Filmová distribučná spoločnosť Intersonic spustila v októbri 2012 videopožičovňu s názvom KlikTV ako online službu pre počítače. Začiatkom mesiaca sa ju však rozhodla vylepšiť o rozšírenie pre televízie, tzv. KLIKBOX S1, ktorý ponúka streamované prehrávanie video obsahu prostredníctvom Internetu. Používatelia tak získali možnosť prezerať si z ponuky viac než 2000 filmov, dokumentov či seriálov priamo na svojich televíznych obrazovkách. Box umožňuje okrem integrácie s videoslužbou aj nahrávanie 25 televíznych staníc, prehrávanie vlastného obsahu z USB alebo prehrávanie videí z populárnej služby YouTube. KLIKBOX sa dostal aj k nám do redakcie a prinášame vám krátky pohľad na jeho využívanie a aj na samotnú službu.

Recenzia | KlikTV - Videopožičovňa s nahrávaním

BALENIE

KlikTV prichádza v malej žlto-čiernej škatuli s popisom produktu a funkcií. Jej otvorením sa naskytne pohľad na samotný prehrávač, resp. KLIKBOX S1 a diaľkový ovládač. V balení okrem toho nájdeme HDMI kábel pre pripojenie k televízíi alebo monitoru, krátku príručku pre používateľa a taktiež aj napájací adaptér. Súčasťou balenia (aspoň v našom prípade tomu tak bolo) je kupón na bezplatné využívanie služby po dobu 6 mesiacov, ale k tomu sa dostaneme až neskôr.

KLIKBOX S1

Samotné zariadenie funguje s operačným systémom Android v neznámej verzii, no používateľské prostredie bolo upravené na mieru a po grafickej stránke takmer vôbec nepripomína pôvodný systém od Google. Box podporuje rozlíšenie Full HD a k televízii ho pripojíte prostredníctvom HDMI kábla. Pretože sa jedná o streamovacie zariadenie, potrebné je aj pripojenie k internetu, ktoré je realizované bezdrôtovo prostredníctvom Wi-Fi alebo ethernetovým káblom (10/100 MB/s). Malá škatuľka okrem toho ponúka tri USB porty, slot pre SD kartu a vstup pre napájací zdroj. Podľa dostupných je zariadenie poháňané procesorom ARM Cortex A9  a vnútorná pamäť zas kapacitu 4 GB – táto je používaná na buffering sledovaných filmov a programov. Bližšiu hardvérovú špecifikáciu poskytovateľ nezverejňuje.

Recenzia | KlikTV - Videopožičovňa s nahrávaním Recenzia | KlikTV - Videopožičovňa s nahrávaním

AKTIVÁCIA A POUŽÍVANIE

Pri zakúpení KlikTV boxu získate zdarma kupón na bezplatné používanie služby po dobu šiestich mesiacov od aktivácie. Pri prvom spustení zariadenia sa vám na obrazovke spustí inicializácia, v ktorej sa pripojíte k domácej sieti prostredníctvom Wi-Fi alebo kábla a aktivujete váš set-top box podľa inštrukcií na obrazovke. Aktiváciu je možné realizovať prostredníctvom SMS správy, telefónnym hovorom alebo domovskej stránky KlikTV. Pri všetkých spôsoboch aktivácie je potrebné uviesť kód na kupóne.

Recenzia  KlikTV

Po úvodnom nastavení už môžete využívať dostupné služby Klikboxu. Používateľské prostredie systému je rozdelené na vrchnú časť, kde sa zobrazujú veľké obrázky filmov, seriálov, kategórií a iného obsahu, v spodnej časti je vždy umiestnená ponuka, v ktorej listujete prostredníctvom tlačidiel na ovládači. Domovská obrazovka, resp. hlavné menu, ponúka tieto kategórie – Youtube, Kinohit, Môj účet, Filmotéka, 18 Plus, Rozprávky, Moje TV, TV Rec, Filmbox (zbierka filmov), Fashion TV (relácie populárneho módneho kanálu) a Film Europe (zbierka európskych filmov).

Recenzia  KlikTV

Kategória Kinohit obsahuje niekoľko filmov, ktoré sú aktuálne alebo budú aktuálne v kinách a používateľ si môže prehrať ich ukážky. Momentálne je to napríklad film 47 Ronin, All is Lost, Frozen a ďalšie. V ďalšej ponuke Môj účet nájdeme nastavenie W-Fi, LAN, rodičovský zámok, informácie o zariadení, jazyk alebo všeobecné podmienky. V rozprávkach nájdeme celkom 67 titulov starších aj novších, ktoré potešia vašich najmenších. Čo sa nachádza v kategórií 18+ pravdepodobne nemusíme rozoberať, no zaujímavou funkciou je TV Rec. Tá totižto umožňuje nahrávanie vašich obľúbených filmov či seriálov z 25 voľných slovenských a českých televíznych programov. Z grafického rozhrania si vyberiete daný seriál, reláciu alebo film, ktoré sa automaticky nahrajú na server prevádzkovateľa, odkiaľ sa obsah streamuje do vášho zariadenia. Videá sa teda nenahrávajú priamo do vášho Klikboxu. Multimediálny prehrávač Moje TV dokáže spustiť multimediálny obsah z USB kľúča alebo pamäťovej karty a podporuje kodeky Mpeg1/2/4, H.264,VC-1,WMV,AVI,MKV alebo MOV.

