MojAndroid

Ak porovnáme súčasné paušály s tými spred desiatich či piatich rokov, musíme skonštatovať, že konkurenčné prostredie (do veľkej miery vytvorené príchodom tretieho operátora) urobilo svoje. Za paušály platíme menej, operátori sú štedrejší pri voľných minútach do všetkých sietí a flat do tej vlastnej vrátane SMSiek už nie je ničím výnimočným. V roku 2004 pritom vtedajšia vianočná ponuka „neobmedzených“ hovorov a sms správ u Orangeu a Telekomu pod názvami Hovory do bezvedomia, resp. Megabalík Viac, spôsobili na telekomunikačnom trhu doslova rozruch. Ponúkali na tie časy nevídané tisícky smsiek a desiatky hodín telefonovania vo vlastnej sieti na prvý rok dvojročnej viazanosti.

Náš tip
AndroidVianoce.sk: vyhrajte s portálom MojAndroid.sk

Mnohí však so slzou v oku spomíname aj na kupóny Telekomu z roku 2008, ktoré umožňovali 50% alebo až 75% zľavu z mesačného poplatku za paušál na celé dva roky viazanosti. Kupóny sa dali získať od známych, ktorí si zobrali nový, alebo predĺžili existujúci paušál, ale pri istom šťastí a sympatiách zo strany predajcov sa dali dostať aj priamo v predajniach. Ďalším benefitom bola zľava až 8000 vtedajších slovenských korún z už akciovej ceny telefónu, vďaka čomu sa highendové modely dali dostať fakt za babku. Tie časy sú však už nenávratne preč.

Náš tip
 Android Vianoce 2013: Najdrahšie Androidy za tisíce eur 

Naši operátori zistili, že existuje aj jednoduchší a hlavne ekonomicky výhodnejší spôsob ovplyvňovania zákazníkov, než celoplošné zľavy. Obmedzili preto svoju štedrosť pri vianočných ponukách a začali sa individuálne zameriavať na tých zákazníkov, ktorí prejavili úmysel zrušiť svoj paušál, prípadne preniesť svoje telefónne číslo ku konkurencii. Pre takéto „zatúlané ovečky“ majú operátori pripravené lákavé nadštandardné ponuky, ktorými ich chcú prilákať nazad do svojho košiara.

Retenčné ponuky ilustrácia 3

Tieto nadštandardné ponuky sa nazývajú retenčnými a operátormi majú dokonca v rámci svojej vnútornej štruktúry vytvorené samostatné, tzv. retenčné oddelenia. Ich úloha je jasná aj z predchádzajúcich riadkov – kontaktujú tých zákazníkov, ktorí požiadali o prenesenie čísla k inému operátorovi , prípadne sa rozhodli svoj paušál úplne zrušiť. Kontakt môže byť prostredníctvom sms správy, v ktorej je uvedené číslo, na ktoré má zákazník zavolať vo veci zrušenia paušálu či prenesenia čísla, prípadne zákazníkovi zavolá priamo pracovník retenčného oddelenia.

Samozrejme, retenčnú ponuku nedá operátor každému klientovi, zákazníci s predplatenými kartami, nízkou výškou úhrad či zlou platobnou disciplínou sa ich pravdepodobne nedočkajú. Všetko v tomto smere závisí hlavne od toho, ako si operátor zákazníka „cení“, t.j. aká býva jeho priemerná výška utratenej sumy na faktúre, do ktorých sietí telefonuje častejšie (do vlastnej či radšej do konkurenčných), dochvíľnosť platenia faktúr , iné záväzky u operátora (internet, televízia), celkový počet zmlúv, evidovaných na zákazníka a členov jeho rodiny, atď. Retenčné ponuky sa môžu aj stupňovať, teda ak klient prvú odmietne, pracovník retenčného oddelenia mu môže dať ďalšiu, ešte výhodnejšiu. Celé je to vlastne akýsi druh vyjednávania, kedy sa obe strany snažia dohodnúť na vzájomne akceptovateľných podmienkach. Netreba snáď pripomínať, že pri tomto vyjednávaní je užitočné dbať na zásady slušnej a konštruktívnej komunikácie. Nadradený štýl reči, či nebodaj urážky a zosmiešňovanie rozhodne nepomôžu k lepšej cene za telekomunikačné služby, skôr celé jednanie ukončia nezdarom.

