nedávneho telefonického rozhovoru o výsledkoch spoločnosti Alphabet sa Philipp Schindler z Google zmienil o reklamnom experimente, ktorý prináša pozitívne výsledky platformy, informuje AndroidAuthority.
Schindler zdôraznil zavedenie “reklám pri pauze” na pripojených televízoroch v prvom štvrťroku. Tento nový menej rušivý formát reklamy sa zobrazí, keď používatelia pozastavia svoj organický obsah, zmenší sa video a vedľa neho sa objaví reklama. Podľa Schindlera tieto reklamy pri pauze prinášajú silné výsledky z hľadiska značky, a umožňujú vyžadovať prémiovejšie ceny od zadávateľov reklamy, kvôli ich efektívnosti
Vzhľadom na povzbudzujúcu spätnú väzbu Google zvažuje širšie zavedenie takýchto reklám na YouTube po ďalšom vyhodnotení prebiehajúceho experimentu. YouTube začal tento koncept testovať v určitých regiónoch už minulý rok, čo naznačuje možné rozšírenie do ďalších krajín. A my vieme teraz povedať, že už to všetko začína. Všíma si ich totiž čoraz viac používateľov. Aj toto je spôsob, akým chce spoločnosť dotlačiť ľudí k predplateniu YouTube Premium.
WHY DOES AN AD POP UP EVERY TIME I PAUSE
byu/Jeter_3000 inyoutube
I paused my video and this showed up
byu/Pale_Baker3255 inyoutube
Reklamy sa rozširujú medzi širšiu verejnosť už dnes
Mnoho používateľov sociálnej siete Reddit sa začína sťažovať na to, že sa im tieto reklamy zobrazujú vždy, keď stopnú video. YouTube tento krok opisuje ako menej otravné zavádzanie reklám pre používateľov, no nepovedal, či sa nám aj naďalej budú zobrazovať štandardné reklamy, na ktoré sú už aj tak používatelia alergickí.
„Keďže sme zaznamenali silné odozvy inzerentov aj divákov, odvtedy sme vo veľkej miere sprístupnili pozastavené reklamy všetkým inzerentom.“
manažérka komunikácie YouTube