Recenzia  KlikTV

Najzaujímavejšou kategóriou je samozrejme Filmotéka, ktorá je súčasťou základného balíka služby a ponúka veľký výber filmov, dokumentov či seriálov. Otvorením ponuky sa zobrazí rovnaké prostredie, kde v hornej časti vidíme titulný obrázok filmu a v spodnej listujeme v tituloch. Dostupné je aj vyhľadávanie ale voľba medzi veľkou ponukou kategórií, ako sú komédie, akčné, dobrodružné, bojové filmy, dráma, horor a ďalšie. Pretože prezeranie databázy môže byť niekedy zdĺhavé, výbornou sa stáva funkcia “Môj výber”, kde si prostredníctvom žltého tlačidla na ovládači ukladáte tituly do akéhosi playlistu. Neskôr si teda len vyberiete z filmov, ktoré vás zaujali. Ku každému filmu je tiež dostupný trailer, ktorý je možné prehrať stlačením červeného tlačidla.

Recenzia  KlikTV

Recenzia  KlikTV Recenzia  KlikTV Recenzia  KlikTV

CENA

Ako som spomínal, po zakúpení zariadenia KLIKBOX S1 za 99 EUR získate aj kupón na 6-mesačné bezplatné používanie služby. Po úvodnej akcii sa za základný balík platí štandardná cena 4,90 EUR, pričom služba je bez viazanosti. K základnému balíku je tiež možné aktivovať aj ďalšie balíky, ktoré nájdete v tabuľke nižšie.

Rozprávky3 €
18 Plus3 €
Filmbox Europe2 €
Film Europe1 €
Fashion TV2 €

Všetky ceny sú za prenájom balíčka na jeden mesiac, teda 30 dní a rovnako tu platí aktivácia bez viazanosti. Dostupná má byť aj funkcia Premium, kde je možné zapožičať si nové filmy vo Full HD kvalite za 1-2 € po dobu 2-7 dní. V ponuke KLIKBOXU sa má objaviť pod dohode s poskytovateľmi licencií v priebehu mesiaca december. Ak bude dodržaná suma 1-2 € za prémiové tituly a novinky, Klik TV sa tak stane lacnejšou videopožičovňou než VOYO alebo TopFun.

HODNOTENIE

Služba Klik TV je zaujímavá najmä svojou cenou či už za prístup k filmotéke alebo za streamovacie zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľom využívanie služby v pohodlí obývacej izby. Ak si odmyslíme občasné spomalené reakcie, tak používateľské prostredie je spracované veľmi dobre. S prehrávaním som nezaznamenal žiadne problémy, bolo plynulé bez trhania alebo spomalenia zvuku. Čo sa týka samotnej ponuky filmov a ostatného obsahu, Klik TV ponúka vo väčšine prípadov najmä staršie tituly, takže nečakajte tie najnovšie trháky z kinosál z aktuálneho roka. Ako pomerne veľkého fanúšika seriálov ma neoslovila hlavne ponuka seriálov, hoci vybranú skupinu ľudí zaujme hlavne varenie s Jaimie Oliverom. Naopak ocenil som funkciu TV Rec, kde som si bezproblémovo nastavil nahrávanie televízneho seriálu, ktorý si nedokážem pozrieť počas pracovnej doby.

Zaujímavá by bola možnosť poskytnúť ostatným používateľov službu Klik TV vo forme Android aplikácie, aby si spotrebitelia, ktorí už vlastnia niektorý z Android prehrávačov, nemuseli kupovať zbytočne ďalší. Prevádzkovateľ služby nám však prezradil, že v prvom rade sa budú snažiť spracovať aplikácie priamo pre televízie. Celkovo si môžem dovoliť označiť službu za veľmi dobrú, no samotná filmotéka neosloví každého filmového fanúšika, pretože ponúka vo väčšine prípadov dnes už staré, či menej populárne tituly. Najmä z toho dôvodu bude rozhodujúca služba Premium a jej obsah, kde si bude môcť používateľ zapožičať filmy za prijateľné ceny.

Za zapožičanie zariadenia ďakujeme Agem.sk.

3.12.2013