Jedným dychom treba dodať, že retenčnú ponuku spravidla nie je možné získať u predajcov , nakoľko títo nemajú až také široké právomoci. V niektorých prípadoch síce môžu aj oni priamo kontaktovať retenčné oddelenie a pokúsiť sa zjednať nejakú zľavu priamo v mene nespokojného zákazníka, vo väčšine prípadov to ale takto nefunguje. Na oslovenie zo strany retenčného oddelenia je nutné, aby zákazník konkrétnymi krokmi prejavil jasný úmysel skončiť s využívaním služieb operátora (reptanie a posťažovanie sa predajcovi na vysoké sumy za paušál väčšinou nebude stačiť). V niektorých ojedinelých prípadoch síce stačilo na retenčnú ponuku aj dôrazné sa posťažovanie na infolinke opetárora, takéto prípady sú však skôr povestnou výnimkou, ktorá potvrdzuje pravidlo. Hlavne v predvianočnom období sú totiž pracovníci retenčného oddelenia zavalení prácou a na riešenie takýchto „náznakov“ nespokojnosti im proste nezvyšuje čas. Ako sme povedali, je teda potrebné urobiť jasný a rozhodný krok. V zásade prichádzajú do úvahy dve hlavné možnosti:

  • Požiadať o prenesenie čísla k inému operátorovi. Samotný úkon prenesenia čísla trvá niekoľko dní a je veľká pravdepodobnosť, že sa zákazníkovi počas nich retenčné oddelenie ozve s výhodnou ponukou, ktorá ho má presvedčiť, aby u operátora zotrval.
  • Požiadať o zrušenie paušálu. Hoci sa to možno na prvý pohľad nezdá, tento úkon neprináša prakticky žiadne riziko. Po žiadosti sa totiž začne odpočítavať mesačná výpovedná lehota, počas ktorej môže zákazník žiadosť o zrušenie paušálu odvolať.

Nespomenuli sme ešte najdôležitejší aspekt, aké konkrétne benefity sa dajú v rámci retenčných ponúk získať. Nedajú sa presne generalizovať, keďže sa jedná o individuálne ponuky, ale najčastejšie ide o 30 či 50% zľavu z výšky paušálu na celé dva roky, vyšší paušál za cenu nižšieho, doplnkové služby či balíčky zadarmo, alebo za zlomok ich ceny. Nemusí pritom ísť nutne len o mobilnú oblasť, operátor môže napríklad zákazníkovi ponúknuť aj zľavu na televíziu, internet a podobne.

Konkrétne retenčné ponuky

V súvislosti s retenčnými ponukami sme oslovili aj vás, čitateľov, aby ste sa s nami podelili o konkrétne skúsenosti s retenčnými ponukami. Na základe vašich aj našich osobných skúseností teda môžeme konkrétne retenčné ponuky:

Veľmi častou retenčnou ponukou Telekomu je 30% alebo 50% zľava na paušály Podľa Seba (aj s akciovým telefónom), s ktorou máme skúsenosti my osobne a viacerí naši čitatelia. O tom, ktorému zákazníkovi bude ponúknutá tretinová a ktorému polovičná zľava, rozhoduje operátor individuálne za základe vlastných interných kritérií, medzi ktorými je s najväčšou pravdepodobnosťou priemerná výška faktúr, platobná disciplína zákazníka objem volaní do vlastnej a ostatných sietí, atď. Niektorí čitatelia uviedli, že po odmietnutí prvej 30% zľavy im pracovník retenčného ponúkol vyššiu, 50% zľavu.

