Asi sa už každému, kto hráva hry na smartfóne stalo, že ho hra upozornila, aby si ju zase po krátkej prestávke zahral. Dosť zaujímavý spôsob ako sa dostať do podvedomia používateľov. No niekoľko firiem už v tomto čase začalo pracovať na novom spôsobe otravovania. Ak si raz odinštalujete nejakú aplikáciu, bude vás môcť po čase (na vývojárov povel) notifikovať, aby ste si ju nainštalovali znovu.
Fungovanie systému notifikácií na opätovné inštalovanie
Ak sa pýtate, ako to vlastne môže celé fungovať, je to pomerne jednoduché. Predstavte si, že si nainštalujete nejakú aplikáciu (alebo hru) od vývojára, ktorý má zapnuté notifikácie na odinštalovanie. Medzi takéto patria diela spoločností ako Adjust, AppsFlyer, CleverTap, MoEngage a Localytics.
Po čase vás aplikácia omrzí a odinštalujete ju. To odošle upozornenie jej vývojárovi. Na základe tohto na vás môže spustiť spŕšku upozornení, aby ste si jeho aplikáciu nainštalovali znovu. Otravnejšia už môže byť asi len reklama na vianočné zľavy v Alze.

S potleskom sa to nestretlo
Je úplne prirodzené, že niečo ako toto sa nestretlo s pozitívnou reakciou. Sledovanie používateľov a otravovanie reklamami na inštaláciu niečoho, čo nechcú, asi nie je dobrá taktika. Navyše sa aj niekoľko firiem postavilo proti tomuto, takže sa teraz vývojári rozdelili na dva tábory.
A čo vy? Otravovali by vás notifikácie tohto druhu? Zvážili by ste znovu inštaláciu po opätovných upozorneniach? Napíšte nám to dole do diskusie.
Ďalšie články k téme: