Spoločnosť ASUS už nejaký čas prináša svojim zákazníkom smartfóny, ktoré sa líšia od tých bežných už z diaľky. Jednou odnožou smartfónov spoločnosti sú aj herné “gamingové” telefóny. Tie sa okrem dizajnu odlišujú od klasických najmä ich parametrami. Takmer vždy v nich nájdeme výkonné procesory, špičkové grafiky alebo profesionálne displeje s vysokou obnovovacou frekvenciou. My sme sa pozreli na to, aké je to vlastniť herný telefón. Toto je recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Edition.

Recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Editon: Cena, dostupnosť a konkurencia

Batman verzia signalizuje, že pôjde o špeciálny smartfón. Ide totiž o akúsi limitovanú edíciu, ktorú nie je vôbec jednoduché zohnať. Aj samotný vyhľadávač Heureka nám ukáže len jeden obchod, v ktorom si smartfón viete kúpiť. V tom momentálne stojí takmer 900 €, čo ho radí medzi prémiovejšie zariadenia.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Asus ROG Phone 6 Batman edition

Ako konkurenciu tomuto smartfónu môžeme určiť aj vlajkové lode ako Samsung Galaxy S23 Ultra či iPhone 15 Pro, ktoré sú na tom cenovo veľmi podobne. Medzi hernými smartfónmi sa mu ťažko hľadá schopný konkurent. Spomenúť môžeme napríklad Black Shark 5 Pro, ktorý vyšiel už v 2022 a má zabudovaný Snapdragon 8 Gen 1 a 4 650 mAh batériu.

Balenie Batman Edition

Smartfón prichádza zabalený v nádhernom polystyrénovom kufríku. Ten hodnotím pozitívne, no na druhú stranu má v sebe vyrezané miesta pre jednotlivé časti a vy ho tak nemôžete použiť na nič iné ako na okrasu. Vo vnútri potom nájdeme hneď niekoľko neštandardných vecí.

Ako prvé môžeme spomenúť nabíjací adaptér. Ten sa dnes už v baleniach veľmi nenachádza, aj preto jeho prítomnosť dosť potešila. Ďalej tu nájdeme aj nabíjací kábel, dokumentáciu so špeciálnou ihličkou na výber SIM karty, či dokonca aj svetlo v štýle Batmana. To dokáže premietať na stenu dva obrazce s dizajnom Batmana. Fajn vec ale nie veľmi využiteľná.

Recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Editon: Aké vychytávky prináša herný smartfón?

Ako prvé zaujme jeho dizajn. Na zadnej strane nájdeme aj podsvietené nápisy ako Dare to play, ROG, či Batman edition. Tie svietia vždy, keď si zapnete hry a smartfón sa vám prepne do špeciálneho herného režimu. V tom sa navýši výkon na maximum alebo podľa potreby a náročnosti hier. Špecialitou sú dve dotykové tlačidlá s haptickou odozvou, ktoré sa nachádzajú na pravej hrane smartfónu.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Dotykové tlačidlá na Asus ROG Phone 6 Batman edition

Tie sú využiteľné asi iba pri hraní hier, no na to predsa je ten telefón stavaný. Po ich aktivovaní si na samotnom displeji môžete vybrať, kde bude ich stlačenie reagovať. Na displeji sa vám priamo zobrazia červená a modrá gulička, ktorú si posuniete podľa potreby.

Následne stlačenie tlačidla vyvolá reakciu, a vy tak namiesto dvoch tlačidiel naraz viete stlačiť až štyri. To môže byť veľkou výhodou najmä pri online strielačkách, kde proti vám stoja súperi, ktorí takúto výhodu nemajú.

Výkon pri hrách

Smartfón sme ako prvé podrobili benchmarkom AnTuTu. V tých si ROG Phone viedol veľmi dobre, keď dosiahol skóre v priemere okolo 1 220 000 bodov, čím zanechal za sebou nejedného konkurenta. Hry si môžete zahrať aké len chcete, no smartfón má svoje preferencie.