Takúto skúsenosť má aj náš prvý čitateľ, ktorý bol v Telekome 7 rokov. Keďže mu končila viazanosť a štandardné ponuky sa mu zdali slabé, podal výpoveď z paušálu. Retenčné oddelenie ho kontaktovalo a ponúklo mu 30% zľavu na niektorý z paušálov Podľa seba. S tým nesúhlasil a po jeho naliehaní pracovník retenčného ustúpil a ponúkol mu 50% zľavu.

Retenčné ponuky ilustrácia 1

Náš nasledujúci čitateľ bol zákazníkom Telekomu 6,5 roka, priemerná výška jeho faktúr bola 10-15 eur. Z retenčného oddelenia mu ponúkli paušál Podľa seba Naj 3 za cenu 14,99 eura a k tomu 50 eur zľavu z akciovej ceny mobilného telefónu.

Ďalší čitateľ využíval v Telekome paušál bez viazanosti a priemerná výška jeho faktúr bola 20-30 eur. Retenčné oddelenie ho kontaktovalo po žiadosti o prechod na predplatenú kartu Easy. Čitateľ si vybral paušál Podľa Seba 3 so štvrtým bonusovým balíkom za cenu 13,99 eura.

Zdá sa, že Telekom uplatňuje retenčné ponuky hlavne u svojich starších paušálov a niektorí jeho zákazníci nám potvrdili, že zľavu na paušály Happy sa im získať nepodarilo ani napriek ich snahe. Napriek tomu sme a s jedným takým prípadom stretli – zákazník striktne trval na paušále Happy S a pracovník retenčného mu síce cenu neznížil, ale dal mu na výber jeden z troch benefitov k paušálu – internet zadarmo, 100 minút do všetkých sietí navyše, alebo neobmedzené sms a mms správy.

Náš tip
 KOMENTÁR | Bieda vianočných ponúk?

Podstatu retenčných ponúk jasne ukazuje príbeh nasledujúceho čitateľa. Ten bol V Orangei od r. 2000, vybral si paušál s 50 minútami do všetkých sietí a platil zaň 490 Sk. Každé dva roky si vybral nový akciový telefón a nehľadal nový paušál, keďže 50 minút mu plne postačovalo. Po predchode na euro platil za svoj paušál 15 euro a tak to pokračovalo 10 rokov. Vtedy náhodou narazil na ponuku O2, kde mu za 10 eur ponúkali 100 minút a 50 eur bonus za prenos čísla v podobe zníženia paušálu o 5 eur počas 10 mesiacov. Keď svoje rozhodnutie odísť oznámil v Orangei, ponúkli mu tie isté podmienky, ako by dostal v O2. Zákazník ponuku prijal, bolo to pre neho výhodnejšie, keďže väčšina jeho blízkych a priateľov bola u oranžového operátora, netajil však svoje rozhorčenie nad tým, že ako vernému zákazníkovi mu operátor žiadnu výhodnejšiu ponuku neponúkol. Na to dostal odpoveď, že operátor tieto ponuky aktívne neponúka, ani nepropaguje a sú určené len ako individuálne ponuky pre vybraných zákazníkov…

Retenčné ponuky ilustrácia 5

Ďalšia zákazníčka Orangeu bola u tohto operátora sedem rokov, začala s Paušálom 30 Maxi, neskôr prešla na Paušál Deň, za ktorý platila 20 eur mesačne. Po výpovedi z paušálu sa jej ozval pracovník retenčného oddelenia, ktorý jej ponúkol k paušálu 100 minút do všetkých sietí za jedno euro mesačne. Za pôvodný paušál, doplnený o 100 minút do všetkých sietí tak platí 21 eur.

