Google blokuje reklamy obsahujúce produkty spájané s koronavírusom

Od vypuknutia pandémie koronavírusu sa začalo na internete objavovať veľké množstvo e-shopov, ktoré boli vytvorené len preto, aby predávali rúška, dezinfekcie a rukavice. Skrátka s vidinou rýchleho zisku. Google si je vedomý situácie a preto blokuje reklamy s takýmito produktami. Je to tiež aj z toho dôvodu, že e-shopy predávajúce tieto produkty nie sú veľmi dôveryhodné.

V Google začali monitorovať správanie zadávateľov reklám, ktorí sa snažili vyťažiť z krízy. Využívali taktiky, ako prestrelené ceny, nesprávne tvrdenie o kvalite produktu a iné. Niektorí predajcovia sa nechovali eticky a objednávky neposielali i keď peniaze prijali. Google taktiež vyčlenil tím ľudí na vytvorenie algoritmu, ktorý bude takéto pochybné reklamy blokovať. Odstránili desiatky miliónov reklám, ktoré sa dopustili vyššie spomínaných chýb. Ak sa vám to zdá byť veľa, Google v roku 2019 zablokoval 2,7 miliárd reklám, to je asi 5000 reklám za minútu.

Google každú minútu blokuje reklamy, ktoré porušujú ich pravidlá

Google blokuje aj tie reklamy, ktoré sú zamerané na citlivé dáta používateľov

Ak sa niekto snaží získať citlivé dáta používateľa pod inou zámienkou akú prezentuje, hovoríme tomu phishing. Google za minulý rok spomína vysoký počet prípadov, kedy útočníci cielili na ľudí, ktorí si chceli obnoviť pas. V zahraničí je to možné urobiť cez internet a podvodníci preto okopírovali oficiálne stránky. Cieľom bolo získanie údajom z občianskeho preukazu alebo čísla kreditných kariet.

Ďalší spôsob, ktorý môže byť známy aj vám, sú podvodné hlásenia, ktoré sa tvária ako chyby alebo upozornenia na chybu v systéme. Niečo ako “Máte v zariadení vírus” a podobné reklamy. Tvorcom týchto reklamám išlo hlavne o to, aby ste na ne klikli a zvyčajne sa nesnažili získať osobné údaje. Avšak teoreticky mohli viesť až k infikovaniu zariadenia malvérom. Keďže sa takéto reklamy opakujú, Google bol schopný vytvoriť algoritmus na ich efektívne odchytávanie.

Posvietili si aj na online pôžičky

Technológie sa prispôsobujú modernej dobe – trend je, že ľudia začínajú svoje finančné záležitosti riešiť online. Google sa stretol s tým, že podmienky poskytovania pôžičiek majú občas zavádzajúce riadky. Aby sa predišlo pochybeniam, vytváranie reklám je sprístupnené len tým, ktorí uvedú všetky poplatky spojené s poskytnutím pôžičky. Napriek tomu, len v tejto oblasti Google minulý rok zablokoval 9,6 milióna reklám.

Ku koncu roka 2019 Google zaviedol certifikačný program pre správcov dlhov. Týmto spôsobom chce pomôcť ľuďom pri dohadovaní podmienok medzi veriteľmi a dlžníkmi. Používatelia tohto typu služieb sú totiž veľmi zraniteľní, a tak je tu celkom logická snaha o vytvorenie bezpečného prostredia. Potrebný certifikát môžu získať len tí jedinci, ktorí majú vo svojom štáte oficiálne povolenie na vykonávanie takýchto služieb. Keďže sa Google snaží certifikačný program rozširovať do viacerých krajín, je možné, že sa ho časom dočkáme dočkáme aj my.

Videli ste už nášho Nákupného poradcu? Poradíme vám, ktoré mobily do 500€ vybrať alebo ktoré autonabíjačky sú tie najlepšie na cesty.

Disqus Comments Loading...