Fotoaparát: Špičková kvalita a praktické funkcie navyše

Pred predstavením modelu Huawei Mate 20 Pro sme sa v duchu pýtali – ako výrobca vylepší už aj tak jeden z najlepších fotoaparátov na trhu? P20 Pro je dodnes kráľom nočnej fotografie a patrí medzi tie najlepšie fotomobily v histórii. Huawei nám znovu ukázal, že má v rukáve oveľa viac tromfov, ako sme si mysleli.

Aj na tejto vlajkovej lodi použil svoj ikonický 40MP snímač, ktorý má na starosti množstvo skvelých funkcií z P20 Pro. Okrem 40MP fotografií, ktoré veľmi často využívať nebudete, môžete fotiť krásne 10MP snímky. Pri nočnej fotografii potom Huawei kombinuje 4 pixely do jedného a vytvára tak oveľa väčšie body, ktoré sú schopné zachytiť viac svetla. Samozrejme, veľmi tu pomáha aj snímač s veľkosťou 1/1,7″, čím sa Huawei výrazne odlišuje od ostatných výrobcov.

Okrem toho tu nájdeme aj populárny 8MP snímač s trojnásobným optickým priblížením. Tento fotoaparát nás na P20 Pro presvedčil o tom, že aj so smartfónom je možné robiť pekné priblížené fotografie. Práve P20 Pro bol prvý telefón vôbec, na ktorom sme funkciu približovania začali aktívne používať.

Vlajkový model radu P disponoval ešte jedným monochromatickým senzorom, ktorý zachytával najmä detaily a vedel robiť krásne čierno-biele fotografie. Inú funkciu ale nemal, a tak ho Huawei na Mate 20 Pro nahradil novým 20MP širokouhlým snímačom. A povieme vám, ide o obrovský krok vpred. Vďaka možnosti zachytávať širokouhlé, klasické aj priblížené fotografie sa vám otvoria obrovské možnosti, ktoré boli pri mobilnej fotografii až donedávna absolútne nepredstaviteľné.

My sme širokouhlý snímač používali oveľa častejšie, ako sme predpokladali. Znovu sa potvrdilo, že smartfón Huawei nás naučil používať iné fokálne vzdialenosti pri fotení mobilom. V tomto prípade konkrétne tie kratšie. Širokouhlé snímky oceníte všade – v meste, kde chcete zachytiť väčšiu časť budovy, v interiéri, kde chcete zachytiť celú stenu, pri fotení ľudí, keď chcete zachytiť väčšiu skupinku, ale aj v prírode, keď chcete odfotiť širšiu časť scenérie pred vami.

Ukážka širokouhlých záberov.

K skvelým vlastnostiam fotoaparátu musíme jednoznačne pripočítať ešte aj vynikajúcu kvalitu fotografií. Tu vidíme pokrok najmä pri denných fotkách. Tie sú jasnejšie a majú fantastický dynamický rozsah. Tiene sú tak svetlejšie a svetlé tóny zasa nie sú prepálené. Hoci s týmto nemal problém ani Huawei P20 Pro, fotky z nového Mate-u sa nám zdajú za bežného dňa ešte o čosi hodnovernejšie.

Fotogaléria:

Fotografie s priblížením sú rovnako dobré ako pri P20 Pro. Úlohu tu hrá aj optická stabilizácia, ktorá je podľa výrobcu iba na tomto fotoaparáte. Aj pri väčšom priblížení tak bude kompenzovať otrasy vašej ruky pre dosiahnutie čo najkrajšieho priblíženého záberu. Prekvapivo dobrý je aj hybridný 5-násobný a digitálny 10-násobný zoom. Samozrejme, tu už dochádza k určitým stratám v detailoch, no výsledky sú aj tak nadmieru dobré.

Samozrejme, fantastické sú aj nočné fotografie. Tu ale znovu zápasíme s predprodukčným softvérom – Huawei nás upozornil, že nočné fotografie by sa mali dramaticky zlepšiť. Vo viacerých totiž pozorujeme nižšiu úroveň detailov ako pri P20 Pro. Softvérová aktualizácia by to však mala vylepšiť.

Ukážky nočných fotografií.

