Len pred niekoľkými dňami sme vás informovali o tom, že Facebook začne používať cielené reklamy. Ide o moderný spôsob zobrazovania reklám na základe histórie vášho prehliadania, čo v praxi znamená asi toľko, že ak v internetovom obchode prezeráte katalóg s novými televízormi, na Facebooku sa vám do niekoľkých minút až hodín zobrazí reklama na nový televízor. Podobné reklamy fungujú už dlhšie v systéme Google AdWords. Ak ale nesúhlasíte s tým, aby stránky pristupovali k údajom vášho prehliadania a aby vám na základe týchto údajov zobrazovali reklamu, máme pre váš riešenie. Dnešný návod je určený tak pre prehliadač vo vašom počítači, ako aj v Android a iOS zariadení.
Ako vypnúť cielené reklamy na PC
Na vypnutie histórie prehliadania na počítači musíte navštíviť stránku digitálnej reklamnej aliancie. Tam si v tabuľke zvoľte, ktoré spoločnosti budú mať zamedzený prístup k údajom vášho prehliadania a voľbu potvrďte tlačidlom Submit your choices nižšie. Chvíľu počkajte, kým sa stránka obnoví a celý proces by mal byť na konci.
Ako vypnúť cielené reklamy na mobilných zariadeniach s Androidom
Vo vašich Android smartfónoch a tabletoch hľadajte aplikáciu Nastavenia Google. V nej kliknite na Reklama > Deaktivovať reklamy založené na záujmoch. Týmto deaktivujete cielené reklamy zobrazené vo vašom mobilnom zariadení. Pre vypnutie takýchto reklám na všetkých zariadeniach musíte tento postup vykonať na každom jednom z nich.
Ako vypnúť cielené reklamy na mobilných zariadeniach s iOS
Tu je deaktivovanie cielených reklám rovnako jednoduché. Prejdite do Nastavenia > Súkromie > Reklamy (Obmedzenia) > Zamedziť cielené reklamy (Limit Ad Tracking). Rovnaké nastavenia platia pre iPhone aj iPad.