Facebook je stále najväčšou sociálnou sieťou a iba ťažko by to niekto mohol spochybniť. V poslednom období sú ale populárnejšie mnohé iné služby a sociálne siete, ktoré ukrajujú z koláča giganta. Najzaujímavejšou skupinou užívateľov sú pre Facebook tínedžeri a mladiství vo veku od 13 do 17 rokov. Práve v tejto skupine užívateľov však záujem o Facebook stále klesá, čo potvrdili aj najnovšie prieskumy.
Tie isté prieskumy zistili, že v roku 2012 používalo Facebook až 95% všetkých opýtaných v tejto vekovej kategórii. O rok neskôr to bolo 94% a tento rok je to už iba 88%. Počas toho istého obdobia stúpla popularita sociálnej siete Twitter o 2%, čo síce nie je veľa, no rastúca tendencia je niečo, čo môže Facebook svojmu konkurentovi iba závidieť. Jedným z hlavných dôvodov, prečo tínedžeri prestávajú používať sieť, sú zvýšené obavy o svoje súkromie. Facebook síce ponúka rozsiahle nastavenia, pomocou ktorých je možné zabezpečiť si súkromie do posledných detailov, no tieto nastavenia sú veľmi komplexné a často neprehľadné.
Tomuto trendu určite pomáha aj osveta šíriaca sa naprieč internetom, ktorá upozorňuje na potenciálne hrozby krádeže identít či iných nelegálnych aktivít. V aktuálnom prieskume iba 9% opýtaných označilo Facebook za bezpečný, pričom sieť Pinterest takto označilo až 30% užívateľov. Tieto informácie nie sú úplne nové a v poslednom období sa objavili ďalšie štúdie, ktoré naznačujú rovnaký trend. Podobná štúdia prednedávnom ukázala, že Facebook medzi tínedžermi už nie je viac cool. Iný prieskum medzi užívateľmi od 13 do 19 rokov zasa ukázal oveľa väčší pokles popularity, konkrétne zo 72% na 45% v období od jari do jesene 2014.
Ťažko povedať, čo je dôvodom tohto trendu. Môže ísť aj o to, že Facebook je na trhu už pomerne dlho a opadol začiatočný enormný záujem užívateľov. Klesajúcemu záujmu užívateľov určite pomáha aj množstvo zaujímavých alternatív. Facebook síce je stále najrozšírenejšou sociálnou sieťou na svete, no iné služby ako Twitter, Instagram, Google+ či Pinterest ponúkajú mnohé iné funkcie a spôsoby prezentovania sa. Niektoré štúdie pritom naznačujú, že mnohí užívatelia, ktorí prestávajú používať Facebook, si obľúbili práve sieť Instagram či komunikačný nástroj WhatsApp. Obe tieto služby však patria spoločnosti Facebook, takže pokles užívateľov na hlavnej sociálnej sieti nemusí Marka Zuckerberga a spol. až tak veľmi mrzieť.
Zdroj: Bloomberg Businessweek via The Verge
dovodom hlavne je to ze sa meni generacia…ja by som si napriklad ako 15 rocny nezakladal ucet na socialnej sieti, kde ucty maju zriadene moji rodicia skor ako ja :D
Niet sa co cudovat, tinedzerom saci Messenger bez reklam, na facebook uz chodit nemusia, reklami neuvidia…
Facebook si za to moze sam aj s celym jeho vnutenym Messengerom…
Najlepšia správa dňa :3
Jediná a hlavná vec prečo využívam facebook je kvôli našej triednej skupine, na chat tu mám predsa ten ich messenger/viber, viac mi netreba.
aj tak v dnesnej dobe maju vseci hangouts ale ludia to nepouzivaju nevedia o tom a je to ovela lepsie ako facebook ….toho sa chcem zbavit uz tam nedavam fotky ani nic nove len chatujem cez messenger
uz i ja ho prestavam pouzivat uz pouzivam len messenger
Já tam taky skoro nechodím, vadí mě reklamy, za to budoucnost vidím v G+ ,má dost funkcí, je to samé co fb a je to bez reklam
AdBlock ti asi nic nehovori… poor you…
omyl, mam ho, ale jsou tam i reklamy jako placené příspěvky
čo tak to pridať do AdBlocku manuálne ? reklamu som už nejaký ten polrok a viac nevidel pri spustenom adblocku
G+ nema buducnosť…