Náš tip
 Android Vianoce 2013: Smartfóny do 150 EUR

Toľko k téme retenčných ponúk. Ako ste si iste všimli, spomínali sme len Telekom a Orange, informácie o retenčných ponukách O2 nemáme a nezverili sa nám s nimi ani naši čitatelia. Je možné, že operátor ich vôbec neposkytuje, keďže v minulosti deklaroval v tomto smere odlišný prístup, než dvaja starší operátori. Ak však máte skúsenosť s retenčnou ponukou O2, môžete sa o ňu podeliť v diskusii, alebo vo fórach Androidforum.sk.

TÉMA: Android Vianoce 2013 – tipy pre čitateľov

12.12.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

54 odpovedí na “Android Vianoce 2013 | Retenčné ponuky – špeciálne lákadlá operátorov, ktoré v predajni nedostanete”

  1. Retencne oddelenie funguje samozrejme aj v O2, avsak nemaku taky velky priestor na zlavy kvoli nizsim poplatkom za sluzby. V ojedinelych pripadoch sa zlava pohybuje na urovni 30% z faktury, vo vacsine vsak okolo 10. Retencia sa v O2 velmi nevyuziva kedze stale malo ludi ma pausal a este menej odchadza ku konkurencii.

  2. Mne sa v telekome stalo, ze mi vysli v ustrety priamo na predajni. Po 6 rokoch som chcel Easy a chlapik ma ukecal na 150 minut do vsetkych sieti, neobmedzene do telekomu, neobmedzene sms a neobmedzeny internet za 20€. To bolo ale este minuleho roku v KE v Optime. Chlapik bol ale obleceny uplne inac ako ostatni zamestnanci, to ja uz ale neviem, ci to s tym nejako suvisi.

    • Súvisí, lebo on zháňa ľudí ku nim :) on je tam vedúci týmu

    • Ja mám podobný paušál v Telekome. 150 minút do všetkých sietí + neobmedzený internet (2gb) potom sa akurát zníži rýchlosť. Najprv sa nedala dať akcia skoro žiadna, tak som povedal že idem ku konkurencii a tak platím len 10€ mesačne za tento paušál :) Mobil som si objednal z netu a som nadmieru spokojný :)

  3. Ja mam skusenost tam aj tam….
    V telekome mam 50% zlavu na podla seba.
    Orange zlavu na pausal nedava, ale znizil mi cenu telefonu o cca 150E
    Co sa v konecnom dosledku sa vyrovnalo zlave z pausalu.

  4. nech daju data na internet mesacne 20-30 GB,po prekroceni by dosla smska a znizenie rychlosti,bez navysenia :) 200 minut do vsetkych sieti + 1000 do svojej,pocas sviatkov,vikendu a vecernych hodin,ale 500 sms/mms do vsetkych sieti,pri cene napr. 30€ a mozu si ma zaviazat aj na 5 rokov a k tomu mobil,napr.S4,alebo HTC ONE,ci LG G2 atd.,za cenu 50 € :) kto toto ponukne,ma vyhrate :D

    • To je pekne sice, ale myslis, ze s tym mobilom budes 5 rokov spokojny? ;)

      • nieee,ved po 2 rokoch novy mobil,alebo po 2 a pol roku,keby je to na 5 rokov :) ale taky pausal maju nukat a nie 10 MB,otvoris obrazok nejaky a mas to het :D

  5. Po vypovedaní zmluvy v O2 mi prišla správa kde ponúkali za zrušenie výpovede zmluvy 6-eurovú zľavu na 20 mesiacov ale po negatívnych skúsenostiach s O2 som bol rád že som odišiel.

  6. Mne sa tiež podarilo dojednať priamo na predajni Podľa seba Naj 3 plus jedna doplnková služba za 13,50. Oplatí sa, 100 minút,1000sms,2GB dát plus volanie a sms na 3 telekom čísla zadarminko.

  7. Mne sa podarilo vyjednat z telekomu na obidve svoje cisla rovnaku zlavu 50% na podla seba 7 s jednym bonusovym balickom cize neobmedzene vsetko okrem 160 min na ostatne siete a este k tomu aj 200e na ucet pre kazdu zmluvu ale myslim ze to vtedy bola vianocna akcia cash na ucet ale celkovo po uplynuti dvoch rokov moje naklady na pausal klesli minimalne.

