MojAndroid

Apple zaviedol v systéme iOS 14.5 zmenu ochrany osobných údajov, kvôli ktorej si aplikácie musia pýtať povolenie zbierať používateľské dáta na vytváranie cielených reklám. Apple taktiež zakazuje aplikáciám zdieľať tieto údaje s tretími stranami. Spoločnosti Facebook sa táto zmena nepáči a snaží sa proti nej bojovať. Niet divu, keď tieto nové pravidlá ohrozujú jej obchodný model. O téme informoval portál TheVerge.

Facebook sa proti tejto zmene snaží bojovať rôznymi spôsobmi, vrátane uskutočňovania rozsiahlych verejných kampaní, ktoré ostro kritizujú Apple a jeho prístup k ochrane údajov. Najnovšie používateľom po aktualizácii na iOS 14.5 zobrazí upozornenie, ktoré ich prosí o zapnutie zbierania údajov. Facebook ako jeden z dôvodov, prečo tieto dáta potrebuje, uviedol, že pomáhajú udržať používanie jeho sociálnych sietí zadarmo.

Obchodný model spoločnosti Facebook je ohrozený

Facebook zarába primárne zo svojej reklamnej platformy, ktorá firmám umožňuje kupovať reklamy cielené konkrétne na ich zákazníkov. No na to, aby Facebook mohol takúto službu poskytovať, potrebuje o vás vedieť kto ste a čo vás zaujíma. Veľa používateľov by odradilo, keby pri registrácii a počas používania sociálnych sietí museli pravidelne vypĺňať niekoľko stranový dotazník o svojich záujmoch, takže Facebook si tieto dáta zbiera potichu. A zbiera ich viac, ako by ste čakali.

Mnohí tento obchodný model kritizujú z dôvodu, že veľa používateľov o ňom netuší a zdá sa, že Facebook chce, aby to tak ostalo. Spoločnosť Signal chcela používateľov informovať o tom, ako obchodný model Facebooku funguje prostredníctvom príspevkov na Instagrame. Príspevky chcela podporiť platenou reklamou, no Facebook nebol nadšený a dočasne jej zablokoval reklamný účet.

To, že je Facebook zadarmo, môže spoločnosť zneužiť na manipuláciu používateľov

Spoločnosť sa dlhé roky chvália tým, že možnosť používať jej sociálne siete je bez poplatku. No teraz sa zdá, že túto výhodu chce zneužiť na manipuláciu používateľov. Slogan Facebooku tvrdil, že sociálna sieť je „zadarmo a vždy bude“, no spoločnosť ho v roku 2019 potichu odstránila zo svojej domovskej stránky a generálny riaditeľ Mark Zuckerberg v svojej výpovedi pred Kongresom v roku 2018 nevylúčil, že by v budúcnosti mohla existovať aj platená verzia Facebooku.

„Vždy bude existovať verzia Facebooku, ktorá je zadarmo,“ povedal Zuckerberg vo svojej výpovedi.

Facebook
Facebook
Developer: Facebook
Price: Free
  • Facebook Screenshot
  • Facebook Screenshot
  • Facebook Screenshot
  • Facebook Screenshot
  • Facebook Screenshot
  • Facebook Screenshot

Náš tip
Facebook rozhodol. Trump sa už na sociálnu sieť nedostane

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+