Heslo je jasné. Nechcete reklamy? Plaťte. Pravdou je, že na sociálnych sieťach reklamy len a len pribúdajú. Cieľom každej firmy je samozrejme zisk a sociálne siete žijú práve z reklám. To znamená, že čím dlhšie je používateľ online, tým viac reklám sa mu zobrazí a tým je tržba vyššia. To sa však nemusí páčiť všetkým. A práve pre nich je tu novinka – predplatné Facebooku a Instagramu.
O tom, že predplatné príde, sme už vedeli, hovorilo sa o tom. Teraz však informáciu oficiálne potvrdila aj spoločnosť Meta, ktorej obe sociálne siete patria. Predplatné bude dostupné v krajinách Európskej únie, vrátane Slovenska.
Koľko stojí predplatné Facebooku a Instagramu?
Pre tých, ktorí nechcú platiť, zostávajú obe sociálne siete zadarmo s reklamami. Výška predplatného je nastavená na 9,99 € mesačne pre webové rozhranie alebo 12,99 € pre smartfóny. Predplatné sa automaticky aktivuje na obe sociálne siete, nie je potrebné riešiť ho osobitne.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Obľúbená četovacia Facebook aplikácia končí. Prečo?
- Ďalšia falošná súťaž na Facebooku a čarovné slovíčko “hotovo”
- Takto nás podvodníci skúsili oklamať na Instagrame. Nenechajte sa nachytať
Do 1. marca budúceho roka táto výška predplatného pokryje všetky účty, ktoré vlastníte. Po tomto dátume bude potrebné za každý účet navyše platiť 6 alebo 8 eur mesačne (web/mobilné zariadenie).
Prečo prichádza spoplatnenie?
Meta vo svojom vyjadrení uvádza, že internet s reklamami je veľmi dôležitý, pretože umožňuje používateľom jednoduchšie sa dostať k produktom, ktoré ich zaujímajú. Na druhej strane, tento spôsobom môže významne pomôcť menším firmám dostať sa na trh a začať zarábať. Avšak regulácie Európskej únie hovoria o tom, že samotný používateľ sa musí rozhodnúť, či môže sociálna sieť zbierať jeho osobné údaje a využívať ich na personalizovanú reklamu. Ak to nechce, musí mať tú možnosť.
Avšak nemôže to byť zadarmo, pretože tým by sa výrazne znížili príjmy spoločnosti Meta. A práve z tohto dôvodu prichádza predplatné. Používateľ sa tak môže jednoducho rozhodnúť či akceptuje výšku predplatného a reklamy mať nebude, prípadne sa zmieri s reklamami. Ak mu nevyhovuje ani jedna možnosť, sociálne siete používať nemusí.