  8. Bol som orangei pred par dnami. Isty pan tam vynadal zamestnancom do kktov a do p_c. Boh vie ake zlavy vybavil :-D

  9. 9 rokov som bol klientom orange. Platil som 30 eur a mal som obmedzeny net, len 100 sprav, do inych sieti 10 eur…telekom ma toho podstatne viac. Ked som poziadal o prenesenie cisla, volali mi z orange ze preco a bla bla…tak som im to cele vysvetlil, ze za tych 30 eur co platim mi tmobile ponuka viac, ale ak maju nejaku zaujimavu ponuku pre 9 rocneho klienta, teda pre mna, nech ma presvedci…ten debko sa ma nijako nesnazil udrzat a poprial mi pekny den a asi minutu som cumel do mobilu ze co to malo akoze znamenat…takto si orange vazi 9 rocneho klienta.

    • mam velmi podobnu skusenost s Orange. Mam cislo este z roku 98 a postupne som sa dostal s rozrastajucou sa rodinou na 4 simky pisane na moje meno. Za moje cislo som maval fakturu cca 40€ a za zvysne 3 cca 30€. Nakolko mam momentalne firemny mobil rovnako ako manzelka tak tie sukromne na telefonovanie momentalne moc nepouzivame.
      pred mesiacom mi tam skoncila viazanost a vsetky cisla zostali volne tak som chcem menit pausaly a nastal prvy problem :) chcel som maly pausal + net.
      pozrel som na stranke sova 10+700MBnet za 9+1,99 bez telefonu. OK mozem byt :) v predajni mi povedali ze iba cez e-shop, tak tukam a zistujem ze moja kombinacia nie je mozna :D a mam ist na predajne miesto alebo kontaktovat zakaznicku linku. tak volam na linku pani mi vysvetluje ze cena plati len pri 15mes viazanosti(aj ked to tam nebolo vtedy napisane co mi priznal aj orange). tuto cenu mi proste neboli ochotni bez viazanosti pre 3 simky kde pouzivam net dat, aj ked som im vysvetloval ze je to iba docasny stav a pravdepodobne na jar budem menit pausal. tak som sa “nasral” na vsetky cisla dal “sikovnu volby” zaplatil som fakturu orange (asi 5€ :D) a poobhliadol sa po inych ponukach. po cca 2 tyzdnoch som poziadal o prenos vsetkych cisel do O2 kde som si navolil O2 fer + 1000MB net -5€ bonus.
      po tomto vsetko sa mi ozval clovek z Orange a zacal mi rozpravat ako velmi si ma vazia (za 70€ mesacne este aby nie) a ze by mi chceli ponuknut nieco aby som ostal. ponukli mi to iste co najdem v cenniku, tak som im povedal co som dostal od konkurencie a bez viazanosti a ze ak mi to ponuknu aj oni tak zostanem… popriali mi pekny den a od dnes som v O2…

      • O je teda sila, uz som si myslel ze som ojedinely pripad, skratka absolutne si jas nevazia a nevedia si udrzat dlhorocnych klientov…este som im hovoril ze chcem u nich ostat a ne h ma teda presvedcia a motivuju, no namiesto toho nam popraju pekny den…

        • V telekome si Vás možno viac vážia, ja som tam už 15 rokov+

          • tomu never, vsade sme za ovce. 12 rokov v telekome, ani bú ani bé. tak papá :D

    • Rovnaka skusenost. Po 10 rokoch v Orange pri mesacnych platnach cca 30€ mi po ziadosti o prenos cisla do O2 popriali pekny den.

