Začiatkom septembra sme sa vás pýtali, aké máte skúsenosti s reklamáciami vašich smartfónov. Ukázalo sa, že naozaj mnohí používatelia smartfónov už majú skúsenosti s nejakou poruchou alebo závadou, pričom každý riešil situáciu inak.
Väčšina už opravu riešila
Prostredníctvom dotazníku, v ktorom ste odpovedali na rad jednoduchých otázok, sme sa dopracovali k skutočne veľmi zaujímavým štatistikám. Do ankety Najlepší servis sa totiž zapojilo až 4 669 čitateľov, vďaka čomu máme k dispozícii naozaj veľmi zaujímavé štatistiky. Napríklad sme zistili, že takmer 80 % z vás už má za sebou nejakú poruchu na svojom smartfóne. Veľmi zaujímavo vyzerajú aj štatistiky značiek smartfónov, ktoré sa vám pokazili.
Najčastejšia závada pritom nie je nijako prekvapujúca – až tretina všetkých opráv prišla v dôsledku pokazeného či poškodeného displeja, ďalších 10% tvorili problémy s dotykovou plochou, čo tiež patrí k chybám displeja. Veľa problémov ale bolo tiež softvérových a nevyhýbajú sa vám ani pokazené hardvérové tlačidlá.
Výber servisu nie je jednoduchý
Pýtali sme sa vás aj na to, podľa čoho ste si vyberali servis, v ktorom ste danú závadu riešili. Tretina z vás si servis vyberá podľa lokality a takmer polovica z vás nemala pri riešení opravy vôbec na výber.
Okrem toho ste sa s nami podelili aj o to, v ktorom servise ste svoje problémy riešili. Zaujímavé sú štatistiky mimozáručných opráv, kde ste využili služby servisov nasledovne:
- Autorizovaný servis výrobcu – 23,4 %
- FixServis.sk – 13,3 %
- Mobil-Servis.sk – 9,9 %
- Mobilovo.sk – 9,6 %
- mobilonline.sk – 9,1 %
- ostatné možnosti – 34,7 %
Ďalej ste už dotazník vypĺňali podľa toho, ako ste svoje problémy riešili. Tu nás najväčšmi zaujalo porovnanie doby, ktorú ste strávili čakaním na vyriešenie závady. V tomto smere výrazne dominujú servisy tretích strán.
Našli sa však aj takí, ktorí sa na žiaden servis vôbec neobrátili. Vaše dôvody pre to sú rôzne a zároveň aj riešenia problémov so smartfónom. Viac než polovici takýchto používateľov sa zdala takáto oprava drahá. Mnohí jednoducho nechceli na opravu čakať, alebo nepoznajú žiadne servis v okolí. Zaujímavý je aj údaj z pravého grafu, ktorý hovorí o tom, že vyše polovica týchto poškodení ešte stále nie je opravená a používatelia s nimi žijú naďalej. Každý piaty používateľ si však telefón opravil sám a približne 10 % ľudí pozná takéhoto šikovného domáceho majstra vo svojom okolí.
Aké máte skúsenosti so servismi vy? Napíšte nám do komentára.
Výsledky súťaže a meno výhercu nájdete v článku Najlepší servis: Poznáme výhercu smartfónu Xiaomi Redmi Note 5!