Platforma TikTok slúžil hlavne na pozeranie krátkych videí. Už počas minulého roku však vývojári umožnili zverejňovať videá, ktoré mohli mať až tri minúty. Podľa informácií z portálu TheVerge platforma opäť plánuje posunúť obmedzenú dĺžku “krátkych” videí na ďalší level.
Aká zmena nastane tento krát na platforme TikTok ?
Podľa informácií zo zdroja sa TikTok snaží pridať tvorcom videí nové možnosti v podobe predĺženia času publikovaných príspevkov. Tento krát platforma predlžuje čas videí z troch minút na 10 minút. Je to naozaj veľký rozdiel a tieto dlhšie videá by už mohli konkurovať aj velikánom, ako je YouTube.
Na sociálnej sieti Twitter je už teraz množstvo príspevkov, ktoré sa týkajú novej zmeny. Niektorí tvorcovia z TikToku už medzi prvými dostali upozornenie o zmene dĺžky videí. Aj napriek tomu, že spomínaná platforma mala na začiatku v pláne zaujať ľudí pomocou krátkych a zaujímavých videí, neustále predlžuje ich časové limity.
TikTok creeping in on YouTube territory
I can now upload videos up to 10 minutes long pic.twitter.com/P2Mbf4ygWV
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 28, 2022
Tieto zmeny však môžu narušiť sledovanosť kvôli zvyku fanúšikov, ktorí preferujú kratší obsah. Ironické je, že najväčšia konkurencia platformy TikTok, ktorou je Instagram, YouTube a Snapchat predstavili možnosti, ktoré začali naopak ponúkať o niečo kratšie videá.
YouTube ponúka Shorts, Instagram má taktiež veľmi populárne Reels a Snapchat predstavil krátke videá s názvom Spotlight. Tento krok všetkých platforiem pravdepodobne slúži na vyrovnanie rovnováhy medzi dlhšími videami, práve pomocou kratšieho obsahu. Možno preto teraz TikTok prichádza s novinkou, ktorá predĺži časový limit videí.
Matt Navarra sa pre internetový portál TheVerge vyjadril, že dlhšie videá je ľahšie speňažiť a udržia fanúšikov na platforme dlhší čas. Nie je záme, akým spôsobom plánuje TikTok tieto videá prezentovať verejnosti. Navarra sa v správe vyjadril, že by bolo vhodné keby vývojári vytvorili osobitnú kategóriu pre dlhší obsah. Takýmto spôsobom by si používatelia mohli vybrať takú dĺžku videí, ktorú preferujú.