      • ja som kupil 2 prima karty v OR a o 5 minut som ich v predajni O2 premigroval a mam 5 euro bonus mesacne na 3 roky. Takze som tam aktivoval iba net za 6 euro a platim euro mesacne. A som aj dostupny , aj volat si mozem, ale naco ked mam internet a Viber… A z Orange mi na druhy den volali ze preco od nich odchadzam, ze mi ponuknu rovnake podmienky ako O2. A tak som im vysvetlil ze mam od O2 internet za euro mesacne a Orange mi to iste navrhol za akciovych 12e. Takze sme si tiez popriali pekny den. :) Tento rok idem premigrovat dalsie orange karty do O2, uz davaju 150+150 e bonus, takze to mozno vyjde este lepsie.

    • Mne po 14 rokch v Orangei a 30e fakturach po ziadosti o prenos cisla do Telecomu ponukli z retencneho oddelenia take smiesne podmienky, ze sa ich sem aj hanbim napisat. Thanks, no more Orange…

    • Podobna skusenost, mam pocit, ze pacovnici retencneho v Orange nie su velmi profesionalni. Ja som na predajnom mieste povedal, aku mam ponuku, udaje si zapisali s tym, ze mi niekto zavola. Ozvali sa, ale v podstate ponukli len standardnu vianocnu akciu -10%, tak som podakoval a dal ziadost o prenos do O2. Nasledujuci den volali znova, uz lepsie podmienky ale stale sa to nevyrovnalo O2. Neustale sa ma snazil presvedcit, ze nepotrebujem tolko dat, alebo SMS alebo hovory do celej EU. To je podla mna zasadna chyba v ich komunikacii – ked uz raz viem, ze zakaznik ma nejaku ponuku, tak ju minimalne dorovnam, v idealnom pripade ponuknem nieco navyse, nehovoriac o tom, ze ma rozculuje ak nieto s takymito ponukami vyrukuje az ked ma nôz na krku napriek tomu, ze som si dal tu namahu a siel som na predajne miesto. Takze od vcera som zakaznikom O2. V Globteli/Orange som bol od 1998.

  10. osobne mám happy L , po pohrození prechodom do O2 mám telefón (LG L9) bez splátok s akontáciou 1eur, a mesačne za 17,99 eura. V telekome som 13 rokov

    • Zivec, aky si mal pausal predtym? Mas v TK viac nez jedno cislo? Ake si mal priemern faktury predtym? Musel si sa velmi vyhrazat alebo to ponukli sami?

  11. mne sa retencne oddelenie neozvalo ale narks vybavil zlavu v O2 na platinovy pausal 30percent,cize za 30e budem mat neobmedzeny pausal bez viazanosti.. cize cakam uz len kedy mi dojde kupon na tuto zlavu a pak prenasam cislo :-)

  12. Presne tak ORANGE ma uz sere som zakaznik uz od 98 teho 3 simky na 1 meno mesacne cca 60-80 euro faktury vzdy hradene nacas ,uz rok som bez viazanosti (radsej som si kupil telefon ako zobral od nich s tou mizernou dotaciou) s wow pausalom s minimalnym zakladom (platim len zato co prevolam) + internet 700MB a v kuse mi vypisuju sms a dokonca teraz aj list poslali, ze ake super ponuky pre mna maju nech pridem.Dneska my volala teta,ze maju pre mna vynimocnu ponuku (az som sa skoro dos…) tak ponukli mi to iste co mam 700mb internet 100 volnych minut a zevraj super zadarmo na 3 orange cisla kde mozem volat od rana do vecera (nie som pubertak:) a dotaci na mobil 4x mesacna vyska pausalu.Tak som jej pekne podakoval zato ze mi nic neponukla.A este mi aj chcela dat internet o polovicu pomalsi ako mam ale o 3 eura drahsi.Som ORANGE ovca :(

    • Zbal sa a utekaj kade lahsie – treba vyuzit bonus za prenos cisla a ukazat Orange, ze tu nema monopol. Cim viac nas odide, tym lepsie.

