MojAndroid

Počet používateľov mobilných smartfónov v minulom roku opäť stúpol a s tým logicky aj počet používateľov mobilných aplikácií. To znamená aj väčší príjem pre ich tvorcov. Podľa analytickej spoločnosti SensorTower bol príjem z oficiálnych obchodov Google Play a AppStore až o 17 % väčší než v roku 2018.

Príjem z AppStore je až o 85 % väčší než z Google Play

Podľa analýzy spoločnosti bol minulý rok celkový príjem z mobilných aplikácií a hier 83,5 miliárd dolárov. V roku 2018 bol príjem 71,3 miliárd dolárov. Hlavný podiel na tom má AppStore s príjmom 54,2 miliárd dolárov. Oproti roku 2018, kedy to bolo 46,6 miliárd dolárov, ide o nárast až o 16,3 %. Zároveň je to o 85 % viac ako bol príjem z obchodu Google Play v sume 29,3 miliárd dolárov. Spoločnosť Google ale môže tešiť fakt, že ide o 18,1% nárast oproti minulému roku. Kategóriou s najvyšším príjmom mimo hier bola v AppStore Zábava vďaka sume 3,9 miliardy dolárov. V prípade Google Play to bola kategória Sociálnych aplikácií s príjmom 686 miliónov dolárov, čo je oproti predošlému roku nárast o 32,4 %.

Príjmy z aplikácií 2019 AppStore Google Play

Rekordom bol aj počet prvých stiahnutí mobilných aplikácií, ktorý celkovo dosiahol 114,9 miliárd. To je oproti roku 2018 nárast o 9,1 % zo 105,3 miliárd stiahnutí. Väčšinu stiahnutí má na svedomí Google Play s počtom 84,3 miliárd stiahnutí. V prípade AppStore to bolo 30,6 miliárd. Na AppStore bola najsťahovanejšou kategóriou mimo hier kategória Foto a video s 2,3 miliardy stiahnutí. U Google Play to bola kategória Nástroje s 5,7 miliardy stiahnutí.

Počet stiahnutí aplikácií 2019 celkovo

Za hry sme najčastejšie platili in-app platbami

V mobilných hrách minuli používatelia oboch platforiem 61,7 miliárd dolárov. Oproti roku 2018, kedy to bolo 54,7 miliárd dolárov, je to nárast až o 12,8 %. Až 74 % celkovo príjmu tvorili platby priamo v aplikácii. Rok predtým to ale bolo dokonca 77 %. Majitelia iOS zariadení minuli v hrách 33,2 miliárd dolárov a používatelia Android zariadení 24,7 miliárd dolárov. Hry tvorili 68 % príjmov na platforme iOS a 85 % príjmov na platforme Android. Najúspešnejšou hrou z pohľadu zárobku bola v AppStore hra Honor of Kings od štúdia Tencent s príjmom 1,43 miliárd dolárov celosvetovo. V Google Play to bol titul Lineage M od NCSOFT s príjmom 691 miliónov dolárov.

Príjmy z hier 2019 celkovo

Počet prvých stiahnutí mobilných hier dosiahol na oboch platformách 42,1 miliárd. Oproti predošlému roku to je nárast o 6,4 %. Hlavný podiel má na tom Google Play s 32,8 miliardy stiahnutí, čo je 78 % z celkového počtu. Najsťahovanejšou hrou bola Garena Free Fire. Na AppStore s 9,2 miliardy stiahnutí to bol akčný titul Call Of Duty: Mobile.

Počet stiahnutí hier 2019 celkovo

App Store vs. Google Play a ich tržby

V porovnaní App Store vs Google Play vedie v počte stiahnutí jednoznačne obchod od Googlu. Používatelia Androidov sťahujú viac aplikácií aj hier. To je ale pochopiteľné, zariadení s Androidom je vo svete podstatne viac.

Keď sa ale pozrieme na štatistiky platených aplikácií a hier, tam je situácia opačná. V minulosti sme publikovali článok, ktorý porovnáva tržby Google Play a App Store z pohľadu tržby na stiahnutú aplikáciu. V tejto kategórii vedie Apple. Používatelia iPhonov jednoducho nakupujú aplikácie častejšie.

 

Dôvodov je viacero. V prvom rade, kúpna sila majiteľov iPhonov je celkovo vyššia ako majiteľov Androidov. Apple predáva len drahé zariadenia, zatiaľ čo Android smartfón kúpite aj za cenu pod 100 eur. Toto sa pravdepodobne premieta aj do nákupov aplikácií a hier. Ďalším dôvodom môže byť, že niektoré bezplatné aplikácie v Google Play sú v App Store platené.

Náš tip
Najlepšie slovenské Android aplikácie za mesiac (1/2020)
16.1.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+