Napriek tomu je možné dosiahnuť fantastické nočné fotografie. Tie vynikajú najmä svetelnosťou a reprodukciou farieb. Vynikajúci nočný režim nechýba ani tu. Znovu platí, že telefón udržíte v ruke aj pri 6-sekundovej uzávierke a dosiahnete skutočne krásne nočné fotografie.

Kiežby sme však čosi podobné mohli povedať o videu. To síce nepatrí k tým úplne najhorším na svete, no v takto špičkovom modeli by sme očakávali oveľa lepšie výsledky. Samotná kvalita videa je výborná. Ponúka krásne farby, znovu skvelý dynamický rozsah a množstvo detailov, ako aj výborný zvuk. Problém ale nastáva, keď sa začnete hýbať. Hoci už aj pri 4K videu pozorujeme stabilizáciu obrazu (konečne!), výsledok je veľmi kostrbatý.

Prakticky každý pohyb znamená rozostrenie, resp. vlnenie obrazu, a to najmä na krajoch záberu. O stabilizáciu sa tu stará umelá inteligencia, a tak predpokladáme, že tá sa môže zlepšiť aj softvérovou aktualizáciou. V nami testovanom modeli s verziou systému s koncovkou .113 však bola stabilizácia vo videu naozaj veľmi nepresná. Aj keď je vidieť, že obraz ako taký je stabilný, objekty na ňom jednoducho nevyzerajú prirodzene. Veríme ale, že tento neduh odstráni softvérová aktualizácia v budúcnosti.

Umelá inteligencia však nie je prítomná iba pri stabilizácii videa. Stretne sa s ňou aj pri samotných fotografiách, kde sa stará o rozpoznávanie fotenej scény a tomu prispôsobuje aj rôzne nastavenia. Teší nás, že vo viacerých scénach neboli zmeny nastavení tak drastické, ako pri P20 Pro. Okrem toho, AI teraz rozpoznáva oveľa väčšie množstvo objektov a scén, aj keď režimov prispôsobenia je iba niekoľko. Telefón teda rozpozná konkrétny objekt, no nastavenia sú rovnaké ako pri inom, podobnom objekte.

AI však v sebe ukrýva aj skutočne silné funkcie. Jednou z nich je super-macro, čo vám dovolí priblížiť sa k fotenému objektu na úroveň niekoľkých centimetrov. Škoda, že tento efekt sa musí aktivovať sám prostredníctvom AI, nie je možné ho spustiť manuálne. Ak ale funguje, výsledok je skutočne pôsobivý.

Ukážka super-macro záberu.

Okrem toho je po novom možné okrem fotografií oddeliť objekt od pozadia aj na videu. Aplikovať tu potom môžete rôzne filtre, ako rozmazané pozadie, oddelenie farieb a ďalšie. Tieto fičúry fungovali na naše prekvapenie pomerne dobre. Samozrejme, neboli stopercentné, no výsledky nás naozaj celkom prekvapili. Hoci ide o funkciu, ktorá nie je extrémne praktická, v mnohých prípadoch poteší svojou zaujímavosťou a spestrí vaše videá naozaj pôsobivými efektami.

Predná kamera má rozlíšenie 24MP. Ponúka známe fotografické režimy, ktoré ocení zrejme mladšia časť populácie. Čo sa týka kvality, ide o lepší priemer a s telefónom je možné spraviť skutočne pekné selfie, no pri našom testovaní nám trošku chýbala konzistencia. Veľmi pekná a ostrá fotografia bola často nasledovaná záberom s mäkšími hranami a chýbajúcimi detailami. Výsledok bol však takmer vždy dosť dobrý pre publikovanie na sociálnych sieťach, čo je zrejme pri selfie fotoaparáte dostatočné hodnotenie.

Ukážka selfie fotografie.

Celkovo tak fotoaparát hodnotíme na výbornú. Je schopný robiť krásne denné zábery, vynikajúce nočné fotky, problémové je iba video. Veríme ale, že toto je možné opraviť softvérovou aktualizáciou a konečne budeme môcť aj o smartfóne Huawei povedať, že je schopný konkurovať najlepším video-mobilom na trhu. Už teraz ale ide o jeden z najlepších fotomobilov na trhu, ktorý okrem veľmi praktických ohniskových vzdialeností objektívov ponúka aj skvelé funkcie v spolupráci s AI a množstvom režimov, ktoré v aplikácii fotoaparátu nájdete.

23.10.2018