      • akurat, ze do lepsieho nie je kam, vsetci su rovnakí…

  13. Ja ma taku skosenost ze ked mi zavolal pracovnik orange ked mi koncil pausal tak som sa stazovala vsetko co ponukaju :) hlavne na cenu. Zrazu som dostal zlavu na mobil z povodnych 365€ na 190€. Ale z pausalu mi nedali nic dole. Platim 40€ mesacne a mam volanie internet a sms nekonecno.

  14. ja som bol tiez v orange 10 rokov pausal 490 sk mobilny net 1000sk,platby nacas aa ked som to prisiel zrusit tak ani chlapik nezavahal.poprial pekny den a maj sa,ked som s operatormi zacinal ,bol orange naj,teraz je to cenovo totalny outsider,jedine v com je naj ,su technologie to je vse podla mna,ale ja na nich neusetrim no more orange

    • ja by som nepovedal ze su cenami na tom zle, problem je v ich neochote prisposobit sa zakaznikovi a nemoznost kombinovat si rozne sluzby.

  15. Koncom roka mi na jednom z paušálov končí viazanosť u Orange a tak som vyskúšal zavolať na retenčné. Len tak v predstihu sa pripomenúť a pokúsiť sa niečo vyjednať bez toho, aby som musel znova podávať žiadosť o prenos ku konkurencii. Pani alebo slečna z retenčného sa ma opýtala na moju predstavu a tak som jej povedal, že jedine čo chcem je zachovanie pôvodného benefitu a to zľavy na paušál vo výške 30 % a prenesenie tejto zľavy na nový program. Po tomto už hlas pracovníčky prestal byť milý a ústretový. Dookola opakovala, že to nie je možné, že tá zľava bola iba na 400 minútový program. Slušne som sa jej poďakoval, že tak to ďakujem a počkám na skončenie viazanosti. Opýtala sa ma o čo potom? Podľa všetkého prechod ku konkurencii. Tvrdila mi, že nikde inde mi nič lepšie nedajú. Keď som jej spomenul Platinu za 26 Eur mesačne u O2, najprv tvrdila, že to nie je možné, potom už pripustila, že možné to je, ale je to veľmi prešpekulované. Len som sa pousmial, že také prešpekulované ako ich Orange cenník… Po tomto to znova vyzerá na žiadosť o prenos čísla k O2. Telefón sa už u operátorov neoplatí brať, nakoľko dotácie už ani neexistujú. Pri platbe cez 30 Eur mesačne za paušál zaplatiť za telefón jednorázovo 400 Eur a vyššie je choré.
    Jediné, čo ma odrádza je to echo pri telefonovaní s niekym z O2, kedy sa počujem. Neviem či máte podobnú skúsenosť, ale mne sa to stáva iba pri volaní s človekom, ktorý má O2 kartu…

    • mam sluzobny orange aj sukromny telekom a nemam podobnu skusenost a to do siete o2 volam casto.

      • tiez som tak bol drlhe roky, s echom som problem nemal. Ale s tým dotovanym mobilom suhlasim… treba si preratat pausal na dva roky s mobilom a bez..

  16. presne môj prípad: 10 rokov zákazník,faktúry nad 40€/mes., a ponúkli mi cez retenčné Happy M + internet zadarmo. A k tomu 50€ na telefón (namiesto 100€ som dal za LG G2 iba 50€). A potom priamo v predajni mi ešte dali LG orig. flip púzdro na telefón.

    • to si žiadal o prenos čisla či si zavolal a oni ti automaticky ponukli tú ponuku ?

      • zavolal som, ze chcem prejst na Easy lebo mi nevyhovuje ponuka ktoru maju ;)

          • klasicky na ich infolinku s operatorom, to som povedal najprv jemu a on sa ma opytal ci ma moze prepojit s retencnym…

  17. ja som dostal Podla seba 3 s bonusovým balíkom bez telefónu za 9,99€ …

  18. funguje to cele ale asi nahodne. Po 12rokoch som v T-mobile zaziadal o zrusenie cisla (mesacne fa boli na urovni 40€) a nikto ma nekontaktoval, cele zrusenie prebehnlo celkom rychlo.

