MojAndroid

Nová zmena ochrany osobných údajov v operačnom systéme iOS 14.5 je tŕňom v oku sociálnej siete Facebook. Používatelia iPhonov si môžu zvoliť či poskytnú alebo neposkytnú svoje osobné údaje aplikáciám.

Väčšina príjmov Facebooku pochádza z reklám. Na to, aby mohla sociálna sieť reklamy cieliť efektívnejšie, potrebuje svojich používateľov poznať. A práve tu prichádza problém. Používatelia svoje dáta poskytnúť nechcú.

88 % používateľov svoje dáta poskytnúť nechce

Portál GSMArena.com informuje, že len 4 % Američanov dali súhlas na spracovanie osobných údajov. Ak sa na to pozrieme z globálneho hľadiska, až 88 % používateľov nechce, aby Facebook zbieral ich dáta.

iPhone SE
Apple iPhone SE | Foto: Redakcia


Facebook sa samozrejme bráni, pretože toto je poriadne veľký škrt cez rozpočet. Spoločnosť sa chváli tým, že sociálna sieť je úplne zadarmo. Avšak v tomto prípade prišlo aj na slová, že tí, ktorí svoje údaje neposkytnú, ju zadarmo mať nebudú. Téme sme sa podrobnejšie venovali v článku Facebook hovorí, že ak ľudia neodovzdajú svoje dáta, nebude zadarmo.

Facebook: Ako funguje cielená reklama?

Sociálne siete používajú pomerne zložité algoritmy na to, aby sa reklama dostala vždy k správnemu používateľovi. Na základe toho, čo si prezerá, s kým komunikuje a o čo sa zaujíma, je mu ponúknutá relevantná reklama.

Inzerent reklamy si jednoducho vykliká, na koho ju chce zacieliť (napríklad vek, pohlavie, záujmy a podobne). Algoritmus Facebooku na základe pozbieraných osobných údajov používateľov presne vie, pre koho je reklama vhodná a tomu sa aj zobrazí.

Práve tu vzniká problém. Ak nebude mať Facebook prístup k týmto údajom, nebude možné reklamu správne zacieliť. Následkom toho bude, že inzerenti budú chcieť inzerovať inde. Tam, kde je to pre nich výhodnejšie. To znamená nižšie príjmy pre Facebook.

Náš tip
Clubhouse oficiálne prichádza na Android, má to jeden háčik

10.5.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+