MojAndroid

Známa prepravná služba Uber prichádza už aj na Slovensko. V Bratislave bolo sprístupnených niekoľko prvých automobilov, ktoré budú prevážať cestujúcich efektívnejšie a lacnejšie, ako klasické taxíky. Výhodou služby Uber je, že vodičom sa môže stať každý, kto spĺňa niekoľko jednoduchých podmienok. Každý kandidát na vodiča služby Uber musí mať vlastné auto a musí prejsť trestnou a vodičskou kontrolou. Ak nimi prejde, prostredníctvom aplikácie Uber Partner môže prijímať objednávky. Vodiči budú následne spoločnosti Uber odvádzať 20 % z tržieb.

Pre zákazníkov je k dispozícii tradičná aplikácia Uber. Pomocou nej je možné nájsť najbližšieho vodiča a požiadať o zvezenie. Keď mu vodič vyhovie, zákazník môže celý čas sledovať prichádzajúce auto priamo v aplikácii na svojom smartfóne. Tiež bude vedieť registračné číslo automobilu a uvidí aj fotografiu vodiča. Výhodou by mali byť aj krátke časy čakania – v Prahe sa na auto Uber čaká v priemere 5 minút, v New Yorku sú to iba 2 minúty. Zákazník môže následne ohodnotiť cestu autom – vľúdnosť šoféra, čistotu auta a fakt, či šiel na zvolené miesto najkratšou možnou trasou. Zákazníci tiež dopredu vedia, koľko budú za cestu platiť a nepotrebujú k tomu ani hotovosť – pri registrácii do aplikácie Uber je potrebné zadať číslo platobnej karty, odkiaľ sa suma automaticky strhne. Výhodou je, ak máte s účtom Google spojenú nejakú platobnú kartu – pri registrácii do služby Uber vám stačí zvoliť heslo, prípadne vybrať inú kartu.

Zdroj: The NY Post

Celková cena za jazdu by pritom mala byť oveľa nižšia, ako je to v prípade klasických taxíkov. V Prahe funguje služba už od vlani a najnižšia cena za jazdu je na úrovni približne 1,50 EUR. Na Slovensku zatiaľ cenu jazdného nepoznáme, keďže až do nedele môžu zákazníci službu v Bratislave využívať zadarmo. K dispozícii by pritom malo byť niekoľko desiatok vozidiel, ktoré budú pripravené odviesť vás v Bratislave až do nedeľňajšej polnoci úplne zadarmo.

Zaujímavé je aj to, akým spôsobom rozširuje Uber svoje pôsobenie. V každom meste, kde prevádzkuje svoje služby, je spočiatku iba niekoľko zamestnancov a tábor sa rozrastá až s rastúcim úspechom služby v danej lokalite. V Prahe sú to iba traja zamestnanci – generálny riaditeľ, marketingová manažérka a manažér pre operatívu. V súčasnosti je služba dostupná v 330 mestách, no počas svojho pôsobenia sa stretla služba s viacerými kontroverznými situáciami. Búria sa proti nej tradiční taxikári v zahraničí a netešia sa z nej ani taxikári na Slovensku. Vo Francúzsku sú dokonca policajti, ktorých úlohou je iba pokutovať vodičov Uberu. Na Slovensku ale zatiaľ tieto praktiky zrejme nehrozia. Hoci Uber je skutočne veľmi zaujímavá služba, zrejme bude nejaký čas trvať, kým si ju Slováci osvoja. Už teraz sa v obchode Play stretla služba s viacerými negatívnymi reakciami, keď užívatelia prišli na to, že pri registrácii musia zadať aj údaje o svojej kreditnej karte. Samozrejme, toto je nevyhnutná podmienka pre bezproblémové fungovanie služby a nejde o žiaden podvod. Buďte preto pripravení na to, že pri registrácii do aplikácie bude od vás tento údaj vyžadovaný.

uber-play

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Zdroj: etrend

13.8.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

12 odpovedí na “Služba Uber je dostupná už aj na Slovensku, do nedele zadarmo”

  1. Tak po tom, co som ja sam (a moji znami) zazili s bratislavskymi taxikmi, prichodu Uber-u len tlieskam! Konecne tym novodobym zbojnikom v teplakoch adidas a so zlatymi retazami okolo krku niekto slapne na prsty. Poriadnu konkurenciu im treba! A oni si este naopak chceli vydupat statom regulovanu minimalnu cenu…

