MojAndroid

Facebook sa po zmene názvu činí a chce všetkým dokázať že Meta je nie iba marketingová inovácia, avšak zacieli aj na ochranu súkromia. Teda ochranu dát, s ktorými má roky problém.

Meta a jej nový pohľad?

Tisíce tém, ktoré sú dnes problém pri ochrane súkromia a slúžia výlučne na sledovanie správania zákazníkov na sociálnych sieťach, chce Meta zakázať a obmedziť pre inzerentov. Medzi tie najviac vypuklé, ktoré sa aplikujú pri reklame patria otázky zdravia, etnická alebo sexuálna orientácia, rasa, náboženstvo a taktiež politická príslušnosť. Zmena zasiahne všetky platformy, kde Meta pôsobí a vstúpi do platnosti 19. januára na budúci rok.

Pred krátkym časom by bol obdobný radikálny zásah voči inzerentom a ich potrebám nepredstaviteľný. Napriek tomu, že v zásade sa okrem názvu (aj to je zmena výlučne za účelom získavania pozitívnych bodov medzi verejnosťou) na Facebooku nemení nič, správanie manažérov nasvedčuje, že chcú budovať nový a lepší image.  Samotný Facebook dokonca uvádza cez vyjadrenie svojho viceprezidenta pre marketing (Graham Muss):

„Počuli sme obavy od odborníkov, že takéto možnosti zacielenia by sa dali použiť spôsobom, ktorý by vyvolal negatívne emócie z nedostatočne zastúpených skupín.“

Facebook Meta
Zdroj: TheVerge.com

A teraz je iba otázka, ako sa takto významné obmedzenia cielených reklám dotkne tržieb? Meta má ročné príjmy z reklamy na úrovni 86 miliárd USD, a to najmä vďaka možnosti cielenia reklamy na konkrétne skupiny. A inzerenti to dobre vedia, práve cielená reklama, kde si produkt vyberá podľa požiadaviek zadávateľa tú skupinu, pre ktorú je určený, je základom úspechu. Každé cielenie však nemusí byť vhodné. Napríklad, keď sa odohral známy útok na americký Kapitol 6. januára tohto roka, tak cielenie reklamy bolo pre účastníkov alebo podporovateľov útoku najmä na pušky, puzdra na zbrane alebo nepriestrelné vesty.

Nedávno, v roku 2019 vyvolalo veľkú kritiku na Facebook umožnenie cielenia reklamy na domy cez etnické kritérium. A tak bolo možné vidieť reklamu na predaj domu určenú najmä pre černochov a pod. Napriek všetkému, milióny inzerentov práve nevhodné cielenie používa, pretože je to väčšia šanca uspieť s produktom. Ak Meta v januári urobí tak razantný zásah, ako sľubuje, bude to znamenať aj obmedzenie pre mnohých inzerentov. Tí nebudú môcť používať svoje cielenie a tak sa pre nich reklama v podobe, ako ju dnes majú na Facebooku nastavenú, stane zbytočnou alebo drahou.

Náš tip
Ako sa Facebook snaží zachrániť vlastnú značku tým, že zruší jej používanie
18.11.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+