MojAndroid

Čím rýchlejšie zákazník zaplatí a čím menej času má na rozhodovanie a hlavne váhanie, tým viac zrealizovaných predajov. Túto rovnicu veľmi dobre chápu všetci, ktorí niečo predávajú – dobre zvládnutý e-shop je preto absolútnou nutnosťou.  Dôležité je však aj byť všade tam, kde sú potenciálni zákazníci – jednoducho, keď ľudia žijú na Facebooku, Instagrame či Twitteri, značky si už nemôžu dovoliť čakať na ich návštevu a musia vyraziť za nimi. Ako to vyzerá v praxi?

#VložDoKošíka

Hoci Twitteru Slováci veľmi neholdujú, minimálne z jedného dôvodu je to veľká škoda – nakupovanie cez hashtag! Znie to #sexi, však? Predstavte si, že niekto, koho sledujete, práve zaštebotal link na tie super hodinky, ktoré ste vždy chceli. Vy ste však momentálne zaneprázdnený komentovaním najnovšej selfie Seleny Gomez, takže nemáte čas prejsť tou úmornou tortúrou, ktorá vás čaká kdesi medzi „vložiť do košíka“ a „dokončiť objednávku“. Našťastie, na Twitteri vám postačí, ak napíšete nákupný hashtag. O. k., zatiaľ to funguje len s Amazonom, ale nepochybujte, že sa to časom stane štandardom.

Prečo by malo byť nakupovanie zložitejšie ako lajkovanie?

Eset

Táto otázka by sa čoskoro mala stať bezpredmetnou, pretože kúpiť niečo na Facebooku bude rovnako ľahké, ako lajknúť vtipné meme s Chuckom Norrisom. Facebook totiž prichádza s celkom novým konceptom, ktorý na rozdiel od rôznych „facebook stores“, ktoré slúžili iba ako výkladne skrine e-shopov, ponúkne možnosť nakupovania priamo na Facebooku. Zabudnite na trápny button „Shop now“, ktorý vás odlifruje na iný web. Nakúpiť si najnovšiu kolekciu svojej obľúbenej módnej značky môžete hneď nato, ako ju uvidíte na blogerke v newsfeede. Detaily ani mená prvých značiek, ktoré vychytávku využijú, ešte nie sú známe, ale táto novinka pravdepodobne zamieša online kartami o čosi viac ako nové logo Googlu (dúfajme).

E-shop sa s vami chce priateliť. Napíšte mu do správy, čo si o tom myslíte

Eset nakupovanie na Facebooku

Aj vy ste privítali s nadšením, keď vám Gmail začal automaticky zatrieďovať reklamnú poštu do špeciálneho priečinka? Ak ste si mysleli, že ste sa tým nadobro zbavili spamu v súkromných správach, samozrejme, mýlili ste sa. Najnovšie vám budú obchody zasielať svoju ponuku rovno do vášho Messengeru! Aspoň tak znie ten najdesivejší scenár. Ak však budeme optimisti a uveríme Facebooku, že spam bude výrazne regulovať a podobne ako v newsfeede zaručí, že nebudeme spamom zaplavení, ostane nám spohodlnenie nákupov, čo určite uvíta každý e-shopper.

Novinku si už môžete aj vyskúšať v prvých dvoch e-shopoch, i keď zatiaľ len s jednou funkciou, ktorá je aktuálna až po dokončení objednávky klasickou cestou na webe. Priamo nakupovať cez správu sa teda zatiaľ nedá, no môžete aspoň sledovať pohyb svojej objednávky, zmeniť počet kusov alebo ju celkom zrušiť. Stačí len napísať do správy – tak ako to robíte so svojimi priateľmi.

Nakupovanie srdiečkami

Eset a nakupovanie na Instagrame

V čase písania tohto článku ešte na Instagrame nebola povolená reklama, no veci v poslednom čase nabrali rýchly spád a je možné, že keď čítate tieto riadky, aj najobľúbenejšia mobilne natívna aplikácia prešla svojou malou revolúciu. Samozrejme, odkedy firmu kúpil Facebook, bolo len otázkou času, kedy naň aplikuje svoj dobre fungujúci business model.

Je tak celkom možné, že čoskoro si budeme musieť dať pozor na to, čo srdiečkujeme, aby sme nekúpili niečo, čo nechceme.  Taký zadok Kim Kardashian by nás vyšiel pekne draho.

Znamená nakupovanie na sociálnych sieťach väčšie riziko pri platení?

Nikto ešte nevie, čo nové spôsoby nakupovania prinesú, no stále platí, že najväčším rizikom je slabá softvérová ochrana. Svoje online platby si jednoducho treba chrániť – či už nakupujete na e-shope, posielate peniaze cez internet banking alebo využívate nákupný hashtag na Twitteri. Mimoriadne nebezpečný je napríklad keylogging. Tento škodlivý softvér dokáže odčítať vaše údery do klávesnice a ukradnúť tak vaše citlivé údaje pri platení. Nový bezpečnostný balík ESET Smart Security 9 má však špeciálnu ochranu online platieb, ktorá keylogging znemožňuje. Vyskúšať ho môžete úplne zadarmo. Stačí si ho sťiahnuť na www.eset.sk

My nové spôsoby nakupovania len vítame. A čo vy, dali by ste im lajk?




13.10.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

2 odpovede na “Nakupovanie na sociálnych sieťach. Dáte mu lajk?”

  1. dobrý článok … ja to vítam ale nech je to striktne oddelené a nech sa to velmi nemieša s iným typom informácii + bolo by dobré ak by si uživatel aj mohol zvoliť či chce takuto možnosť vidieť alebo nechce a teda nechce ani použivať …ale o tom pochybujem

  2. Ja nakupujem len v overených obchodoch. Človek teraz všade číta, ako podvodne predávajú cez internet, cez sociálne siete, cez fóra, cez inzerciu, tak to mi za to nestojí. Pri kúpe z druhej ruky, aj keď je to nový alebo skoro nový tovar je zase problém záruka, často už nie je, keďže doklad o kúpe nie je samozrejmosťou. Osobne rád nakupujem napríklad na Hej sk alebo pravidelne knihy na Martinuse. Na Hej sa dá vždy dobre ušetriť so zľavovými kódmi, napríklad až 20 eur pri nákupe, viacero zľavových kódov hej sú na http://www.kuponyzdarma.sk/hej-sk/ a taktiež aj pre iné obchody, na Martinus je pravidelne poštovné zadarmo, tak načo cez sociálne siete?

Pridaj komentár

+