MojAndroid

Za posledné roky sa na mobilných systémoch objavilo viacero AR (Augmented Reality) hier, ktoré využívali kameru a GPS smartfónu k tomu, aby prinútili používateľov vyjsť z domovov a hýbať sa. Priekopníkom bol kultový Ingress, ale najpopulárnejšou AR hrou sa jednoznačne stal Pokémon Go. Táto hra podľa populárneho anime seriálu vyvolala medzi verejnosťou doslova ošiaľ. Dospelí ľudia behali v uliciach so svojimi telefónmi, aby ulovili čo najvzácnejšieho pokémona, ktorého následne využili v súbojoch s inými ľuďmi. Málokto vie, že developer Niantic, ktorý túto hru vytvoril, bol pôvodne spoločnosťou patriacou pod Google. Napriek tomu jeho hra nevyužívala mapové podklady Googlu. To by sa čoskoro malo u podobných AR hier zmeniť vďaka novému Google Maps API.

Náš tip
Pokémon Go zapríčinil miliardové škody pri autonehodách

Široké portfólio 3D objektov, podpora Unity Engine a ukážka 3 hier

Nové nástroje umožnia developerom využívať mapové podklady Google Máp vrátane satelitných snímkov, cez 100 miliónov 3D budov, ciest alebo pamiatok z viac ako 200 krajín. Taktiež bude k dispozícii SDK pre Unity Game Engine pre pretvorenie vzhľadu objektov v mapách. API bude oficiálne predstavené na konferencii GDC 2018 aj s cenovými podmienkami pre developerov. Google už ale teraz prezentoval možnosti API v spolupráci s troma developermi na následujúcich videách troch hier – Jurassic World Alive, The Walking Dead: Our World a Ghostbusters World.

+