Sám vám v špeciálnom menu ponúkne hry, pri ktorých vyťažíte z telefónu najviac. Najmä z jeho obnovovacej frekvencie, ktorá dosahuje až nereálnych 165 Hz. Často však ide o veľmi primitívne hry, ktorých cieľom je len získať vyššie skóre a robiť to isté dookola. Pri 165 Hz hrách vám ponúka napríklad taký Subway Surfer. Skúsili sme si ho a môžeme povedať, že išlo o veľmi plynulé hranie, no oproti 120 Hz displejom je ten rozdiel naozaj “na oko” minimálny.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Asus ROG Phone 6 Batman edition

Väčšina kvalitných hier je však zameraná na hranie v polohe na šírku. Tu sme si vyskúšali napríklad taký Asphalt či PUBG Mobile. Práve druhú spomínanú hru sme si v nastaveniach mohli nastaviť na najvyššiu obnovovaciu frekvenciu a najvyššiu dostupnú grafiku. ROG Phone to bravúrne zvládol. Výrazne pri behaní, mierení a strieľaní pomohli aj dve haptické tlačidlá na vrchu, no ťažšie sa na ne zvykalo.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Asus ROG Phone 6 Batman edition

Stačilo totiž položiť prst omylom na vrchnú stranu telefónu a tlačidlo automaticky reagovalo na dotyk. Vyvarovať sa tak nechceným výstrelom alebo neštandardným pohybom bude na začiatku pre každého veľkou výzvou. Celkom pomohli aj väčšie okraje smartfónu, ktoré zabránili nechceným dotykom, no nepôsobia vôbec najmodernejšie. Myslím si, že aj s menšími okrajmi sa dá pohodlne hrať bez nechcených dotykov. Na druhú stranu tak možno spoločnosť ušetrila na nákladoch, keďže práve hrubšie rámiky bývajú doménou lacnejších modelov.

Pri niektorých hrách ma prekvapilo, že sa grafika automaticky v nastaveniach hry vybrala tá najnižšia, rovnako ako aj fps. Na začiatku som nechápal ale pri druhej hre s takýmto trendom som zistil, že to asi bude robiť častejšie. Stačí to tak raz nastaviť a pri budúcom spustení sa vám to už stávať nebude.

Recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Editon: Parametre

Rozmery 173 x 77 x 10,4 mm
Hmotnosť 239 gramov
Displej AMOLED, 6,78″, 2448 x 1080 pixelov, 165 Hz
Operačný systém a nadstavba Android 12
Čipset MediaTek Dimensity 9000+ (4 nm)
RAM 12 GB
Úložisko 256 GB
Fotoaparát 50 MP, f/1.8 (hlavný)
13 MP, f/2.2 (ultra-širokouhlý)
5 MP, f/2.4 (makro)12 MP (selfie)
Kapacita batérie 6 000 mAh
Výkon nabíjania 65 W

Záverečné hodnotenie

Ťažšie sa mi smartfón hodnotí, pretože nie je určený pre mňa ako koncového používateľa. Ja od smartfónu potrebujem kvalitný systém, výborné fotoaparáty, prispôsobiteľnosť a jednoduchosť systému, a tiež pekný moderný dizajn. Väčšinu týchto parametrov ROG Phone 6 spĺňa, no v niektorých by som musel robiť kompromisy. Mňa celkovo tento dizajn nejako neuchvátil a pre moju vekovú kategóriu môže pôsobiť až moc detsky.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Asus ROG Phone 6 Batman edition

Na druhej strane mi pri bežnom používaní mierne vadila aj veľká brada, ktorá tento telefón vracia späť do 2017-teho roku. Ale hovorí sa nesúď knihu podľa obalu, a tak budem túto jeho stránku ignorovať. V takom prípade ide o veľmi dobrý smartfón s vysokým výkonom a špeciálnym prispôsobením pre hranie hier. Poteší aj umiestnenie mikrofónov, ktoré potom neblokujete rukami pri držaní na ležato.

Celý dizajn je zameraný na populárnu postavu Batmana, čo je určite veľké plus pre fanúšikov. Pre bežného používateľa zaujímavé, no nič špeciálne. Rovnako budem možno kritickejší k samotnému baleniu, v ktorom táto edícia prichádza. Veľmi pekný kufrík v sebe má výrezy na jednotlivé komponenty, čo je podľa mňa škoda. Jednotlivé časti balenia tak vo vnútri nelietajú a nebúchajú sa o seba, no v takomto prípade stráca pekný kufrík svoj úžitok a vy si ho tak môžete uložiť niekam do skrine, kde bude zaberať miesto a zbierať prach.

Asus ROG Phone 6D Batman edition
Asus ROG Phone 6 Batman edition

V extrémnejšom prípade ho vyhodíte pre nedostatok miesta. Ideálne by pre mňa bolo, keby si môžete vnútorné časti vytiahnuť a používať ho neskôr ako napríklad obal na drona, prípadne iných zariadení. Celkovo však ROG Phone 6 Batman Edition hodnotím pozitívne a ak ste vášnivý hráč, mali by ste ho vyskúšať. Toto bola naša recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Edition.

Recenzia Asus ROG Phone 6 Batman Editon: Galéria

Náš tip
Ekofón je lacný jednoduchý telefón zo Slovenska. Ako funguje a pre koho je určený?