Najväčšou komoditou, ktorou sociálna sieť disponuje, sú bez pochyby dáta jej používateľov. Najväčšia sociálna sieť Facebook si to uvedomuje a okrem toho, že na základe týchto dát postavila celý svoj reklamný biznis, sa o ne delí aj s ďalšími spoločnosťami. To vyústilo do škandálu Cambridge Analytica, kde analytická spoločnosť získala cez tretiu stranu dáta, ku ktorým nemala mať žiaden prístup. Táto udalosť výrazne zvýšila pozornosť verejnosti a Facebook je neustále pod drobnohľadom. Teraz musela sociálna sieť odhaliť mená partnerov, ktorým zdieľa dáta o svojich používateľoch.
Prístup k dátam malo viac než 50 technologických firiem
Už doteraz bolo verejne známe, že Facebook takto spolupracoval s rôznymi čínskymi spoločnosťami vrátane Huawei. Tým sociálna sieť zdieľala informácie o svojich používateľoch, čo výrobcovia používali na hlbšiu integráciu Facebooku vo svojich zariadeniach. Teraz sa ukázalo, že Facebook zdieľal svoje dáta s 52 technologickými spoločnosťami.
Z tých bolo alebo čoskoro bude ukončených už 38 partnerstiev. Niektoré kvôli tomu, že daná spoločnosť už ukončila relevantný biznis (HP/Palm a Inq), niektoré ďalšie majú termín expirácie v priebehu tohto roka. Tri ale majú pokračovať aj naďalej. Sem patrí spolupráca s Apple a Amazonom. Spoločnosť Tobii zasa využíva dáta pre aplikáciu na sledovanie očí, vďaka ktorej umožňuje Facebook používať pacientom s ochorením ALS. Pokračujú aj spolupráce so spoločnosťami Alibaba, Mozilla a Opera, no tie zabezpečujú zobrazovanie upozornení a nemajú prístup k dátam o priateľoch používateľov.
Dôverujete ešte Facebooku?
Facebook tak pokračuje v objasňovaní fungovania svojho biznisu. Ako sa ukázalo, spoločnosť zrejme nerobila dostatok opatrení pre ochranu dát svojich používateľov a až teraz vychádzajú na povrch všetky dôsledky. A čo vy? Dôverujete ešte Facebooku, alebo vás tieto škandály presvedčili o tom, že treba sieť opustiť? Dajte nám vedieť v diskusii pod článkom.