MojAndroid

Povedzme si pravdu, úspech operačného systému Android zo všetkého najviac stojí najmä na bohatej ponuke aplikácií. Drvivá väčšina z nich sa pritom nachádza v Obchode Play, čo je bez pochýb ten najväčší a najobľúbenejší obchod s appkami pre tento systém.

Pre aktuálne informácie sledujte podstránku Kauza Huawei a USA.

Do veľkej miery je to spôsobené práve tým, že ide o obchod, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou Google služieb. Tie sú vo väčšine Android zariadení predinštalované už v základe a mnohí z nás si bez nich svoj smartfón nedokážu ani len predstaviť. V súčasnosti sa v Obchode Play nachádza už viac ako 2,6 milióna titulov od výmyslu sveta. Ak sa teda ban uvalený na spoluprácu spoločnosti Huawei s americkými firmami v dohľadnej dobe nepodarí vyriešiť, čínsky výrobca bude mať už o menej ako 90 dní poriadny problém, keďže jeho nové zariadenia nebudú mať k Obchodu Play prístup.

 

V prípade, že sa tento katastrofický scenár naplní, Huawei bude mať dve možnosti. Buď sa mu podarí vytvoriť vlastnú schopnú alternatívu Obchodu Play alebo si dohodne partnerstvo s nejakou už existujúcou. Hoci prvá možnosť nie je úplne vylúčená, druhá dáva najmä kvôli časovej tiesni omnoho väčší zmysel. Najnovšie správy pritom hovoria práve o tom, že Huawei oslovil s ponukou vzájomnej spolupráce obchod Aptoide. Pre tých, čo nevedia, Aptoide je rýchlo rastúca alternatíva Obchodu Play, ktorá má v súčasnosti v ponuke viac ako 900 000 titulov.

Pre portugalský portál DN Insider správu o rodiacej sa spolupráci potvrdil jeden z vrchných predstaviteľov spoločnosti Aptoide, Paulo Trezentos. Podľa jeho slov v súčasnosti prebiehajú medzi spoločnosťami rokovania, ktoré rozhodnú o povahe vzájomnej spolupráce. V hre je tá možnosť, že všetky nové smartfóny s logom Huawei budú mať v systéme predinštalovaný práve tento obchod. Nie je však vylúčené ani to, že Aptoide prepojí ponuku svojich titulov s už existujúcim obchodom App Gallery, ktorý vlastní práve spoločnosť Huawei. Čínska firma by určite preferovala druhú možnosť, no zatiaľ nie je celkom jasné, ktorá z nich sa stane realitou.

Spolupracovať chce, no kúpiť sa nenechá

Ľudia stojaci za obchodom Aptoide však dali jasne najavo, že ho neplánujú tomuto technologickému gigantovi predať. Z ich strany by to totiž rozhodne nebol dobrý ťah, keďže spoločnosť Aptoide neustále rastie a už teraz spolupracuje s mnohými čínskymi výrobcami smartfónov vrátane Xiaomi, Oppo či Vivo.

Všetky informácie o kauze USA vs Huawei nájdete na tejto stránke!

23.5.2019
Zdroj: PhoneArena

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

5 odpovedí na “Huawei možno nahradí Obchod Play touto schopnou alternatívou”

  1. Čo tak začať písať normálne nadpisy? :)

    Huawei možno nahradí Obchod Play touto schopnou alternatívou

    Touto cenou si cení Facebook súkromné dáta svojich používateľov

    Aplikácie od HTC zmizli z Obchodu Play a následne sa objavili. Toto je príčina

    Rozlúčte sa s touto funkciou Instagramu

    Displej na Samsungu Galaxy Fold sa kazí po chvíľke používania. Toto je dôvod + vyjadrenie Samsungu

    WhatsApp sprístupňuje videohovory! Aktivujete ich týmto trikom

    Google Chrome si prešiel touto malou zmenou

    Táto aplikácia vám odbúra závislosť na telefóne

    Táto šikovná aplikácia spraví z výrezu v displeji indikátor stavu batérie

    • Toto sú normálne nadpisy!

      Musíme sa zmestiť do rozumného počtu znakov, prezradiť podstatu no nie všetko a zaujať. Nie je to jednoduché, vymyslieť zaujímavý nadpis článku je umenie :)

      • Tie vase “normalne nadpisy” sa inak nazyvaju “clickbait”. Fakt to potrebujete? Myslel som ze ste na trosku vyssej urovni…

        • Tiez nemam rad nadpisy tohoto charakteru. Jezia sa mi chlpy pri tom, napriek tomu rad citam mojandroid. Proste sa tomuto nevyhneme, je to trend a urcita forma marketingu. Ludi to prestane zachvilku bavit a potom pridu z niecim “paradnejsim”.

        • Takéto nadpisy tvoria len malé percento všetkých článkov, ktoré sa objavia na webe. Niekedy sa tomu proste nedá vyhnúť. Je to len reakcia na zmeny v správaní čitateľov. Ak niekto napríklad cez Facebook nájde článok a nadpis mu prezradí pointu, na web už nepríde. Je pre nás dôležité, aby čitatelia navštevovali web, kde nájdu aj ďalšie zaujímavé informácie a môžu prispievať k tvorbe obsahu.

          A ako by si nám poradil prispôsobiť sa tomuto trendu? 🙂

+