Sieť videí YouTube je centrom zábavy, ale aj informácií. Dokazujú to mnohé oficiálne účty spoločností, ktoré sú detailne spracované tak, aby si užívatelia mohli prezrieť najnovšie videá, najzaujímavejšie príspevky či rôzne playlisty, ktoré spájajú videá s podobným obsahom. Pre užívateľov je potom navigácia jednoduchšia a trávia viac času prezeraním videí od jedného autora. Sociálna sieť Facebook už v minulosti ukázala, že chce konkurovať sieti YouTube a predstavila niekoľko noviniek, ktoré sa týkajú práve nahraných videí. Spoločnosť teraz spravila ďalší krok a nové funkcie ponúka všetkým spoločnostiam, ktoré využívajú Facebook na propagovanie svojho obsahu.
Nové funkcie sú zatiaľ iba v testovacej fáze a využíva ich iba niekoľko spoločností. Portál TechCrunch spozoroval nový dizajn na stránke ABC News, kde je jasne vidieť zaujímavé videá, ako aj rôzne playlisty. Tieto funkcie by pre ostatné stránky mali byť sprístupnené už čoskoro. V čase písania tohto článku používa stránka ABC News opäť starý dizajn sekcie, kde sa zobrazí jednoduchá mriežka s chronologicky zobrazenými videami. Ak by ale aj ďalšie spoločnosti začali používať nové funkcie, pre mnohých užívateľov by bolo oveľa jednoduchšie pozrieť si videá priamo na Facebooku.
Uvidíme, aký dopad budú mať tieto funkcie na návštevnosť siete YouTube, ako aj na celkové fungovanie Facebooku. Sociálna sieť prechádza v poslednej dobe veľkými zmenami, pričom Marka Zuckerberga a spol. určite neteší pokles návštevnosti teenagerov, ktorý sa v posledných rokoch zvýraznil. Možno aj preto sa spoločnosť zameriava na iné funkcie, ktoré zaujmú širšie spektrum publika. Vylepšenie práce s videami by znamenalo motiváciu aj pre samotné spoločnosti, aby venovali čas uploadovaniu na servery Facebooku. Je teda jasné, že už nie iba Twitter či Google+ sú priamymi súpermi Facebooku. Ak chce ale spoločnosť uspieť ako sieť určená aj na šírenie videí, bude musieť zaviesť ešte mnohé ďalšie zmeny, keďže sieti YouTube patrí v tomto smere stále jednoznačné prvenstvo.
Zdroj: TechCrunch