MojAndroid

Systém Android je z hľadiska trhového podielu ďaleko pred konkurenčným iOS. Viac ako tri štvrtiny všetkých používateľov smartfónov z celého sveta používa práve systém zeleného robota. Obchod s aplikáciami od spoločnosti Google, ktorý nesie názov Obchod Play, je teda vďaka tomu taktiež dostupný na viacerých zariadeniach než App Store od Apple. Napriek tomu však druhý menovaný pravidelne generuje omnoho vyššie zisky.

Stále míňame menej

Inak tomu nebolo ani v prvej polovici tohto roka, kedy používatelia systému iOS míňali vo svojom obchode s aplikáciami až 1,8-násobne viac peňazí ako používatelia Androidu. Podľa najnovších štatistík spoločnosti Sensor Tower zarobil App Store od januára do júna 25,5 miliardy dolárov (22,65 miliardy eur). Minulý rok v rovnakom období zarobil tento obchod 22,6 miliardy dolárov (20,07 miliardy eur), takže si teraz prilepšil o 13,2 %. Aj keď zisky App Storu stúpli, počet inštalácií appiek klesol o 1,4 percenta.

Celkovo bolo v prvom polroku na jablčné telefóny nainštalovaných viac ako 14,8 miliardy aplikácií. Na telefóny s Androidom ich pritom bolo nainštalovaných až 41,9 miliardy. To ale neznamená, že používatelia Androidov sú pri sťahovaní appiek aktívnejší. Vyšší počet stiahnutí je totiž spôsobený práve tým, že systém od Googlu je rozšírenejší ako ten od spoločnosti Apple. Naďalej ale platí, že iOS používatelia sú ochotnejší si za aplikácie priplatiť. Obchod Play totiž zarobil “len” 14,2 miliardy dolárov (12,61 miliardy eur).

Môže za to fakt, že väčšina aplikácií nainštalovaných na tento systém v prvej polovici tohto roka, bolo k dispozícii zdarma. Treba ale povedať, že tak ako si oproti minulému roku prilepšil App Store, si prilepšil aj Obchod Play. Jeho medziročný skok predstavuje až 19,6 %. Nemalý podiel na tržbách oboch týchto digitálnych obchodov nesú aj hry. Za tie sme ochotní míňať viac ako minulý rok. Oba konkurenčné tábory na ne od januára do júna tohto roka zaplatili spolu cez 29,6 miliardy dolárov (26,29 miliardy eur).

8.7.2019
Zdroj: AppleInsider

+