MojAndroid

Sledovanie používateľov bolo vždy niečo kritizované, napríklad ak išlo o sociálne siete. Siete však nie sú jediní, kto sleduje svojich používateľov. Google v spolupráci s niekoľkými firmami ako Mastercard sledovali offline platby uskutočnené debetnými a kreditnými kartami.

Všetko pekne potajomky

Trvalo to štyri roky, no predsa sa Google a Mastercard dohodli. Prínos pre Google to síce bol, no za to pre držiteľov kariet Mastercard (a iných) to prínosom zrovna nie je. O čo ide?

Niekoľko miliónov sa zaplatilo za to, aby mal Google prístup k údajom z kreditných a debetných kariet, ako aj ich použitie v kamenných obchodoch. Nový majiteľ všetkých predaných dát ich potom zhrnul do nástroja, ktorý nazval “Store Sales Measurement” (niečo ako “meranie predaja”). Ľudia, alebo skôr firmy, ktoré tento nástroj mohli použiť tak zistili, či a v akej miere sa ich online reklamy naozaj oplatili a ľudia si na ich základe kúpili prezentovaný produkt. Prirodzene o existencii takéhoto systému nebol varovaný ani jediný používateľ kariet od Mastercard.

Google v spolupráci s Mastercard získal prístup k údajom platobných kariet, aby lepšie analyzoval úspešnosť reklám
Google v spolupráci s Mastercard získal prístup k údajom platobných kariet, aby lepšie analyzoval úspešnosť reklám

Mastercard nie je jediný

Vlani, pri predstavení Store Sales Measurement, sa Google vyjadril, že má prístup k 70 percentám údajov o kartách vrámci Spojených Štátov Amerických. Štatistiky však hovoria, že debetné a kreditné karty spoločnosti Mastercard tvoria v USA len 25 % všetkých platobných kariet. Napriek tomu, že Google nemenoval svojich partnerov, možno rátať s tým, že Mastercard nie je jediný.

Ďalej sa vyjadril, že “nemá prístup k žiadnym osobným údajom z platobných kariet” a “Google používatelia majú možnosť kedykoľvek sa odhlásiť z programu offline sledovania”. Otázkou zostáva, či o ňom vôbec vedia.

A nie je to poprvýkrát

Už v roku 2014 Google načal biznis prepájania online reklám a kamenných obchodov. Vďaka službe Mapy Google vedel notifikovať obchodníkov o úspešnosti reklám. Informoval ich, či si zákazník, ktorý nakupoval v kamennom obchode, prezrel pred nákupom niektorú z reklám.

Mastercard sa ku kauze nevyjadril. Hovorca však poprel akékoľvek poskytovanie, či zhromažďovanie súkromných a citlivých údajov.

Ďalšie články k téme:

Náš tip
Facebook vás sleduje, aj keď ho nepoužívate. Pozrite sa, ako to môžete vypnúť

Náš tip
Mastercard verí smart hodinkám. V budúcnosti majú nahradiť peňaženku

4.9.2018
Zdroj: The Next Web

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+