MojAndroid

Obchod Play je tu s nami už naozaj poriadne dlhý čas. Je základným stavebným pilierom operačného systému Android a hlavným zdrojom zaujímavých aplikácií a hier. Či už tých kvalitnejších alebo menej kvalitných. Drvivá väčšina inštalácií aplikácií do vašich smartfónov pochádza priamo z tohto obchodu. Jeho história sa začala písať 22. októbra v roku 2008, keď na trh prišiel Android Market. Ten bol predinštalovaný v prvom Android smartfóne s názvom HTC Dream, ten sa predával pod označením T-Mobile G1. Pôvodne obchod obsahoval len 13 aplikácií, dnes ich tam už je vyše 2,6 milióna.

V roku 2012 sa Android Market premenoval na Google Play (Obchod Play) a pod týmto názvom funguje až doteraz. Za celý čas sa jeho dizajn zmenil už niekoľkokrát, no hlavná funkcionalita zostala nezmenená. Inštalovanie aplikácií a hier do smartfónov používateľov. Prinášame zaujímavé fakty, ktoré ste možno o Obchode Play nevedeli.

Obchod Play generuje viac ako dvojnásobok stiahnutí oproti App Storu

V roku 2012, keď došlo k premenovaniu Android Marketu na Obchod Play, bol počet stiahnutí takmer rovnaký. App Store vtedy zaznamenal 54 percent stiahnutí oproti 46 percentám v prípade Obchodu Play. Ďalší rok sa už poradie obrátilo a Obchod Play bol ten, ktorý zaznamenal 54 percent. Následne sa počty stiahnutých aplikácií prehlbovali viac a viac. V roku 2017 bolo až 70 percent aplikácií stiahnutých v Obchode Play. Je to logické, iPhonov na trhu predsa len ani zďaleka nie je toľko ako smartfónov s operačným systémom Android.

App Store zarába dvojnásobok oproti Obchodu Play

Aj napriek tomu, že používatelia Android sťahujú aplikácií a hier viac, App Store stále generuje väčší zisk. Stále tak platí, že vývojári zarábajú oveľa viac na iOS aplikáciách ako na Android tituloch. Za uplynulý štvrťrok (júl-september 2018) zarobili vývojári na aplikáciách v App Store 12 miliárd dolárov, kým Android aplikácie vygenerovali obrat vo výške iba 6,2 miliardy. V prepočte tak iOS tituly zarobili o 94 % viac. Tejto problematike sme sa venovali hlbšie v tomto článku.

Najviac sa míňa na hry

Množstvo aplikácií, ktoré sa v Obchode Play nachádzajú, sú rôzne nástroje, ktoré by mali používateľom uľahčiť. Presne tieto aplikácie sú sťahované častejšie ako ostatné. Napriek tomu množstvo menej sťahovaných aplikácií a hlavne hier, generuje oveľa vyššie zisky. V roku 2017 bolo v Obchode Play stiahnutých vyše 71 miliárd aplikácií a hier. Používatelia spolu zaplatili niečo cez 22 miliárd dolárov. Až 88 percent z tejto sumy (19,4 mld.) bolo použitých práve na hry.

Len malé percento aplikácií zarába veľa peňazí

Drvivá väčšina aplikácií a hier, ktoré sa v Obchode Play nachádzajú, nezarába nič alebo len veľmi málo. Existujú však aplikácie, ktoré sú presným opakom. Z celkového počtu približne 2,6 milióna aplikácií dokázalo v roku len 1697 z nich zarobiť viac, ako 1 milión USD. Len 330 z nich zarobilo viac ako 10 miliónov USD. Keď to prepočítame v pomere ku všetkým dostupným aplikáciám, jedná sa len o 0.00013 % z nich. Väčšina aplikácií, ktoré zarábajú veľa, nemajú najväčší príjem priamo zo stiahnutí v Obchode Play, ale zarábajú získavaním dát a na nákupoch priamo v aplikáciách samotných.

4 najsťahovanejšie aplikácie všetkých čias vlastní Facebook

Od januára 2012 do augusta 2018 je najsťahovanejšou aplikáciou práve Facebook. Druhý je WhatsApp, ktorý taktiež vlastní Facebook. Tretí je Facebook Messenger a na štvrtom mieste je Instagram.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Koľko platených aplikácií alebo hier máte vo svojom smartfóne nainštalovaných?

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+