Čítanie obchodných podmienok či podmienok používania určitej služby je často krát veľmi dôležitým krokom a prevenciou pred neočakávanými situáciami, ktoré vám môžu skomplikovať život. Priznajte si však úprimne, koľkokrát ste si prečítali podmienky verejnej Wi-Fi siete pred pripojením?
Mnoho používateľov odsúhlasí podmienky používania bez čítania
V súčasnosti spoločnosť, ktorá prevádzkuje verejnú WiFi ukázala, aké nebezpečné môžu byť tieto komplikované podmienky vložením absurdných požiadaviek, ktoré tisíce ľudí nevedomky odsúhlasili. Purple je spoločnosť so sídlom v Manchestri, ktorá sa špecializuje na prevádzku hotspotov WiFi pre značky ako Legoland, Outback Steakhouse a Pizza Express. Teraz zverejnili výsledky svojho dvojtýždňového experimentu.
Výsledky prekvapili, 22 000 ľudí v podmienkach používania bez problémov prijalo verejno-prospešné práce
V rámci výsledkov spoločnosť zverejnila, že až viac ako 22 000 ľudí súhlasilo s verejno-prospešnými prácami rôznych druhov. Potvrdili to práve nevedome v rámci podmienok používania verejného Wi-Fi hotspotu od Purple. Hovorca spoločnosti vysvetlil v blogovom príspevku, aké druhy prác dostali používatelia na výber.
- Čistenie miestnych parkov od živočíšneho odpadu
- Objímanie túlavým či strateným psom a mačkám
- Manuálne uvoľnenie zablokovaných kanalizácií
- Čistenie prenosných záchodov na festivaloch a iných miestnych podujatiach
- Škrabanie žuvačiek z ulíc
- Bola tu taktiež uvedená cena pre každú osobu, ktorá kontaktuje spoločnosť a poukáže na tieto položky v rámci podmienok používania. Z celkových viac ako 22 000 používateľov kontaktoval spoločnosť len jeden jediný používateľ verejnej Wi-Fi od spoločnosti Purple
Nie je aktuálne jasné, či bude môcť spoločnosť legálne vymáhať splnenie týchto odsúhlasených požiadaviek. Spoločnosť Purple sa o to však ani nebude pokúšať. Táto aktivita bola totiž súčasťou kampane o zvýšení povedomia a potreby čítania obchodných podmienok a podmienok používania. Purple je tiež prvým poskytovateľom verejnej Wi-Fi siete, ktorého podmienky sú v súlade s novým nariadením o všeobecnej ochrane osobných údajov (GDPR).
Smernice GDPR nadobudnú platnosť v krajinách Európskej únie 25. mája 2018. Cieľom nových nariadení je zjednodušiť podmienky používania a poskytnúť spotrebiteľom väčšiu transparentnosť, aby pochopili, ako sa budú používať a spracovávať ich osobné údaje.
Zdroj: gizmodo