Na sociálnych sieťach sa šíri ďalšia podvodná súťaž. Podvodníci sa tentokrát vydávajú za spoločnosť Coca-Cola a lákajú používateľov na peňažnú výhru. Na podvod upozornila spoločnosť Coca-Cola na svojej oficiálnej facebookovej stránke.
Podvodná súťaž sľubuje výhru až potom, čo súťaž budete zdieľať s 20 priateľmi
Podľa webovej stránky súťaž organizuje Coca-Cola pri príležitosti 20. výročia. Výhru však dostanete len v prípade, že odkaz na súťaž budete zdieľať s 20 priateľmi alebo v 5 skupinách. Po tom, čo tak urobíte, si môžete prevziať svoje odmenu kliknutím na tlačidlo Ďalej. Spoločnosť Coca-Cola neuviedla, čo presne sa stane po kliknutí tlačidla ďalej, žiadnu peňažnú odmenu však nedostanete.
Chcela som to zistiť sama, no stránka uvedená na obrázku ma zaviedla len na čakačku na veštenie s mojim strážnym anjelom Williamom. Predo mnou údajne čakalo viac ako 7 000 ľudí a podľa Adblocku stránka obsahovala 10 reklám, možno potencionálne nebezpečných.
Ako rozpoznať falošnú súťaž od pravej?
V prípade, že sa vám súťaž objaví na Facebooku ako reklama alebo originálny príspevok zdieľal niekto z vašich priateľov, môžete si skontrolovať profil toho, kto súťaž zverejnil. Ak súťaž organizuje veľká, známa spoločnosť, bude mať na stránke niekoľko tisíc lajkov, prípadne aj modrý znak overenia pri názve. Vyvarovať sa je potrebné súťažiam, ktoré organizujú nedávno založené stránky bez iných príspevkov a s nízkym počtom sledovateľov.
V tomto prípade nevieme, aký profil alebo stránka túto súťaž vytvorila a môže byť ťažké sa k tomu dopátrať, keďže sa šíri prostredníctvom bežných používateľov. Podvodníkov však prezrádza podozrivá URL adresa. Coca-cola na Slovensku používa doménu coca-cola.sk, no URL adresa uvedená na obrázku používa úplne inú doménu.
Podvodné súťaže sú na sociálnych sieťach bežné
Falošné súťaže sa na sociálnych sieťach objavujú pravidelne. Len nedávno sme informovali o súťaži, ktorá bola organizovaná v mene Slovenskej sporiteľne a lákala na výhru 50 tisíc eur. Mesiac predtým podvodníci zneužili meno spoločnosti Lidl a falošnú súťaž šírili prostredníctvom WhatsAppu.