MojAndroid

Názov tohto článku som zámerne zvolil v znení, ktoré vyvolá rôzne, aj negatívne reakcie. Veď si položme otázku, prečo by súkromný subjekt, operátor mal platiť svojim zákazníkom? Za čo vlastne? Jeho model je vyskladaný iba s jediným cieľom, a to priniesť zisk svojim podnikaním. Nakoniec, je to v poriadku, to sa snaží každý podnikateľ. No myšlienka, že mi operátor platí za to, že nevyužijem v plnom rozsahu služby, ktoré mám mesačne nastavené a za ktoré uhrádzam paušálny poplatok, nie je nová. Teraz ju rozvinul do novej, dokonca reálnej podoby americký T-Mobile.

Náš tip
NAJlepší mobilný operátor roka 2016: Hlasujte, ktorý operátor je podľa vás najlepší

Americký T-Mobile vráti časť platby

Celá myšlienka je postavená na princípe, kedy zákazník šetrí služby svojho operátora, čo v praxi má teda znamenať, že ak šetrím služby alebo siete operátora, môže mi tento prejaviť svoju vďačnosť aj tým, že sa mi vráti časť môjho mesačného poplatku, a to práve za tú časť služieb, ktoré som v daný mesiac nevyužil. Na prvé prečítanie a prvotnú reakciu to nemusí dávať zmysel, prečo si zákazník vyberá paušál, ktorý v skutočnosti nepotrebuje? Ak by si predsa vybral nižší, jeho mesačný výdavok by bol identický, alebo podobný, ak by sme to porovnali so situáciu, kedy mu operátor vracia časť platby pri vyššom paušály. No pocit, že mám napríklad 6 GB dát je skvelý, aj keď mesačne potrebujem iba polovicu. A v tomto momente nastupuje operátor, konkrétne americký T-Mobile a zákazníkom ponúka, že im bude vracať časť platby. Presnejšie, v prípade, že zákazník s balíčka minie menej ako 2 GB, dostane späť až 20 USD. Pôjde o akúsi formu odmeny pre zákazníka, že tie dáta ušetril, kedy sa operátor tvári, že tým vlastne ušetril aj jeho kapacity a jeho náklady, ktoré sú spojené s poskytovaním tejto služby.

T-Mobile One

Je zároveň pravda, že sa to týka vysokého tarifu, kde je platba až 70 USD mesačne a preto sa vynorila aj otázka nad účelnosťou tohto konania. Pri takto vysokom paušále, kde sú aj nastavené služby buď neobmedzene, alebo majú vysoký FUP, musí byť aj priestor na znižovanie príjmu od zákazníka vyšší. Teda samotný operátor sa môže tváriť, že ponúka niečo nové, výnimočné, v skutočnosti je to stále zľava, na ktorú má samozrejme operátor priestor. No povedať, my zákazníkom platíme za to, ak nevyužijú naše služby naplno v rámci paušálu, je netradičné a zákazníkom sa to môže páčiť.

Má to budúcnosť? Asi nie

Osobne sa domnievam, že takáto forma vzťahu operátor a jeho zákazník však budúcnosť nemá. Je to skôr potreba prezentovať niečo nové, avšak obsah ponuky, po tom, ako sa nad ňou človek zamyslí, nedáva moc zmysel. Ak už platím 70 USD za mobilný paušál, robím to s potrebou takýto drahý paušál a v ňom obsiahnuté služby aj využívať, vrátane dát. No ak nepotrebujem taký rozsah služieb, nemal by som siahnuť po vysokom paušále a počítať každý megabajt s cieľom mať na konci mesiaca zľavu 20 USD a teda v konečnom dôsledku neobmedzený paušál získať so zľavou. Taktiež sa domnievam, že sa u nás podobného kroku pre väčšinového zákazníka nedočkáme, stále mi to totiž nedáva zmysel a okrem prezentácie firmy a jej portfólia v tom iný význam, z ktorého by skutočne zákazník mal ťažiť, nevidím.

Hlasujte za najlepšieho operátora

V týchto dňoch spúšťame aj hlasovanie – NAJlepší mobilný operátor roka 2016: Hlasujte, ktorý operátor je podľa vás najlepší. Vyplňte dotazník a prezraďte nám, ako ste spokojní so službami svojho operátora a vyhrať môžete aj pekné ceny.

15.1.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+