    Asi som mal nizku FA a nemali co ponuknut :). Koniec koncov, novy mobil + pausal u konkurencie ma vysiel lacnejsie, ako ostat a zobrat novy mobil od nich..

  19. Na nič sa nespoliehajte. Po 12 rokoch som dal zrušiť 3 paušály podľa seba 5, zavolali na retenčné a iba mi popriali pekný deň. Faktúry som platíl poctivo. Dovi-dopo, za 90€ dostanem to isté v inej farbe kdekoľvek… :)

  20. Ja mám 100´ do všetkých sietí za 4,99 € od Telekomu…

  21. ja keď som podal žiadosť o prenos čísla z Orangeu do O2,pričom v orangei som fungoval 7-8 rokov,pričom na paušále to bolo tuším 6,došla mi od nich len jedna sms,aby som im zavolal ohľadom zrušenia,resp. prenesenia môjho čísla..retardi .. ja im budem vyvolávať,aby som u nich ostal? :D mali to troška pomýlené .. prenášal som v podstate 2 čísla,kde spoločná výška mesačných faktúr pod 100€ neklesla..ak sme im za to nestáli,tak fajn :) teraz som už tretí rok v O2 a som nadmieru spokojný :)

  22. Mne v telekome skončila viazanosť na relax 100 s 50% zľavou a som to neriešil, ale jak mi prišla faktúra na plnú sumu cca 20e tak som povedal, že dosť a zavolal som im že chcem lepšiu ponuku a zľavu na mobil inak dam žiadosť o prenos do O2 keďže sme sa nevedeli dohodnúť, tak som dal žiadosť o prenos do O2 hneď sa všetko dalo PODLA SEBA 7 s 50% zľavou (20e) + 200e zľava na S4 a dalši paušál PODLA SEBA 3 s 50% zľavou (10e) + 100e zľava na mobil chcel som paušál HAPPY, ale na ten mi nechceli dať 50% zľavu ponúkali mi zľavu, len na mobil.

    • nemáš v sebe kúsok hrdosti. už len z princípu by som bol odišiel. aby vedeli ako sa má jednať s verným platiacom zákazníkom.

      • ja som neplánoval odchod, len som nechcel toľko platiť som ich chcel, len poplašiť čo sa podarilo mam väčšinu znamich aj rodiny v telekome takže tak.

  23. ja som zákazníčka TELEKOMU uz viac ako 7 rokov, pohrozila som odchodom a podarilo sa mi cez retenčne oddelenie vybaviť paušal HAPPY M s telefonom ktory som dostala namiesto 9Eur za 1Euro a navyše mi dali na cele dva roky neobmedzeny internet namiesto 500mb ktory je v ponuke.. takze som spokojna mam za 23eur novy telefon za 1euro, neobmedzeny internet, neobmedzene sms/mms, neobmedzene hovory do telekomu a 150minut do inych sieti…

  24. Ahojte, ak by niekto plánoval prejsť do O2 alebo je už v O2 a chce zľavu, tak rád pomôžem. Napríklad ja mám platinový paušál, ktoré ofic. cena je 45 Eur a platím 28 Eur, to je 37% zľava. Zas priateľke som vybavil zlatý, ktorý normál stojí 30 Eur a platí 19 Eur. A to sme nemali ešte bonus za prenesenie čísla, takže tie ceny by boli teraz ešte krajšie.

    • Zdravim, ako sa da v tejto zalezitosti pomoct? som v O2 asi 5 rokov a
      mam platinovy pausal, konci mi viazanost o mesiac a rad by som platil
      menej. Diiik

    • Pozdravujem, mal by som záujem o pomoc ohľadom zlatého paušálu a získania výhodnejšej ceny. Vopred vďaka.

+