Nová zmena ochrany osobných údajov v operačnom systéme iOS 14.5 je tŕňom v oku sociálnej siete Facebook. Používatelia iPhonov si môžu zvoliť či poskytnú alebo neposkytnú svoje osobné údaje aplikáciám.
Väčšina príjmov Facebooku pochádza z reklám. Na to, aby mohla sociálna sieť reklamy cieliť efektívnejšie, potrebuje svojich používateľov poznať. A práve tu prichádza problém. Používatelia svoje dáta poskytnúť nechcú.
88 % používateľov svoje dáta poskytnúť nechce
Portál GSMArena.com informuje, že len 4 % Američanov dali súhlas na spracovanie osobných údajov. Ak sa na to pozrieme z globálneho hľadiska, až 88 % používateľov nechce, aby Facebook zbieral ich dáta.
Facebook sa samozrejme bráni, pretože toto je poriadne veľký škrt cez rozpočet. Spoločnosť sa chváli tým, že sociálna sieť je úplne zadarmo. Avšak v tomto prípade prišlo aj na slová, že tí, ktorí svoje údaje neposkytnú, ju zadarmo mať nebudú. Téme sme sa podrobnejšie venovali v článku Facebook hovorí, že ak ľudia neodovzdajú svoje dáta, nebude zadarmo.
Facebook: Ako funguje cielená reklama?
Sociálne siete používajú pomerne zložité algoritmy na to, aby sa reklama dostala vždy k správnemu používateľovi. Na základe toho, čo si prezerá, s kým komunikuje a o čo sa zaujíma, je mu ponúknutá relevantná reklama.
Inzerent reklamy si jednoducho vykliká, na koho ju chce zacieliť (napríklad vek, pohlavie, záujmy a podobne). Algoritmus Facebooku na základe pozbieraných osobných údajov používateľov presne vie, pre koho je reklama vhodná a tomu sa aj zobrazí.
Práve tu vzniká problém. Ak nebude mať Facebook prístup k týmto údajom, nebude možné reklamu správne zacieliť. Následkom toho bude, že inzerenti budú chcieť inzerovať inde. Tam, kde je to pre nich výhodnejšie. To znamená nižšie príjmy pre Facebook.