MojAndroid

Najväčšiemu americkému internetovému obchodu Amazon sa síce nepodarilo preraziť na trhu smartfónom Fire Phone, ale jeho Amazon Echo s hlasovým asistentom Alexa jednoznačne vytvoril a ovládol trh inteligentných reproduktorov. Jeho úspech bol natoľko veľký, že ostatní technologickí giganti ako Apple, Google alebo najnovšie Samsung začali uvádzať na trh vlastné “smart” reproduktory. Samozrejme neostali pozadu ani čínsky výrobcovia.

Samotný Amazon už nemá len jeden model smart reproduktoru, ale celú rodinu reproduktorov vrátane modelov s displejmi ako Amazon Echo Spot alebo Echo Show. A podľa štatistiky Strategy Analytics dodal v druhom štvrťroku na trh 4,8 miliónov svojich reproduktorov, čím mu s podielom 41 % patrí 1. miesto na trhu. Medziročne sa jedná o nárast až o 64 %.

Väčším prekvapením je ale 2. miesto, ktoré obsadila spoločnosť Google. Tá dodala na trh 3,2 miliónov kusov svojich inteligentných reproduktorov Home s Google Asistentom. To znamená podiel na trhu 27,6 % a medziročný nárast až o 420 %.

Jedným z hlavných rivalov Googlu koncom minulého roka začal predávať vlastné riešenie Apple HomePod s asistentom Siri. V druhom štvrťroku 2018 ale skončil až na 4. mieste so 700-tisíc predanými kusmi a trhovým podielom 5,9 %. Dôvodom môže byť aj podstatne vyššia cena, akú majú produkty Amazonu a Googlu.

Ďalšie články k téme:

Náš tip
Lenovo uvádza inteligentný reproduktor Smart Display s Google Asistentom
17.8.2018
Zdroj: PhoneArena

+