Konektivita: Hovoriaci displej

Povedzme si pravdu, konektivitu v smartfóne väčšinou takmer nikto nerieši. Je to tak až do momentu, kedy s ňou nie sú vyslovene nejaké problémy. Pri smartfóne Samsung Galaxy A80 sa takéto problémy neobjavujú, čo je určite šťastná správa. Spoľahlivo sa tak pripojíte na všetky možné siete. Bez akýchkoľvek problémov vám bude fungovať Wi-Fi, keďže sa dostalo na podporu štandardov Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac a samozremosťou je aj dual-band, Wi-Fi Direct a hotspot.

To isté platí aj pre pripojenie Bluetooth, ktoré je v Galaxy A80 zahrnuté vo verzii 5.0. Môžete teda prehrávať hudbu cez dve zariadenia súčasne. Samsung Galaxy A80 nedáva priestor na zaváhania ani z hľadiska GPS pripojenia, ktoré je doslova špičkové. Navigovanie pomocou tohto telefónu je bezproblémové a napojenie na satelity prebieha behom niekoľkých sekúnd. K dispozícii je GPS spolu s A-GPS GALILEO, GLONASS aj BDS. No a nie je žiadnym prekvapením, že spoľahlivo funguje aj pripojenie na mobilné siete.

K nim sa navyše môžete pripojiť aj cez dve SIM karty naraz, keďže sa A80-tka predáva s podporou funkcie DualSIM. Inak, ak ste túto recenziu doposiaľ čítali pozorne, tak ste možno zachytili informáciu, že tento telefón neobsahuje klasický hovorový reproduktor. Miesto toho má reproduktor zabudovaný v displeji, ktorý prostredníctvom vibrácií produkuje zvuk. Toto riešenie je šikovné a funguje celkom dobre. V hlučnejšom prostredí však nie je druhú stranu počuť úplne čisto a v tomto je o málinko lepší reproduktor klasický.

Fotoaparát: Hlavné lákadlo

Samsung Galaxy A80 bol vôbec prvým telefónom na svete, ktorý ponúkol plne automatickú otočnú kameru. Predbehol tak Asus Zenfone 6, ktorý bol oficiálne predstavený až o mesiac neskôr. Aby toho nebolo málo, bol to zároveň jeden z prvých smartfónov, ktorý využíval 48 MPx hlavný snímač. Ten disponuje clonou f/2.0 a PDAF zaostrovaním, pričom predvolene kombinuje štvoricu pixelov do jedného. Výsledné snímky majú teda “len” 12 MPx, no vďaka tejto kombinácii dokážu zachytiť viac svetla. V preklade to znamená, že hlavný snímač takto môže podávať lepšie výsledky v horších svetelných podmienkach.

No a nie je tomu tak len z hľadiska teórie, ale aj z hľadiska praxe. V noci sa dajú s modelom Galaxy A80 zhotoviť viac ako obstojné zábery, za ktoré sa nebudete musieť hanbiť. Nemajú veľa šumu a často sú svetlejšie než to, čo uvidíte voľným okom. Nočné zábery však mohli byť ešte o čosi lepšie, keby tento telefón obsahoval optickú stabilizáciu obrazu. Tá by nočnému režimu prospela, keďže by následne mohla byť automaticky zvolená dlhšia uzávierka a zábery by boli ešte o čosi svetlejšie a detailnejšie.

Počas dňa, a teda v lepších svetelných podmienkach, sú zábery taktiež vysoko nad priemerom. Disponujú verným podaním farieb, dobrou ostrosťou a schopným dynamickým rozsahom. Ten však nie je dokonalý a v istých scénach sa stretnete s prepálenými bodmi či presvetlenou oblohou. Keď už je reč o scénach, Samsung Galaxy A80 ich dokáže automaticky rozoznať až 30 a prispôsobiť im isté nastavenia. Toto rozpoznanie funguje vcelku dobre a nie ja také agresívne ako je tomu v prípade niektorej konkurencie.

Inak ešte samozrejme musím spomenúť aj ďalšie dva snímače, z ktorých je jeden širokouhlý a druhý ToF 3D. Širokouhlý disponuje uhlom záberu 123°, clonou f/2.2 a 8 MPx rozlíšením. Podľa technických parametrov teda ide o ten istý snímač, ktorým disponuje napríklad aj podstatne lacnejší model Galaxy A50. Jeho kvalita teda nie je vyložene zlá, no v smartfóne s cenovkou presahujúcou 600 € by som už čakal niečo lepšie. Aj tento fotoaparát ale spĺňa svoj hlavný účel a poskytne vám na svet pohľad z inej perspektívy.

ToF snímač sám o sebe fotografie neprodukuje. Ten len pomáha určovať vzdialenosť od fotografovaných objektov, vďaka čomu umožňuje vytvárať napríklad kvalitnejšie portrétové fotografie a videá. Zároveň ale dokáže pomôcť nádejným domácim kutilom, keďže zvláda meranie vzdialeností, obsahu a obvodu. Umožňuje to aplikácia Rýchle meranie, ktorá funguje veľmi dobre a môže byť poriadne užitočným nástrojom.

O seflie fotkách by som za normálnych okolností v tomto prípade ani nemusel hovoriť. Mali by byť totiž rovnako kvalitné ako tie, ktoré vytvoríte, keď je foťák otočený vzadu. No a ony aj také kvalitné sú, len s istými rezervami. Z neznámeho dôvodu totiž v selfie režime nefunguje automatické zaostrovanie, čo je poriadna škoda. Škoda je aj to, že s otočným modulom nemôžete nijako špeciálne manipulovať. Nemôžete ho ani otočiť do vami zvoleného uhlu, keďže by mu vo výhľade bránila konštrukcia. V tomto smere bol teda Asus Zenfone 6 o kúsok ďalej.

Čo sa videa týka, to možno nahrávať najviac v 4K rozlíšení, a to pri 30 snímkoch za sekundu. V tomto rozlíšené sa ale musíte vzdať stabilizácie obrazu. Tá je dostupná len vo FullHD videu, pričom ide o stabilizáciu elektronickú. Ešte raz ale spomeniem režim dynamického zaostrenia, ktoré rozmaže pozadie za nahrávaným objektom. Nie vždy dokáže spoľahlivo identifikovať hrany, no napriek tomu dostáva táto funkcia odo mňa palec hore.

19.7.2019