Bloomberg zverejnil štatistiku výsledkov, ako sa v roku 2023 darilo aplikáciám. Celkovo bol zaznamenaný až 11% nárast výnosov. Darilo sa najmä video platformám, zatiaľ čo hry klesli o 2 % ročne. Údaje odhaľujú, že TikTok zaznamenal príjmy vo výške až 10 miliárd dolárov, čím sa stal prvou aplikáciou, ktorá prekročila túto hranicu. Správu priniesol portál gsmarena.com.
Tento míľnik bol dosiahnutý prostredníctvom systému, ktorý používateľom umožňuje dávať tipy svojim obľúbeným tvorcom a živým vysielateľom. Spoločnosti zaoberajúce sa výskumom trhu uviedli, že sociálne médiá vlastnené ByteDance odhalili tajomstvo speňaženia aplikácie na mobilných zariadeniach.
Mohlo by vás zaujímať:
- Toto sú zabudnuté funkcie smartfónov, ktoré by sme radi privítali späť
- Vlajková loď od Honoru poskytne špeciálnu ochranu proti pádom
- Gmail dostáva funkciu, ktorá v aplikácií používateľom dlho chýbala
Aká je štruktúra najziskovejších aplikácií?
Príjmy v aplikáciách (na rozdiel od hier) rástli v roku 2023 preto, lebo používatelia platili viac za streamovanie, obsah vytváraný používateľmi a zoznamovacie aplikácie. Najväčším ťahúňom príjmov z mobilných zariadení však zostala reklama – dve tretiny predaja tvorili mobilné reklamy a dosiahli výnosy 362 miliárd USD, čo bolo o 8 % viac ako v roku 2022.
Analýza tiež odhalila, že spotrebitelia zotrvali na svojich smartfónoch dlhšie aktívni. Indonézia sa umiestnila medzi krajinami najvyššie s priemerom viac ako 6 hodín na osobu denne. Priemer na TOP 10 trhoch dosiahol 5 hodín denného používania aplikácie.
Najsťahovanejšie aplikácie boli Shein a Temu, pričom posledná menovaná aplikácia je najsťahovanejšou na 125 trhoch. Taktiež zaznamenali oživenie aj sektory cestovania a predaja lístkov.