Tablety ešte stále žijú a predávajú sa. Dokonca tohto roku zažívajú nečakaný návrat, ktorého dôvod vás asi neprekvapí – koronavírus. Zaujímavosťou je aj to, že na dračku idú hlavne tablety väčších rozmerov – 10 a viac palcové. Pár rokov dozadu sa vyrábali, ale aj predávali menšie tablety – 7 až 10 palcové.

Zákazníci kupujú veľké tablety, po prvý raz prekročili 50 % podiel
Výrobcovia môžu ďakovať aj za opatrenia, ktoré štáty vydali proti koronavírusu a doslova vyhnali pracujúcich ľudí z kancelárií do svojich domovov. Tí potrebovali nakúpiť výbavu na video hovory a kto nesiahol po notebooku, siahol po tablete. Predsa len, tablet vám umožní získať ešte o niečo väčšiu flexibilitu ako notebook.
Výsledkom je nárast predajov tabletov až na 161 miliónov kusov za rok 2020. Taktiež je dôležité poznamenať, že v tomto roku trh zaznamenal najrýchlejšie rastúce predaje za posledných šesť rokov. Zo všetkých predaných tabletov mali 10″ a väčšie tablety 56 % podiel. To sa stalo prvýkrát od existencie tabletov, že tablety väčšie ako 10″ zaznamenali väčší podiel.
Rovnako tak narástol aj počet predaných konvertibilných tabletov, teda tabletov s odnímateľnou klávesnicou. Najznámejšie sú Microsoft Surface 7 Pro, Samsung Galaxy Tab S7 a iPad modely. Všetko sú to zariadenia 2 v 1, teda dokážu fungovať samostatne ako tablet alebo takmer ako notebook po pripojení klávesnice.
“Aj nízko nákladové zariadenia, ktoré slúžia pre zábavu zaznamenali nárast dopytu. Klesajú však predaje zariadení s nižšou uhlopriečkou, pretože ich pomaly nahrádzajú smartfóny alebo phablet. Popri stúpajúcemu záujmu o zariadenia s väčšou uhlopriečkou sa zdvojnásobili aj predaje tabletov s odnímateľnými klávesnicami zo 17 % z roku 2017 na 40 % v roku 2020.” povedal Eric Smith, riaditeľ spoločnosti Connected Computing pre Telangana Today.