    • Kamo, ty si pekne mimo.
      Neviem podla coho si zistil, ze su to zbojnici.
      Zrejme si si zratal cenu benzinu na tvoju trasu a zda sa ti to vela co ?
      No tak to si vynasob minimalne 2ma (to auto sa nezaplati samo, opotrebovava sa. Gumy, brzdy, oleje, prevadzka je co myslis, zadarmo ?
      K tomu si prirataj, ze kvoli prascom co mu v aute ranajakuju musi to auto chodit vysavat, umyvat. Asi by sa ti nepaiclo, keby si si sadol k taxikarovi a tam omrvinky / kapota osrata od vtakov.
      Nehovoriac o tom, ze taxikari si napr. za vysielacky platia, mesacny prenajom, kt. nie je lacny.
      Ked toto vsetko odratas a dostanes realne, opakujem REALNE naklady na tvoju cestu (nehovorime o nakladoch na benzin), tak si uvedom, ze ten clovek potrebuje z niecoho zit – mat zisk, kupit si rozky, zobrat priatelku na veceru, tak ako ty.
      Este stale sa ti to zda drahe ? Kludne si kup auto, taxikarci za podla teba dobru (nizsiu) cenu, budem volavat uz len tebe.
      PS: Nie som taxikar, ani nemam ziadneho znameho. Chcel som len, aby sa ludia trocha zamysleli. Nie len ze, taxikar prejde za euro 10 km, od teba za tu trasu popyta 5-6 a zvysok mu ide do vacku..
      peace

      • Este že tie Uber autá nemajú žiadne náklady. Chudáci taxikári.

      • Skusim hadat: si taxikar ty, alebo niekto z rodiny?

        • Precitaj si cely moj prispevok este raz, dik. Ako som spominal, nie som taxikar, nemam taxikara znameho, ani v rodine. No normalnych taxikarov, nie tych co si vypytaju zo stanice do centra 20 eur, by som nenazyval zlodejmi.
          Ak je to take vyhodne, preco nerobis taxikara aj ty ? Alebo vari ano ?

      • Zijem v TT a este pred par rokmi tu bol taxikar pan a si za 150sk nepresiel na taxiku ani 3 kilometre. Vtedy to boli vazne zbojnici ale teraz sa odveziem za 2 eura z jedneho konca na druhy. Nech si to kazdy chytrak kto si mysli ze sa len vozia a zarabaju taske love vyskusa ake je to jazdit 12 hodin v kuse za malo penazi.

        • Asi si chcel napisat znalcovi nadomnou :-) Ja zdielam tvoj nazor

        • sak ked sa im mali nikto ich nenuti sa vozit 12 hodin v aute , nech ide robiť niečo zmysluplnejšie.
          ale muklovať za pasom za minimalku
          alebo sa vozit za minimalku ?

          čo si vyberiete ? ja to druhe

          niesom taxi a uber podporujem

  2. Chvalim to.Vyselektuje to tu zlodejsko-podvodnicku cvargu taxikarsku .Cest vynimkam su aj slusne taxi sluzby ktore maju iny pristup a ceny tretinove oproti smejdom.Chrapuni budu hulakat,slusnych sa to nedotkne.
    Uz ziadne take ze 15-20 eur z Mlynskych niv do petrzky alebo z hlavnej stanice.Nasrat.

  3. vsade sa pise, ze je potrebna kreditna karta, predpokladam, ze bude stacit aj debetna… Taxikar je predsa len vodic profesional, presiel lekarskou prehliadkou, je mensia sanca ze niekde nabura…. i ked zazil som uz s taxikarmi vselico, rozhodne sa ich nezastavam a uber pride vhod ako konkurencia na znizenie celkovych cien. Uvidime, co buducnost prinesie, zatial pre mna nema vyznam instalovat.

  4. jasne ze staci aj debetka, pred chvilou sa regol, stacila debetka mastercard classic

  5. Tiež sa nechcem zastávať taxikárov, nájdu sa medzi nimi takí aj takí. Ak si človek vyberie taxi službu, väčšinou ceny nie sú nejaké neprimerané. Chcel by som len poukázať na jeden aktuálny slovenský trend. Je in hovoriť, že ceny toho, alebo onoho sú vysoké a že treba konkurenciu, aby išli dole. To je ale závažný problém. Pokiaľ sa budú tlačiť ceny v každej oblasti dole, budú ľudia, ktorí v nich pracujú zarábať stále menej (najrýchlejšia cesta redukcie nákladov a ceny je redukcia mzdových nákladov, najmä v prostredí prebytku ponuky na trhu práce). Pokiaľ budú zarábať stále menej, budú menej míňať a teda tlačiť na ceny aby boli nižšie a tak sa uzavrie kruh chudoby. Navyše si treba povedať, že redukcia ceny a teda redukcia nákladov má matematické minimum v čísle 0, ktoré nemôže dosiahnuť. Čo, keby sme všetci, ktorí zarábame tlačili na rast cien našej práce? Potom by sme mohli kupovať tovary a služby za mierne rastúce ceny. Mierna, riadená inflácia má štartujúci efekt na ekonomiku a cez ňu na životnú úroveň a kvalitu života. Je také “slovenské” nadávať na “socialistov” v Rakúsku, Nemecku, Francúzsku, Škandinávii, ale kde sa majú ľudia lepšie? Na Slovensku, alebo tam?

+