MojAndroid

Podľa The Verge začne Disney Plus do svojej služby pridávať reklamy. Uskutoční to už v tomto roku, presný dátum však nie je známy.

Lacnejšie predplatné vám neumožní preskakovať reklamy. Samozrejme s tým ale príde aj možnosť priplatiť si za drahší plán a jednoducho reklamy preskočiť. Keď ide o peniaze a pozornosť používateľov aplikácie, jej tvorcovia si uvedomujú, že práve toto bude jednoduché riešenie pre rýchle zvýšenie predplatiteľov.

S reklamami k vyšším číslam

Zatiaľ nie je dostupných veľa informácií o tom, ako bude reklamný plán platformy Disney Plus vyzerať. Jeho ceny ešte neboli oficiálne oznámené. Taktiež nie je úplne jasné, či bude nová úroveň tohto reklamného plánu odrážať skúsenosti, ktoré s ním má dcérska spoločnosť Hulu. Používateľské plány HBO Max alebo Peacock ponúkajú zľavu na ich reklamné plány, ktoré ale obmedzujú prístup k určitému obsahu.

To čo zatiaľ vieme, je, že Disney verí, že táto novinka pomôže službe dosiahnuť do roku 2024 medzi 230 až 260 miliónov odberateľov. Tieto čísla dosahuje momentálne platforma Netflix, aktuálne je to skoro 222 miliónov aktívnych používateľov. Počas tohto týždňa na konferencii, ktorú organizuje Morgan Stanley, uviedla seniorská viceprezidentka a finančná riaditeľka spoločnosti The Walt Disney Company, Christina McCarthy nové informácie. Zistili sme tak, že spoločnosť považuje reklamný pán za výhru pre všetkých používateľov, ktorí službu Disney Plus chcú, a inak by si ju nemohli dovoliť.

Reklamy však pre Disney nie sú až takou novinkou. Ich dcérska spoločnosť Hulu vám ako odmenu za to, že si pozriete niekoľko reklám počas sledovania filmu, poskytne o 6 dolárov lacnejší program. Športová služba Disney Plus taktiež zobrazuje reklamy. Streamovacia platforma pre “starších,” Hulu, má určitú flexibilitu vo výbere reklám, ktoré môže spustiť. Disney Plus musí byť mimoriadne dôkladný pri ich výbere, keďže ide o platformu, ktorá je určená hlavne pre deti a rodiny.

Disney Plus
Disney Plus | Zdroj: Disneyplus.com

Aký druh reklám máme od platformy očakávať?

McCarthy hovorí:

“Keďže naše publikum tvoria rodiny s deťmi, musíme byť veľmi opatrný s výberom reklám, ktoré budeme do služby zaradzovať.”

Ako a kedy sa reklamy v tejto službe objavia je niečo, o čom taktiež Disney premýšľa. McCarthy poznamenal, že je jednoduchšie naplánovať reklamy do televíznych relácií, kde sa vysielajú práve počas prestávok medzi nimi. Vložiť reklamy do filmov bude podľa neho o niečo zložitejšie. Tvrdí však, že reklama nebude rušivá a “mimo témy”. Ďalej hovorí, že sa spoločnosť bude sústrediť hlavne na to aby reklamy neboli rovnaké, ako na ostatných platformách. To bude ich cieľom práve z dôvodu, že táto platforma zahŕňa inú cieľovú skupinu.

Minulý rok ohlásilo svoj reklamný program HBO Max, kedy s ním prišla aj otázka o tom, či reklamy neznížia prestíž platformy. Erickson si nemyslí, že toto bude predstavovať pre Disney problém. Naopak, reklamy by mali Disney Plus viac sprístupniť pre väčší počet domácností. Tiež hovorí, že Disney bude zasahovať hlbšie do spoločnosti ako doteraz. Tvorcov by určite potešilo, keby sa ich platforma dostala do každej domácnosti, a to aj do tých, kde sa deti nenachádzajú, tvrdí šéf spoločnosti Bob Chapek.

Disney je jednou z najväčších streamovacích platforiem v Spojených Štátoch. Platformy na vedúcich priečkach, Disney Plus a HBO Max prišli na trh bez reklám, ktoré postupne do svojich služieb pridávajú. Ich cieľom je dosiahnuť rast počtu odberateľov.

Podľa Ericksona je možné, že sa týmto nápadom inšpiruje aj viac platforiem tohto typu. Podľa neho to ale nemusí byť Netflix, pretože ten má už teraz dostatočne silné postavenie na trhu. Pravdepodobne však uvidíme, ako sa iné platformy budú inšpirovať touto novinkou. Je to podľa neho prirodzený trend na trhu.

Ak by aj Netflix hneď neprišiel s touto novinkou, časom sa to od neho bude očakávať. Existujú aj používatelia, ktorým nebude prekážať pozrieť si reklamu zatiaľ čo si niekam odbehnú. Práve oni  budú mať stále výhodu v podobe lacnejšieho predplatenia streamovacej služby.

Náš tip
LG Wing v podaní Samsungu? Výrobca si nechal zaregistrovať nový patent

11.3.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+