MojAndroid

Čo všetko v sebe môže obsahovať Android? Práčky, kosačky, telefóny, kamery, set-top boxy, skrátka všetko. Prečo by potom nemohlo existovať aj spätné zrkadlo s Androidom? Zrejme niečo také si povedali Číňania a vytvorili netradičný produkt Bluavido 12″ AC29.

Technické špecifikácie

Operačný systém: Android 8.1 s neznámou nadstavbou
Procesor: Neznámy, 4 jadrový
RAM: 2 GB
Úložisko: 32 GB s podporou microSD kariet
Displej: 12″, 480p, IPS LCD s 2,5D zakrivením okrajov
Predná kamera: ?? MP (niečo okolo 2 až 5 MP), f2.0, 170 stupňový rozhľad
Parkovacia kamera: ?? MP (niečo okolo 2 až 5 MP), f2.0, 120 stupňový rozhľad
Kvalita videa: 1080p, menej než 30 fps
Konektivita: 4G, Wi-Fi, Bluetooth 4.0, GPS s podporou GLONASS, FM transmitter
Cena: 107,59 €

Široké 12″ spätné zrkadlo s Androidom

Zrkadlo je pomerne široké, širšie ako štandardné spätné zrkadlá do auta. Ponúka plne dotykový IPS LCD panel, ktorý je neskutočne lesklý. Má to však svoje dôvody. Lesklý panel bol použitý preto, aby ste za každých okolností a pri každej spustenej aplikácii videli dozadu, aj keď na tento účel môžete využiť cúvaciu kameru.

Spätné zrkadlo s Androidom.
Prostredie systému spätného zrkadla. (Kvalitu fotky si nevšímajte, mobily nevedia fotiť displeje)

Android nie je plne prispôsobený na spätné zrkadlo, ktoré má taký malý, ale široký displej a tak sa stretnete s malými ovládacími prvkami, ktoré môže byť občas problém ovládať. Platí to pre aplikácie  tretích strán, nainštalovaná nadstavba systému má veľké ikony, aby ste ich mohli obsluhovať aj za jazdy. To však neodporúčame!

Zrkadlo obsahuje aj slovenčinu, ale ten preklad je kostrbatý miestami a osoba, ktorá ju tvorila asi nepozná veľké písmená. Najhorší preklad je jednoznačne pri nastavovaní FM transmitteru. Cez ten zrkadlo prenáša zvuk do vášho rádia. Musíte si však nastaviť rovnakú frekvenciu v autorádiu, akú budete používať aj v zrkadle.

Nastavenie cez FM transmitter

Inštalácia prebieha tak, že zapojíte kábliky do zrkadla a následne ich ťaháte popod plastové obloženia až k poistkám, kde ich podľa návodu zapojíte. Vaše auto potrebuje mať voľný priestor na pripojenie parkovacej kamery a musíte cez neho natiahnuť kábel a zapojiť ho. Zrkadlo na pôvodnom zrkadle držia dve gumenné svorky.

Kamery

Pri zaradení spiatočky sa zapne cúvacia kamera a aj takáto mriežka. Je celkom presná, ako na šírku, tak aj na hĺbku.

Ak vám ide primárne o snímanie cez kamery, zrkadlo dokáže naraz snímať cez prednú a zadnú kameru. Zrkadlo obsahuje aj mikrofón, takže sa nahrávajú aj zvuky z kabíny. Samozrejme hocikedy môžete vypnúť alebo zapnúť nahrávanie a rovnako to platí aj pre ovládanie mikrofónu.

Predná kamera, ktorá je zabudovaná v zrkadle, má funkciu ADAS, ktorá zaznamenáva autá v hľadáčiku a pokúsi sa odhadnúť ich vzdialenosť pred vami. Ak sa náhodou priblížite k autu veľmi blízko, zrkadlo povie hlášku, že vám hrozí kolízia (táto funkcia sa dá vypnúť). Rovnako sleduje aj pruhy a upozorní vás, ak časťou vozidla vytŕčate z pruhu. Kamera vás vie upozorniť aj na rozbehnutie vozidla pred vami – napríklad v zápche alebo na semafore. Tieto funkcie sú skôr v beta verzií a nie sú perfektné, v praxi vás len budú otravovať.

