MojAndroid

Prieskumy ukazujú jasné čísla. TikTok aj napriek kritike na bezpečnosť a zneužívanie detí neustále rastie. A to na úkor Instagramu, na čo Meta musí reagovať.

Amerika sa neubránila

USA patrí medzi krajiny, kde sa proti TikTok a jeho nedôslednej ochrane dát, napojeniu na Čínu alebo tolerovanie šikany detí, nedokážu úspešne brániť. Aspoň to plynie z dát, ktoré teraz publikoval server Forrester.com. Nárast TikTok o 13 % a na strane druhej pokles Instagramu o 4 % je jasným vyjadrením. Používanie sleduje týždennú aktivitu, pri ktorej minulý rok mal TikTok 50% a teraz nastúpil na vlnu rastu na 63%. Meta svoju dominanciu už nemá takú istú, ako by sme to mohli vidieť ešte v roku 2019. Počnúc týmto obdobím však TikTok začal radikálne útočiť na americký trh a jeho rast za dva roky je evidentný. Práve obdobie 24 mesiacov stačilo čínskej platforme, aby konkurenciu predstihla.

Zdroj: Forrester.com

Facebook sa snažil aj na poli ovplyvňovania vlády. Tlaky na americkú administratívu smerujúce k eliminácii vplyvu čínskej aplikácie boli intenzívne. Ako sme už písali v úvode, ani vplyv takého gigantu, akým je Facebook, nestačil. Jedným z dôvodov bol aj fakt, že samotný Facebook má roky problém s bezpečnosťou a únikom dát a vsadiť iba na čínsku hrozbu zrejme nestačilo. Aspoň nie v takom merítku, aby to zastavilo rast TikTok na úkor Facebook skupiny. Zverejnený prieskum popularity odhaľuje ešte jednu kľúčovú vlastnosť TikTok, ktorú zrejme Instagram medzi mladými nedosahuje. Je ňou zábavnosť. TikTok je tak “zábavnejší” ako Instagram a preto jeho obľúbenosť rastie. Tento prvok vystihlo mnoho mladých v prieskume. Keď na trhu bol hlavným hráčom Instagram, tak sa zábavnosť vlastne obtiažne vyhodnocovala. Dnes krátke videá najrôznejšieho druhu lákajú proste viac, ako často nudné a nachystané príbehy a fotografie na Instagrame.

Instagram
Instagram
Developer: Instagram
Price: Free

Meta aplikácie sa tak podľa štúdie zjavne dostávajú do vážneho problému. A tým je strata a neschopnosť získavať nových klientov z mladej časti populácie. To je zásadná otázka, pretože tým nedokáže napredovať a nevie zvyšovať počty používateľov. Dopad na inzerentov, ktorí vidia slabé zastúpenie tak dôležitej skupiny, akou sú tínedžeri, sa prejaví v nasledujúcich rokoch zrejme intenzívne. Budú proste hľadať platformy, kde mladí trávia viac času.

A TikTok nie je v boji s Meta priestorom sám. Údaje o YouTube napríklad jasne určujú popularitu aj tento platformy. Až 72% mladých používa v USA YouTube týždenne. A to je trend, ktorý žiaľ nemá pre Metu klesajúci charakter. V spojení s rastom TikTok môže skutočne už teraz definovať hrádzu, cez ktorú sa skupina Marka Zuckerberga pri získavaní mladých už nedokáže dostať.

Náš tip
4ka Android Code 2021: Vyberte najlepšie slovenské aplikácie a vyhrajte Google Pixel 6
22.11.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+