Na Slovákov číha na internete ďalšia nástraha. E-shop s detskými potrebami Kociky-leja.sk má na krku desiatky nespokojných zákazníkov, ktorí ani niekoľko týždňov po vytvorení a zaplatení objednávky nemajú doma zakúpený tovar. Ako prvý na tému upozornil finweb.hnonline.sk.
Oklamaní klienti sa so svojimi negatívnymi skúsenosťami podelili na oficiálnej facebookovej stránke obchodu, na fóre Modrý koník aj v recenziách na Google Mapách. Vo väčšine prípadov šlo o rovnaký príbeh, zákazník vytvoril objednávku za niekoľko desiatok až stoviek eur, zaplatil vopred prevodom na účet, no tovar mu nikdy neprišiel.

Snaha obchod kontaktovať či už telefonicky, mailom alebo cez Facebook je pritom márna. Majiteľka e-shopu vlastní aj kamennú predajňu v Žiari nad Hronom, ktorá je podľa najnovších ohlasov už niekoľko týždňov zatvorená. V mori negatívnych recenzií sa objavilo aj zopár takých, ktoré mali šťastný koniec. Klientom sa podarilo skontaktovať s e-shopom a peniaze im boli vrátané.
E-shop kedysi fungoval bez problémov
Skúseností zákazníkov z pred dvoch až troch rokov naznačujú, že obchod kedysi fungoval bez problémov. Problémy s nedodaním tovaru, prípadné ťažkosti s reklamáciami sa objavili až v posledných mesiacoch. Či už majiteľka obchodu naozaj chcela ľudí okradnúť alebo nie, zostáva otázne. V každom prípade si na e-shop dávajte pozor a nič z neho neobjednávajte. Incident už prešetruje Slovenská obchodná inšpekcia na základe viacerých sťažností.
Aby ste v budúcnosti predišli problémom, ktoré oklamaní klienti teraz musia riešiť, uprednostňujte platbu na dobierku. Hlavne v prípade, že z daného obchodu objedávate po prvýkrát. Dobré je taktiež pred vytvorením objednávky skontrolovať recenzie.
Bežná prax niektorých obchodov, najskôr fungujú dobre a vytvoria si množstvo spokojných zákazníkov a následne prestanú dodávať tovar a vytratia sa ako by ani neboli