Zaujímavý slovenský projekt Orderlord má síce väčšinu tímu na Slovensku, no ich cieľom je najmä Amerika. S Ivanom Kollárikom sme sa porozprávali o tom, čo Orderlord ponúka, ako sa bude ich projekt vyvíjať v najbližších rokoch a čo všetko ponúka ich mobilná aplikácia. Prečítajte si, ako traja Slováci prerazili v oblasti, ktorú dnes každý z nás vníma ako niečo, čo sa možno už nedá vylepšiť.
V krátkosti sa nám predstav, povedz kde si študoval a aké boli tvoje začiatky v podnikaní.
Ahojte, volám sa Ivan Kollárik a v OrderLorde mám na starosti naše mobilné aplikácie, predovšetkým tú pre Android. V úplných začiatkoch som riešil aj náš dizajn, ale to bolo len z núdze. Teraz som pre zmenu dostal funkciu finančného riaditeľa. Študoval som na FEI STU, ako každý správny „feikár“ 7 rokov. To, že chcem raz podnikať, som vedel už dávno, ale po škole som najprv 2 roky pracoval ako programátor v jednej menšej firme. Až potom sme sa s kolegom Dušanom a ďalšími kamarátmi nakopli k tomu, aby sme založili vlastnú firmu. Začiatky boli veľmi náročné, o čom svedčí aj to, že z pôvodnej zostavy sme zostali len dvaja. Ostatní sa radšej znovu niekde zamestnali.
Ako si sa dostal k projektu Orderlord? Kto tvorí Orderlord tím a kde aktuálne pôsobíte?
Po založení firmy sme viac ako rok makali na aplikácii LiveDispatcher, ktorá mala ambíciu riadiť všetky typy zamestnancov pracujúcich mimo kanceláriu. V určitom bode sme sa však museli rozhodnúť iba pre jedno odvetvie, a vtedy vznikol OrderLord. Sme traja spoluzakladatelia, spolu so mnou aj Dušan Koutný a Rišo Lipovský. Celkovo je v tíme už 9 ľudí a počet sa stále zvyšuje. Aktuálne sedí väčšina z nás každý deň tu v Bratislave v Connecte. Rišo je samozrejme v New Yorku a jeden chalan býva v Prahe.
Čo bola pôvodná myšlienka pri vzniku Orderlord a ako vidíš vašu firmu dnes? Čo Orderlord ponúka?
Základná idea Orderlordu bola hlavne zefektívniť rozvoz jedla z reštaurácií k zákazníkom, zjednodušiť riadenie kuriérov, minimalizovať priestor na chyby, a vôbec urobiť v celom tom procese poriadok. Aby majiteľ reštaurácie vždy vedel v akom stave sú jeho objednávky, prípadne mu analýzou dát jasne ukázať, kde robí chyby a kde je priestor na zlepšenie. Napriek tomu, že v zásobe máme veľa dalších nápadov, funkcií a vylepšení, produkt je už teraz na tom veľmi dobre a zákazníkom prináša reálnu pridanú hodnotu. Dnes už pomáhame riešiť aj niektoré procesy v kuchyni, či dokonca automatické prideľovanie objednávok kuriérom.
Splnili ste si svoje počiatočné predsavzatia? Aké máte plány do budúcnosti?
Áno aj nie. Z toho, čo sme si naplánovali, sa nám drvivú väčšinu podarilo splniť, no napríklad integrácie s niektorými slovenskými objednávkovými systémami sú oveľa tvrdší oriešok ako sme čakali. Majiteľ reštaurácie väčšinou po 15 minútach chápe, čo riešime a ako mu vieme pomôcť, no ak mu jeho objednávkový systém odmieta k nám preposielať dáta, musia si to prepisovať ručne. V New Yorku sme mali zase pomalší rozbeh, hlavne preto, že sme noví a sme “až” z Európy, ale v poslednom čase sa nám to začína slušne rozbiehať. Ak sa nám tam teraz podaria piloty s 2 reťazcami, ktoré prejavili záujem, tak sa zrejme znovu pár dní nevyspíme. :-)
táto stránka sa mi celkom páčila ale teraz s tým predplatím to je už hovadina.
Sakonn, v čom konkrétne to je hovadina? Ide o články z AndroidMagazínu, ktorý je spoplatnený ako x ďalších časopisov.