MojAndroid

Infotainmenty a navigácia v nových vozidlách sa neustále vylepšujú. Avšak dosiahnuť kvalitu Waze či Google máp je nesmierne náročné. Našťastie tu máme funkcionalitu Android Auto, s ktorou to pôjde bez väčších problémov. Android Auto dnes už ponúka takmer každé moderné vozidlo.

Opel Mokka-e zvládol aj cestu do Chorvátska

Ja som mal možnosť funkciu otestovať s elektrickým Opel Mokka-e. Tento elektromobil som už raz požičaný mal, a to počas minulého leta. Vybral som sa na ňom na dovolenku do Chorvátska.

Aj napriek tomu, že ide o vozidlo so skromnejšou kapacitou batérie, ktoré je určené primárne do mesta, cesta bola mimoriadne pohodlná a bezproblémová. Kompletné zhrnutie cesty si môžete prečítať v článku Elektromobilom Opel Mokka-e do Chorvátska. Ako obstál? na našom sesterskom portáli MôjElektromobil.sk.

Opel Mokka-e | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Slušný infotainment

Opel Mokka-e ponúka vlastný systém, ktorý samozrejme obsahuje aj navigáciu s mapovými podkladmi. Navigačné pokyny si dokonca môžem nechať zobraziť aj na displeji za volantom, a to úplne plnohodnotne. Ako som už spomínal, vstavaná navigácia ani zďaleka nedosahuje kvality riešení v smartfónoch, chýbajú tu napríklad viaceré body záujmu a podobne. Avšak samotné navigovanie je bezproblémové a môžete sa naň spoľahnúť.

Opel Mokka-e Android Auto
Tu si môžete nechať zobraziť aj navigáciu | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Nechýba Bluetooth prepojenie so smartfónom či všetky dôležité funkcie, ktoré by ste od moderného auta v aktuálnom roku očakávali. Potešila ma prítomnosť bezdrôtovej nabíjačky, smartfón si tak nabijete veľmi pohodlne. Android Auto funguje bohužiaľ len s káblom, bezdrôtová funkcionalita dostupná nie je. K dispozícii sú dva klasické USB porty. Jeden slúži len na nabíjanie, druhý podporuje aj Android Auto.

Opel Mokka-e
Káblové prepojenie bez problémov | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Displej a ukazovatele za volantom sú pomerne strohé, no pôsobia ucelene a v konečnom dôsledku som bol spokojný. Páči sa mi, že vozidlo ukazuje nielen aktuálny dojazd, ale aj percento nabitia batérie. Niektoré konkurenčné automobilky by sa mohli učiť.

Opel Mokka-e
Nechýba ani bezdrôtová nabíjačka | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Opel Mokka-e a Android Auto

Prvé prepojenie je veľmi jednoduché. Stačí kábel zastrčiť do správneho USB portu, odomknúť smartfón a preklikať sa prvotným nastavením. O pár sekúnd už mám k dispozícii plnohodnotné Android Auto. Len škoda, že nie je premietané na celý displej, okraje sú osekané. V konečnom dôsledku mi to nijako neprekážalo a samotnú funkcionalitu to absolútne neovplyvňuje.

Opel Mokka-e
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Pre prepojenie automobilu so smartfónom už tradične odporúčam siahnuť po kvalitnom kábli. Napríklad po tom, ktorý ste dostali v balení smartfónu, prípadne inej overenej značke. Nekvalitný totiž častokrát býva strojcom viacerých problémov s odpájaním a podobne. To sa počas testu elektrickej Mokky nestávalo, Android Auto fungovalo stabilne.

Opel Mokka-e
Android Auto hlavné menu | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Dobré rady na koniec

Pripomínam, že ak vlastníte smartfón s operačným systémom Android 10 a novším, Android Auto je v ňom už predinštalované a nemusíte nič robiť, stačí smartfón prepojiť s vozidlom. Ak stále používate starší smartfón, bude potrebná dodatočná inštalácia. V obchode Google Play bohužiaľ Android Auto nenájdete, budete si ho musieť nainštalovať pomocou APK súboru. Kompletný návod nájdete vo videu nižšie.

Zhrnutie

Službu Android Auto ponúkajú takmer všetky nové vozidlá a Opel Mokka-e nie je žiadnou výnimkou. Testovanie dopadlo pozitívne. Možno by sa hodilo aj bezdrôtové pripojenie a Android Auto by sa mohlo roztiahnuť na celý displej. Okrem týchto menších nedostatkov som bol veľmi spokojný. Všetko fungovalo presne tak, ako malo a nenastali žiadne nežiadúce situácie. Opel Mokka-e teda môj test zvládla s prehľadom a Android Auto v nej určite odporúčam.

Náš tip
Kolobežkári pozor! Čakajú vás veľké zmeny
6.6.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+