Podpora štandardných aplikácií

Nebol by to Android, ak by vám neumožňoval inštalovať a spúšťať rôzne aplikácie. Pri prvotnom spustení v spätnom zrkadle nájdete aplikácie ako YouTube, Spotify, či Chrome. Všetky fungujú spoľahlivo a zrkadlo zvládne aj prehrávanie videa na YouTube, ale len do 480p.

Mojandroid všade, aj na cestách.

Klávesnica je trochu nešikovná, keďže rozlíšenie je také natiahnuté. Ale dá sa na nej písať, ak sa jej plne venujete.

Písanie na zrkadle je zážitok.

Nechýba ani Obchod Play a menu s aplikáciami.

Spätné zrkadlo obsahuje aj zabudované GPS a podporuje všetky známe aplikácie. Nainštaloval som Sygic, pretože Mapy Google boli trocha zasekané.

Je tu široká paleta nastavení zrkadla aj Androidu.

Je tu možnosť pripojiť aj telefón cez Bluetooth a púšťať z neho hudbu, či vykonať hovor.

Objavil sa aj jeden bug alebo skôr zábavná chybička?

Preniesol som sa do budúcnosti?

Nakoniec ešte nejaké statické zábery z prednej a zadnej kamery (zrkadlo vytvára minútové videá, ktoré automaticky ukladá):

Zhodnotenie: Oplatí sa spätné zrkadlo s Androidom?

Záleží len a len na vás a vašom pohľade. Ak tomu zrkadlu viete odpustiť slabší výkon a slabšie kamery určite budete spokojný. Na druhú stranu stojí len niečo cez 100 € čiže netreba od toho očakávať zázraky. Je to vhodná alternatíva aj pre automobily, ktoré nepodporujú Android Auto, teda ktoré nie sú smart.

Najprv pozitíva: Získate Android do spätného zrkadla, ktorý je plne funkčný a podporuje SIM kartu a 4G pripojenie, Wi-Fi a GPS. Zvýši sa váš pocit bezpečia, nakoľko zrkadlo stále nahráva, čo sa deje okolo vás. Máte malé multimediálne stredisko. Taktiež aj hands-free zariadenie. Máte spätné zrkadlo s Androidom!

Negatíva: Slabý výkon. Horšia kvalita kamier. Slovenčina je slabá, ale porozumiete si navzájom.

Viete si ho zakúpiť napríklad cez Aliexpress.

31.5.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • moralizator
  • alarm

    Takéto zrkadlo som používal pred cca 6-timi rokmi. Bolo od iného výrobcu. Funkcie zhruba zhodné. Výhody boli, že nebolo potrebné upevňovať mobil na sklo, všetko bolo pripravené na použitie navigácie, nahrával som jazdu pred, aj za autom.
    Má to ale aj svoje nevýhody.
    1)Zrkadlo sa chvelo, pretože pribudla hmotnosť na pôvodné zrkadlo a jeho upevňovacia konzola nie je na zvýšenú hmotnosť stavaná.
    2) Pohlad do zrkadla, ktoré je určené na to ,aby bolo vidno cez zadné okno, a tým pádom je osvetlené z vonku (nie je v zone tieňa) je dosť mätúci, pretože moc toho nie je vidno. Presne, ako keď na slnku pozerá človek do mobilu.
    3)Dosť vážny problém je ,že tieto zariadenia neobsahujú v menu automatické vypnutie zobrazenia nahrávania, skrátka nejaký “clean mirror”. Vodič naštartuje, kamera začne nahrávať, čo zobrazuje na monitore.Po pár sekundách by mala prestať zobrazovať čo nahráva a zrkadlo by malo ostať čisté. Je dosť nepríjemné, ak ide pred autom, aj za ním vozidlo, a mozok musí vyhodnocovať, či zobrazenie v spatnom zrkadle patrí autu vpredu alebo vzadu. Tento efekt sa dosiahnuť ťuknutím na display, ale kto bude ťukať po každom naštartovaní…. ja som to vyriešil časovacím obvodom, ktorý tlačítko “stlačil” za mňa.

+